printlogo


کد خبر: 232708تاریخ: 1400/4/29 00:00
استقلال-نفت مسجد سلیمان، ساعت21:15
فرهاد-محمود، فاتحان نیمکت استقلال

اولین تصویری که از این تقابل به ذهن می‌رسد، رویارویی محمود فکری و فرهاد مجیدی است. دو چهره‌ای که موفق به فتح نیمکت استقلال شدند. فکری بعد از کسب نتایج مطلوب در نساجی مورد توجه مدیران استقلال قرار گرفت و فرهاد مجیدی نیز بعد از دو بار ورود و خروج به دایره آبی دوباره از مدیران استقلال رأی اعتماد گرفت و به نیمکت استقلال رسید. فکری اما از مربیگری در استقلال هرگز خاطره خوشی در ذهن ندارد و به نوعی مجیدی را دلیل برکناری خود می‌داند. شاید اگر حمایت هواداران استقلال از مجیدی نبود، فکری می‌توانست همچنان سکاندار هدایت استقلال باشد اما مسیر به سمتی رفت که مدیران استقلال حکم به بازگشت فرهاد دادند. این تقابل برای مربیان دو تیم با انگیزه‌هایی همراه است اما پرواضح است که هم فکری و هم مجیدی خوب می‌دانند که به دلیل شرایط جدولی این بازی از حساسیت آنچنانی برخوردار نیست و احتمالاً دو تیم به سمت یک بازی احتیاط آمیز و نه چندان پربرخورد پیش خواهند رفت.
بعد از آن مصاحبه عجیبی که محمود فکری علیه برخی بازیکنان انجام داد، فضای فکری نفتی‌ها هم تا حدی تغییر کرده و اگر بگوییم جو این تیم متشنج شده، حرفی غلط نیست. مصاحبه فکری علیه بازیکنانش باعث شد بازیکنانی که به دلیل آنچه او کم کاری در بازی با ذوب‌آهن نامیده بود، علیه‌اش شکایت کنند! هرچند که فکری دیگر از آن بازیکنان استفاده نخواهد کرد و احتمالاً خودش هم از این تیم جدا خواهد شد اما فضای روانی بازیکنان و حتی مجموعه کادرفنی نفت مسجد سلیمان به دلیل این اتهامات به شدت متشنج شده است.
با این وجود فکری عمیقا دوست دارد در تقابل با فرهاد مجیدی لااقل بازنده نباشد و با نتیجه مناسبی تهران را به مقصد مسجد سلیمان ترک کند. فکری می‌داند استقلال نیز انگیزه آنچنانی ندارد و شانس حداقلی رقیبش برای رسیدن به جایگاه دومی که بستگی به ناکامی احتمالی سپاهان در بازی‌های آتی دارد، نمی‌تواند کشش آنچنانی برای استقلال ایجاد کرده و آنها را با روحیه کافی وارد این میدان کند.
فکری بر این باوراست که استقلال نیز به مانند نفت مسجد سلیمان تا حدی از جایگاهش در جدول لیگ مطمئن است و خودش را به تک و تا نخواهد انداخت اما به هر حال ممکن است در جریان این بازی هر اتفاقی رخ دهد و صرف این مسائل نمی‌توان پیش‌بینی قطعی از این بازی داشت و سرمربی نفت مسجد سلیمان نیز باید به خاطر اعاده حیثیت هم که شده مقابل تیم سابق خود نمایش آبرومندی داشته باشد.
درعین حال بعید نیست فرهاد مجیدی نیز از برخی بازیکنان که کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفته‌اند، بهره بگیرد. حضور بابک مرادی در این بازی محتمل است. ضمن اینکه از بازیکنانی همچون متین کریم‌زاده، آرمان رمضانی، سعید مهری، سبحان خاقانی و دیگر بازیکنان که کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفته‌اند بهره بگیرد. حضور رشید مظاهری نیز در این بازی دور از ذهن نیست هر چند که مجیدی برخی بازیکنان مانند حسینی را به احتمال بسیار زیاد در شرایط مسابقه نگه خواهد داشت.
در واقع وضعیت این بازی به گونه‌ای است که بعد از هفته‌ها نمی‌توان تخمین دقیقی از ترکیب اصلی استقلال داشت و احتمالاً شکل بازی استقلال نیز به واسطه این تغییرات دستخوش تحولاتی خواهد شد.
 
  از نگاه آمار 
استقلال- نفت مسجدسلیمان
1/ هیچ تیمی در نیم فصل دوم به اندازه استقلال کلین شیت نکرده: 8 بار شامل 5 تا در 6 بازی اخیر
2/ نفت در هر 4 بازی آخرش باخته
3/ فکری روی نیمکت نفت: 4 بازی اول بدون باخت و 4 بازی بعدی، بدون برد و مساوی
4/ برد شماره 300 استقلال در تاریخ لیگ  برتر  رقم  می‌خورد؟
5/ نفت هرگز استقلال را در لیگ برتر نبرده: 2 مساوی و 6 باخت

Page Generated in 0.0051 sec