printlogo


کد خبر: 232942تاریخ: 1400/5/5 00:00
ستاره ها

لغو سنگین‌ترین مسابقه بوکس تاریخ

کوه به دنبال رقیب جدید

مبارزه «ادی هال» با «هفتور بیورنسون» لغو شد. هال که در سال 2017 عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به دست آورد، عضله دو سر بازویش از هم جدا شده و حالا بیورنسون به دنبال یک رقیب جدید است.
هال 33 ساله که متولد استفوردشایر انگلیس است، قرار بود اواخر شهریور در فلوریدا با رقیب خود بر سر عنوان قوی‌ترین مرد جهان مسابقه بوکس بدهد، در مسابقه‌ای که به آن لقب «سنگین‌ترین مسابقه بوکس تاریخ» را داده‌اند. هال به شدت برای انجام این مسابقه بزرگ علاقه و انگیزه داشت اما حالا مجبور شده از آن کنار بکشد. هال در اینستاگرام نوشت: «خیلی حالم خراب است به خاطر اینکه باید بگویم عضله دو سر بازویم از هم جدا شده. البته چند روز بعد سر جای‌شان افتادند و روند ریکاوری به خوبی در حال طی شدن است. متأسفانه این به معنای آن است که مبارزه من و هفتور به زمان دیگری موکول می‌شود. البته برنامه‌های دیگری که برای شب مسابقه تدارک دیده بودند، سر جای خودش باقی است و کسانی که حق تماشای تلویزیونی را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از آن استفاده کنند.»
ام تی کی گلوبال هم که مسئول برگزاری و پخش این مسابقات است، در بیانیه خود آورده: «ادی هال در جریان تمرین دچار مصدومیت شدید شده و این یعنی مسابقه فوق‌العاده‌اش با هفتور بیورنسون به طور موقت لغو شده است اما بقیه مراسم طبق برنامه قبلی انجام می‌شود. تور همچنین آمادگی دارد اگر حریف دیگری پیدا شود، با او مبارزه کند برای همین مذاکرات پشت پرده در جریان است تا امکان این مبارزه جایگزین فراهم شود. هر کسی که حق تماشای تلویزیونی را خریده نه تنها می‌تواند در صورت برنامه‌ریزی مجدد برای مبارزه هال با تور آن را ببیند بلکه به صورت رایگان می‌تواند برنامه‌های دیگر روز مسابقه را هم تماشا کند. کسانی هم که بلیت خریده‌اند خیلی زود به آنها ایمیل زده می‌شود و به آنها اختیار می‌دهند که بلیت‌شان را حفظ کنند یا پولشان را پس بگیرند. اطلاعات بیشتر درباره زمان جدید مبارزه و هر چیز دیگری که به آن مربوط شود، منتشر خواهد شد.»
بیورنسون 32 ساله که در سریال «بازی تاج و تخت» نقش «کوه» را بازی می‌کرد، در اینستاگرام نوشت: «بی‌نهایت ناراحتم اما دست من نیست. حالا باید دنبال یک رقیب جدید بگردم تا در سپتامبر مبارزه کنم. کاملاً این برنامه را جدی می‌گیرم و حتی سعی می‌کنم آمادگی بیشتری داشته باشم. هر وقت هم ادی آماده باشد، منتظرش می‌مانم.»
بیورنسون یک سال بعد از هال یعنی در سال 2018 قوی‌ترین مرد جهان شد و هال را که به «دیو» معروف است، به تقلب متهم کرد.
سال گذشته، بیورنسون رکورد 500 کیلوگرم ددلیفت هال را شکست و 501 کیلوگرم ددلیفت زد.
هال در سال 2017 که اوج دوران قدرتش بود، 197 کیلوگرم وزن داشت اما اوایل امسال یک تصویر از خودش منتشر و فاش کرد که وزنش را به 161 کیلوگرم رسانده است. این اواخر هم تأیید کرد که به 158 کیلوگرم رسیده است.
 
 
مدال طلای وزنه‌بردار چینی با حرکت فلامینگو
 لی فابین با حرکتی عجیب توانست مدال طلای وزنه‌برداری المپیک را بگیرد. او البته به بینندگان گفت که این کار را در خانه انجام ندهند! لی وزنه 166 کیلوگرمی – که تقریباً سه برابر وزنش بود – را در حالی در حرکت دوضرب بالای سر برد که تنها روی پای چپ‌اش ایستاده بود. طرفداران وزنه‌برداری، لقب لی را «فلامینگو» گذاشته‌اند. 
او می‌گوید که این حرکتش کمک می‌کند که تعادلش را برقرار سازد. لی می‌گوید: «من نقاط قوت خاصی دارم و عضلاتم بسیار قدرتمند است. می‌دانم که این حرکت باعث هیجان تماشاگران می‌شود اما من به بینندگان توصیه می‌کنم که این کار را انجام ندهند. این کار می‌تواند باعث مصدومیت شود.» 
لی در دیدارهای قبلی، از جمله در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 هم این کار را انجام داده بود. او گفته که این کارش برای نمایش نیست و خودش را فردی متواضع می‌داند. او می‌گوید این فقط یک استعداد او برای این است که وزنه زدن را به شکل درستی انجام دهد.
لی با اکو یولی ایراوان از اندونزی برای مدال طلا رقابت می‌کرد. او پس از حرکت فلامینگو، وزنه 172 کیلوگرم را به شکل متعارف بالای سر برد و به این ترتیب، ایراوان را وادار کرد، برای اینکه بخت پیروزی داشته باشد، تلاش کند رکورد جهان (که در اختیار خودش بود) را جابه‌جا کند، اما ایراوان نتوانست این کار را انجام دهد و این لی بود که با مجموع 313 کیلوگرم مدال طلا را گرفت. 
ایراوان در مجموع 302 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال نقره را گرفت که چهارمین مدال المپیکی او بود. هیچ ورزشکاری از اندونزی در المپیک به اندازه او مدال نگرفته است. ایراوان گفت که برایش سخت بوده که رکورد خودش را جابه‌جا کند، چرا که در جریان همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه شدن همه‌جا، کار برای تمرین سخت بوده است.
 
 
ورزشکار نروژی پس از کسب مدال طلا  از حال رفت
کریستین بلومنفلت، ورزشکار نروژی رشته سه‌گانه، پس از کسب مقام قهرمانی این رشته در المپیک 2020 توکیو، دچار حالت تهوع شد و او را با ویلچر بردند. این مرد 27 ساله پس از شکست دادن رقیب بریتانیایی‌اش، الکس یی، در ماده دوی استقامت 10 کیلومتر، به محض عبور از خط پایان دچار ضعف و حالت تهوع شد و نقش بر زمین شد. ظاهراً دمای 27 درجه هوا برای ورزشکار منطقه اسکاندیناوی که معمولاً به رقابت در چنین دمایی عادت ندارد، آنقدر آزاردهنده بود که او نتوانست از لحظات پس از قهرمانی‌اش لذت کافی را ببرد. در پی این اتفاق، اعضای تیم نروژ مجبور شدند مدال‌آورشان را که هنوز بی‌حال بود، سوار بر ویلچر کنند و از محل مسابقه خارج کنند.یکی از اعضای پزشکی تیم نروژ هم فوراً در محل حاضر شد تا به وضعیت قهرمان کشورش رسیدگی کند. بلومنفلت در ابتدای مسابقه پایانی، از رقیب بریتانیایی خود عقب افتاد اما با فشار مضاعفی که در انتهای مسابقه به خودش آورد توانست از او سبقت بگیرد. پس از بلومنفلت که با ثبت زمان یک ساعت و 45 دقیقه و 4 ثانیه زودتر از خط پایان عبور کرد، الکس یی با 11 ثانیه اختلاف نفر دوم شد و هایدن وایلد استرالیایی با 20 ثانیه اختلاف موفق به کسب مدال برنز شد.
 
 

Page Generated in 0.0070 sec