printlogo


کد خبر: 232718تاریخ: 1400/4/29 00:00
با نظر رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان
همدان؛ مرکز استعداد‌یابی فوتبال در غرب کشور

 اینکه شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم تأکید به ایجاد کمپی در کیش داشت یا امکانات برخی استان‌ها را برای احداث کمپ و زمین تمرین بررسی می‌کند، فقط و فقط استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن فوتبال در کشور برای توسعه آن است. انتخاب همدان به عنوان مرکز استعدادیابی فوتبال در غرب کشور هم به همین دلیل است.
شهاب‌الدین عزیزی خادم روز دوشنبه (دیروز) در مراسم مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان همدان گفت: «فدراسیون فوتبال با نگاهی عدالت‌محور و دانش‌بنیان و براساس ظرفیت‌های موجود، فوتبال را به صورت یکپارچه گسترش می‌دهد. صعود تیم فوتبال شهرداری همدان به لیگ دسته یک ارزشمند است و حیف است استانی همچون همدان با توجه به نزدیکی به پایتخت تیمی در لیگ دسته یک نداشته باشد.»
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «استان همدان زیرساخت‌های مناسبی در این حوزه دارد، عباس صوفی که برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال این استان انتخاب شد، به واسطه شهردار بودن و کسب اکثریت آرا مسؤولیتی بسیار سنگین در پیش دارد.»
او با بیان اینکه همدان به عنوان کلانشهری مهم و تاریخی با ظرفیت بسیار، می‌تواند مرکز استعدادیابی غرب کشور باشد، گفت: «امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی در حوزه فوتبال بانوان و آقایان چهار یا پنج مرکز استعدادیابی در سطح کشور راه‌اندازی کنیم.»
رئیس فدراسیون فوتبال ایران تأکید کرد: «همدان ظرفیت بالایی دارد که با توجه به بعد جمعیتی غرب کشور و نزدیکی به پایتخت، این استان به عنوان مرکز استعدادیابی غرب ایران تعیین می‌شود.»
 عزیزی خادم با اشاره به اینکه مرکز استعدادیابی جنوب شرق کشور نیز چندی پیش به مرکزیت استان کرمان راه‌اندازی شد، گفت: «با برنامه‌ریزی جدید برای تیم‌های پایه از نادیده گرفته شدن استعدادها جلوگیری می‌شود و با انتخاب همدان به عنوان مرکز استعدادیابی غرب کشور، استعدادهای این استان و غرب ایران شکوفا می‌شوند. همانطور که فوتبال آقایان دیده می‌شود، حداکثر توان خود را به کار گرفتیم تا در مسیر توسعه فوتبال زنان نیز گام برداریم.»
رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه معتقدیم با قدرتمند شدن فوتبال، اعتماد عمومی به فدراسیون بازمی‌گردد و این موضوع باعث هموار شدن مسیر رسیدن به اهداف و برنامه‌های فدراسیون می‌شود، گفت: «امروز با افتخار در رابطه با توسعه فوتبال و عدالت یکپارچه در همه مناطق کشور سخن می‌گوییم. باید در یک ماه آینده و در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی با اتحاد ملی از لحاظ مادی، معنوی و فضا‌سازی رسانه‌ای برای صعود به جام جهانی تلاش کنیم.»
 وی ادامه داد: «امیدواریم با صعود تیم شهرداری همدان به لیگ فوتبال دسته یک، فوتبال این استان هم متحول شده و به واسطه آن فوتبال غرب کشور منتفع شود.»
 عزیزی خادم با اشاره به تغییر نسل گفت: «تغییر نسل مدیران را در حوزه‌های مختلف به وفور شاهد هستیم و باید فضا را برای خدمت آنها باز کنیم. توسعه پایدار و متوازن از مهم‌ترین اهداف فدراسیون فوتبال است. توسعه فوتبال زنان از دیگر اهداف مهم ماست و امیدواریم استان‌هایی همچون همدان نیز در این مسیر گام‌های ارزشمندی بردارند. هر چقدر فوتبال زنان قدرتمند شود، موضوع فوتبال در خانواده نیز بیش از پیش توسعه می‌یابد.»
رئیس هیأت فوتبال استان همدان نیز در این نشست گفت: «به پیشنهاد رئیس فدراسیون فوتبال، همدان به عنوان پایگاه تیم‌های ملی فوتبال انتخاب شد.»
عباس صوفی دیروز پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان همدان با اشاره به اینکه فوتبال غرب کشور بسیار مظلوم است، گفت: «زیرساخت‌های فوتبالی برخی از شهرستان‌های استان ضعیف است و در دوره‌های گذشته به آن توجه نشده است. غرب کشور با تمام کمبودهای زیرساختی، در حوزه نیروی انسانی و استعدادهای ورزشی، ظرفیت بسیار بالایی دارد.»
 صوفی با بیان اینکه هیأت فوتبال استان در چهار سال گذشته در همه حوزه‌ها تلاش کرد، گفت: «در حوزه مسابقات نظم اجرای برنامه‌ها حفظ شد و براساس تقویم با وجود شرایط کرونایی مسابقات منظم برگزار شد.»

Page Generated in 0.0044 sec