printlogo


کد خبر: 232945تاریخ: 1400/5/5 00:00
برد تاریخی بدمینتون‌باز ایران در توکیو
آقایی: تمام این لحظات را تصور کرده بودم

دختر بدمینتون‌باز ایران در اولین رقابت خود در بازی‌های المپیک توکیو پیروز شد و اولین برد این رشته در المپیک را کسب کرد. پیش از آقایی بدمینتون ایران تنها با کاوه مهرابی المپیکی شده بود که این ورزشکار هم نتوانسته بود به پیروزی برسد.
آقایی در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف نماینده مالدیو رفت و این دیدار را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساند؛ بردی یکطرفه که نشان از آمادگی بالای آقایی دارد. ورزشکاری که کمتر از یک ماه مانده به آغاز بازی‌ها حضورش در توکیو مسجل شد اما توانست با شرایط خوبی خودش را به المپیک برساند. او حالا باید در دومین رقابت گروهی خود به مصاف حریف قدرتمند چینی خود برود؛ رقابتی که جنگ اصلی بر سر سرگروهی خواهد بود.
دختر بدمینتون‌باز المپیکی ایران درباره این پیروزی گفت: «من حریفم را می‌شناختم و بازی‌هایش را آنالیز کرده بودم. او و خواهرش دو نفری بازی می‌کنند و از بهترین‌های کشور خودشان هستند. امروز بازی خوبی انجام دادم، کلی انگیزه داشتم و همه تلاشم را کردم تا آنچه برایم می‌ماند کسب نخستین پیروزی در المپیک باشد.»
او ادامه داد: «من در هیچ مسابقه‌ای برای باخت بازی نکرده‌ام. از روزی که سهمیه‌ام قطعی شد ژاپن، توکیو و حتی این سالن را در ذهنم تصویرسازی کردم؛ لحظه به لحظه‌اش را با تمام جزئیات. من استرس داشتم و این طبیعی است. پنج ماه قبل پایم را جراحی کرده بودم و این اولین مسابقه جدی‌ام بود که در آن شرکت می‌کردم. گام به گام قدم برمی‌دارم و می‌‌خواهم ابتدا وارد جدول اصلی شوم و سپس به مسیرم ادامه بدهم. مردم دعا کنند اتفاق‌های خوبی برای من بیفتد.»
آقایی درباره نگاه‌ها به بدمینتون در ایران نیز گفت: «در ایران و از وقتی که من سهمیه گرفته‌ام دختران بیشتر به این رشته علاقه‌مند شده‌اند. من پیام‌های زیادی در فضای مجازی دریافت کرده‌ام و خیلی‌ها از من می‌پرسند چطور می‌شود به سمت این رشته آمد. خوشحالم که دلیل این تغییر من بودم و امیدوارم اتفاق‌های بهتری برای بدمینتون در ایران بیفتد.»
 

Page Generated in 0.0061 sec