printlogo


کد خبر: 232722تاریخ: 1400/4/29 00:00
چرا عراق به فکر همکاری با کی‌روش افتاده
آشنا به ایران، مقتدر برابر کره!

گزارش
علی بابازاده     
 
«چه بلایی بر سر میراث‌ پکرمن آمد؟» تحقیر کلمبیای کارلوس کی‌روش برابر اکوادور، به تخریب میراثِ خوزه پکرمن منجر شد و باخت ۶ بر ۱ مقابل رقیب کم ادعا، صدای کارشناسان، مطبوعات و رسانه‌های کشور کلمبیا را درآورد. توقع نداشتیم دوره مربیگری آقای پرتغالی در فوتبال آمریکای جنوبی، پس از انجام تنها ۱۸ مسابقه به پایان برسد و نتایج کسب شده به قدری ضعیف باشند که فدراسیون فوتبال کلمبیا رأی به اخراج سرمربی کهنه‌کار خود بدهد.
تیترِ «تخریب میراث پکرمن» فردای اخراج کی‌روش، در میان مطبوعات به وضوح دیده می‌شد و حالا شرایط به گونه‌ای رقم خورده که شاید فرشته عذاب کلمبیایی‌ها، به فرشته نجات شیرهای بین‌النهرین تبدیل شود!
عراقی‌ها در تصمیمی هوشمندانه مذاکرات با سرمربی سابق تیم ملی کشورمان را آغاز کرده و ریسک بستن قرارداد با یک مربی اخراجی را به جان خرید‌ه‌اند؛ طی سه روز گذشته خبرنگاران عراقی از احتمال حضور کارلوس کی‌روش در‌ تیم ملی کشورشان صحبت کرده‌اند و یقیناً انتخابی بهتر از او برای فوتبالِ ضعیف شده عراق وجود ندارد. همگروهی با تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، لبنان، سوریه و امارات فرصت مناسبی را به وجود آورده تا حضور‌ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نه به عنوان یک رویا، بلکه به یک خواسته‌ دست یافتنی تبدیل بشود و عراقی‌ها برای رسیدن به این مهم به سراغ سرمربی پرتغالی خواهند رفت. 
حضور کی‌روش در کشور همسایه ما صرفاً مسیر رسیدن به قطر را برای ما دشوار خواهد کرد و چالش‌های او با سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی، پائولو بنتو، حساسیت و جذابیت‌های مسابقات را دوچندان می‌کند.
فدراسیون فوتبال عراق برخلاف خبرنگاران می‌گوید هنوز مذاکر‌ات را آغاز نکرده و احتمال توافق بسیار پایین است؛ در‌ واقع مشکلات مالی شیرهای بین‌النهرین عراقی‌ها را از همکاری با مربیان شاخص و بین‌المللی محروم کرده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر آمده که خود کی‌روش هم انگیزه‌ای برای کار در فوتبال عراق ندارد‌. همه می‌دانیم که دستمزد بالای کی‌روش او را در فهرست گران‌ترین مربیان دنیای فوتبال قرار داده و برآورده کردن چنین مبلغی شاید به دور از توانِ فوتبال عراق باشد. سرکو کاتانچ دقیقاً به همین دلیل دست به شکایت از فدراسیون عراق زده و قرار است تمامی مبلغ قرارداد خود را از طریق شکایت و به واسطه فیفا دریافت کند‌. گروه تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی، به واسطه حضور فن‌ مارویک در تیم ملی امارات و پائولو بنتو در کره‌جنوبی، از مربیان نام آشنایی برخوردار است و اضافه شدن مربی سابق کلمبیا حتی با کسب نتایجی ضعیف، تنور رسیدن به قطر ۲۰۲۲ را گرم‌تر خواهد کرد. به‌خصوص که کارلوس کی‌روش راه بردن کره‌جنوبی را به خوبی بلد است و به فوتبال ما آشنایی کامل دارد.
 

Page Generated in 0.0045 sec