printlogo


کد خبر: 232943تاریخ: 1400/5/5 00:00
خبر

بدبیاری دونده المپیکی ایران در آستانه اعزام به توکیو
«پیرجهان» کرونایی شد و المپیک را از دست داد!
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو کادر سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد ملی‌پوش دوومیدانی ایران به‌واسطه اینکه تست کرونای او مثبت اعلام شده است در عین ناباوری بازی‌های المپیک را از دست داد و نمی‌تواند در المپیک توکیو شرکت کند.
پیرجهان جزو امیدهای دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو بود که گویا به‌واسطه مثبت شدن تست دوپینگش در آستانه اعزام به ژاپن، شانس حضور در این آوردگاه بزرگ را از دست داده و نمی‌تواند به این رقابت اعزام شود.
اشکان اردیبهشت در مورد مثبت شدن تست کرونای مهدی پیرجهان دونده المپیکی ایران پیش از اعزام به بازی‌های المپیک توکیو می‌گوید: «از همه ورزشکاران و دیگر اعضای کادر از کاروان ایران سه تست دوپینگ در بازه زمانی ۱۰ روز مانده به اعزام ۷۲  و ۲۴ ساعت پیش از اعزام تست کرونا گرفته می‌شود. تست کرونا مهدی پیرجهان در ۲۴ ساعت مانده به اعزام متأسفانه مثبت اعلام شد.»
اردیبهشت ادامه می‌دهد: «ما برای اینکه حق این ورزشکار ضایع نشود دوباره این تست را تکرار کردیم اما باز هم جواب آن مثبت بود که با توجه به قوانین کمیته برگزاری بازی‌ها متأسفانه این ورزشکار از حضور در بازی‌ها منع می‌شود و نمی‌تواند در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کند.»
با این حساب دوومیدانی و کاروان ورزش ایران یکی از سهمیه‌های خود را در بازی‌های المپیک 2020 توکیو از دست داد.
 
 
حذف زودهنگام شاهین موسوی از المپیک
 باخت بد
شاهین موسوی بوکسور وزن 75 کیلوگرم تیم ملی در المپیک بود که خیلی زود با این مسابقات خداحافظی کرد. حریف اول شاهین موسوی بوکسوری از کشور میزبان بود که قبل از این هم در قهرمانی آسیا به شاهین باخته بود.
 به همین دلیل هم به نظر می‌رسید خیلی راحت از پس این حریف ژاپنی بربیاید اما وقتی مسابقه شروع شد بر خلاف آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، این بوکسور ژاپنی بود که توانست رینگ را در اختیار بگیرد. در راند اول بوکسور ژاپنی چنان با حملاتش، شاهین را به‌هم ریخت که یک راند طول کشید تا شاهین به خودش بیاید.
در راند دوم اندکی شاهین به خودش آمد و چندین مشت روانه صورت این بوکسور ژاپنی کرد اما با این حال رأی دو داور علیه شاهین بود تا همه چیز به راند سوم برود. در راند سوم هم شاهین نتوانست رأی همه داوران را به خودش اختصاص بدهد. هرچند واقعاً شاهین چیزی از این بوکسور کم نداشت ولی بازنده شد.
هرچند داوران اندکی تمایل به بوکسور ژاپنی که در کشور خودش مبارزه می‌کرد داشتند اما سؤال مهم اینجا بود که اصلاً چرا کار باید به اینجا می‌کشید؟ فاصله شاهین با این بوکسور به نحوی بود که شاهین نباید اجازه می‌داد کار به رأی و نظر داوران برسد اما متأسفانه قدر این فرصت استثنایی را ندانست و خیلی راحت با المپیک خداحافظی کرد. حالا او باید منتظر بماند و ببیند آیا سه سال دیگر این فرصت برایش پیش می‌آید که به المپیک برسد یا نه؟ 
خیلی از ورزشکاران نامی ایران بودند که بعدها خیلی حسرت فرصت‌های اینچنینی را خوردند و حتماً شاهین هم این حسرت را می‌خورد.

Page Generated in 0.0058 sec