printlogo


کد خبر: 232946تاریخ: 1400/5/5 00:00
المپیک

پیروزی 3 بر صفر لهستان مقابل ایتالیا
دومین برد والیبالیست‌ها
 تیم ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه خود در المپیک توکیو مقابل ونزوئلا هم به پیروزی رسید تا دومین برد خود را کسب کند.
شاگردان آلکنو در این رقابت با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 20 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند تا همچنان در بالای جدول باقی بمانند.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن مسابقه ست سوم بازی ایران با ونزوئلا را تماشا کردند.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم در سالن مسابقه حضور داشت و شاهد پیروزی ملی‌پوشان ایران بود. امیر خوش‌خبر و سیامک افروزی، سرپرست و فیزیوتراپ تیم ملی والیبال که گفته می‌شد مشکوک به کرونا و در قرنطینه بودند اجازه خروج از دهکده را گرفتند و در سالن مسابقه حضور داشتند.
تیم ملی والیبال کشورمان در سومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو روز چهارشنبه 6 مردادماه از ساعت 4:30 مقابل کانادا قرار خواهد گرفت.
در حساس‌ترین رقابت دیروز در گروه اول هم ایتالیا و لهستان رودرروی هم قرار گرفتند که لهستانی‌ها پس از باخت 3 بر 2 در روز اول مقابل ایران، ایتالیایی را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند که کانادا را با حساب 3 بر 2 شکست داده بود.
 
 
آخرین فرصت تیروکمان برای کسب نتیجه در المپیک
جدال وزیری با کماندار آمریکایی برای ماندگاری در توکیو
در ادامه رقابت‌های تیروکمان بازی‌های المپیک توکیو و در مرحله حذفی انفرادی ریکرو مردان، میلاد وزیری تنها نماینده ایران در تیروکمان فردا چهارشنبه به مصاف کمانداری از آمریکا که رتبه دوم را در مرحله مقدماتی از آن خود کرد می‌رود.
در ادامه رقابت‌های تیروکمان بازی‌های المپیک توکیو و در مرحله حذفی انفرادی ریکرو مردان، میلاد وزیری تنها نماینده ایران در تیروکمان چهارشنبه ششم مرداد، ساعت ۱۶ به وقت توکیو در اولین مرحله از رقابت‌های حذفی به مصاف کمانداری از آمریکا که عنوان قهرمانی جهان را یدک می‌کشد خواهد رفت. میلاد وزیری در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های المپیک توکیو با ۶۲۹ امتیاز از بین 64 کماندار شرکت‌کننده در جایگاه شصت‌و‌سوم قرار گرفت. کماندار آمریکایی در مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو موفق شد صاحب رتبه دوم شود. قطعاً کار میلاد وزیری مقابل این حرف سرسخت و عنواندار دشوار خواهد بود؛ رقابتی که برای ملی‌پوش کماندار کشورمان حکم ماندن یا خداحافظی با بازی‌های المپیک 2020 توکیو را دارد.
 
 
سی‌و‌سومی بالسینی در 200 متر قورباغه
رکوردشکنی شناگر 20 ساله ایران
نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر پروانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ رکورد خود را بهبود داد اما نتوانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.
در سومین روز از بازی‌های المپیک توکیو متین بالسینی تنها نماینده شنای ایران در المپیک توکیو در ماده ۲۰۰ متر پروانه به آب زد. او در دسته اول در کنار شناگرانی از جامائیکا، اسلواکی، تایلند، سوریه و سیشل رقابت کرد و با رکورد ۱:۵۹:۹۷ به کار خود پایان داد. او در نهایت در ماده ۲۰۰ پروانه در میان 36 شناگر در رده ۳۳ قرار گرفت.
بالسینی که پیش‌تر در انتخابی المپیک صربستان رکورد ۲:۰۰:۹۴ را ثبت کرده بود توانست رکورد ملی خود را در توکیو بهبود بخشد. او در پایان رقابت دسته‌ها سی‌و‌سوم شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
بالسینی با این رکورد، تبدیل به نخستین شناگر قورباغه ایران شد که 200 متر را زیر دو دقیقه شنا کرد و در رقابت‌های المپیک موفق به رکوردشکنی شد.
در مقدماتی ماده ۲۰۰ متر پروانه ۳۶ ورزشکار حضور داشتند که تنها ۱۶ شناگری که بهترین رکورد را ثبaت کردند وارد مرحله نیمه‌نهایی شدند.
شنای ایران در المپیک ریو هم یک سهمیه وایلد کارت داشت که آریا نسیمی‌شاد در ۲۰۰ متر قورباغه در رده ۳۹ قرار گرفته بود.
 
 
افتتاح نمایشگاه «ایران زیبا» در سفارت ایران
نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو گشایش یافت و از نماد ایران هم رونمایی شد.
نمایشگاه ایران زیبا روز گذشته با حضور مقامات ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به‌طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.
هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه، ساساکارا رئیس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رئیس جاتا (رئیس سازمان شرکت‌های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رئیس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.
این نمایشگاه تا ۱۵ مرداد برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به‌دلیل کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفارت گشایش یافت. همچنین در این آیین از جام ارجان، نماد کاروان ایران رونمایی شد.

 


Page Generated in 0.0052 sec