printlogo


کد خبر: 232716تاریخ: 1400/4/29 00:00
خبر

 تشکر ستاد مبارزه با مواد مخدر از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتری
ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارسال نامه‌ای از جامعه فوتبال کشورمان قدردانی کرد. روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار متنی اعلام کرد جامعه بزرگ فوتبال کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با همراهی اهالی رسانه در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اقدام فرهنگی گسترده تلاش کرد ضمن تبیین آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اعتیاد و مصرف مواد مخدر با همکاری مربیان و ستاره‌های فوتبال آگاهی مناسبی به نسل جوان در این زمینه ارائه بدهد.به همین منظور ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارسال نامه‌ای به معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری تشکر و قدردانی کرد.
نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر به شرح زیر است:
«نوجوانان و جوانان ۱۶ الی ۳۰ سال، مهم‌ترین گروه هدف در حوزه اقدامات معطوف به پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر هستند. از سویی دیگر میادین و عرصه‌های مربوط به ورزش مهیج فوتبال را می‌توان به عنوان یکی از فراگیرترین و مؤثرترین زمینه‌های اطلاع‌رسانی به این گروه سنی دانست که خوشبختانه مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و بخصوص سازمان لیگ فوتبال ایران همکاری صمیمانه‌ای در این زمینه با ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام دادند.لذا بر خود لازم می‌دانیم از مساعدت و همکاری صمیمانه جنابعالی و همکاران محترم در فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران به جهت نامگذاری هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با عنوان «همه با هم نه به اعتیاد» و اقدامات گسترده و مناسب فرهنگی در ورزشگاه‌های کشور پیش از شروع مسابقات و همکاری صمیمانه باشگاه‌های لیگ برتر که باعث آشنایی بیشتر نسل جوان با مضرات مواد مخدر شد تشکر و قدردانی به عمل آوریم.»
 
 
مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فوتبال آسیا دوباره لغو شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین سال متوالی مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال فوتبال قاره کهن را لغو کرد.سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال فوتبال آسیا 2021 هم به دلیل شرایط بد کرونایی برگزار نخواهد شد. این مراسم قرار بود به میزبانی دوحه برگزار شود ولی AFC برای دومین سال متوالی برگزاری این مراسم را کنسل کرد. سال گذشته نیز به دلیل شرایط کرونایی این مراسم برگزار نشد.همچنین AFC اعلام کرد میزبانی دوحه برای برگزاری این مراسم محفوظ است و در سال 2022 در دوحه برگزار خواهد شد.
  
 
کارلوس کی‌روش در یک قدمی امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال عراق
یک مقام کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق از توافق نهایی با کارلوس کی‌روش خبر داد. به نقل از خبرگزاری الانباء عراق، کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق در آستانه امضای قرارداد با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی برای جایگزینی سرچکو کاتانس اسلوونیایی است، بر این ‌اساس کی‌روش هدایت تیم ملی فوتبال عراق را در دیدارهای مرحله نهایی و سرنوشت‌ساز انتخابی جام جهانی 2022 به‌عهده خواهد داشت.یک منبع مطلع در کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق در این مورد اظهار داشت: «این کمیته سه مربی ارزشمند که تجربه حضور در جام جهانی را دارند، موردنظر دارد که یکی از آنها انتخاب نهایی خواهد بود، البته در این بین کارلوس کی‌روش شانس بیشتری برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال عراق دارد.» در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه حضور دارند.
 
 
نظرسنجی جدید یوفا
گل مهدی طارمی در جمع ۱۰ کاندیدای بهترین گل فصل قبل اروپا
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در دیدار برگشت این تیم مقابل چلسی انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شکل زیبایی گلزنی کرد. گل طارمی به شکل قیچی برگردان وارد دروازه چلسی شد و پورتو در آن مسابقه به پیروزی رسید اما در مجموع از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.
این گل طارمی بارها از سوی کارشناسان، مربیان و منتقدان مختلف فوتبال در سراسر دنیا تحسین شد. در پایان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، گل مهدی طارمی با بیش از ۷۰۰ هزار رأی، عنوان بهترین گل این رقابت‌ها را از آن خود کرد.حالا و در آستانه شروع فصل جدید مسابقات فوتبال در اروپا، اتحادیه فوتبال این قاره اقدام به برگزاری نظرسنجی جدیدی برای انتخاب بهترین گل فصل گذشته اروپا کرده است. این گل شامل بازی‌های باشگاهی و ملی فوتبال و فوتسال می‌شود.در بین ۱۰ کاندیدای کسب عنوان بهترین گل فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ فوتبال اروپا، ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی به تیم چلسی هم قرار دارد.از دیگر گل‌های این نظرسنجی می‌توان به گل «دله آلی» (بازی تاتنهام با ولفسبورگ)، «پل پوگبا» (بازی فرانسه با سوییس)، «پاتریک شیک» (بازی اسکاتلند با چک) اشاره کرد.

Page Generated in 0.0060 sec