printlogo


کد خبر: 232705تاریخ: 1400/4/29 00:00
المپیک

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن
دهکده ورزشکاران هم امن نیست
 با افزایش شمار مبتلایان به کرونا به نظر می‌رسد دهکده ورزشکاران هم که با تدابیر ویژه‌ای قرنطینه و حفاظت می‌شود خیلی با این وضعیت امن به نظر نرسد.
با وجود اینکه از چند روز دیگر بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود اما نگرانی‌ها در مورد این بازی‌ها به عنوان مرکز جدید شیوع ویروس کرونا ممکن است به واقعیت تبدیل شود چرا که تست کرونای ورزشکاران و مقامات شرکت کننده در این رویداد یکی پس از دیگری مثبت می‌شود.
قبل از شروع المپیک، دولت ژاپن مجموعه‌ای از مقررات را برای جلوگیری از شیوع ویروس وضع کرده بود که می‌توان به زندگی در حباب، عدم حضور تماشاگران، نمونه‌گیری روزانه از ورزشکاران و... اشاره کرد.
 ورزشکاران همچنین باید از ماسک استفاده کنند. نقض قوانین مجازات‌هایی در پی خواهد داشت که بدترین آن محرومیت از مسابقه است، با این حال به نظر می‌رسد چنین اقدامات شدیدی بی‌تأثیر است.
 بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، از زمان شروع برنامه شمارش معکوس برای آغاز مسابقات در ابتدای ماه جاری، تعداد موارد تأیید شده مبتلا به کووید ۱۹ به ۵۵ مورد رسیده است.
هفته گذشته تست یکی از اعضای تیم راگبی بانوان کنیا در پرواز به توکیو مثبت شد و ۸ بازیکن دیگر این تیم به دلیل تماس نزدیک با بیمار، قرنطینه شدند. کمیته المپیک کره‌جنوبی نیز از مثبت شدن عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خبر داد. علاوه بر این نمونه اعضای کاروان روسیه، فرانسه، غنا، آفریقای جنوبی، چک و سریلانکا مثبت شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد آنطور که قبلا گفته شده دهکده ورزشکاران ایمن و مطمئن نیست.
با افزایش شمار مبتلایان به کرونا وضعیت شهر توکیو نیز نگران کننده شده است. شمار مبتلایان به کرونا در توکیو روز گذشته ۱۰۰۸ مورد گزارش شده که نسبت به هفته گذشته ۳۹۴ مورد بیشتر است. توکیو به همراه ۳ منطقه دیگر در شرایط اضطراری به سر می‌برند. با این شرایط پیش‌بینی شده تا دو هفته دیگر شمار مبتلایان به ۲۴۰۰ نفر برسد.
 
 
کاروان ایران کرونایی نداشت
آغاز تمرینات تیراندازی از امروز
ملی پوشان تیراندازی کشورمان از امروز تمرینات خود را در توکیو آغاز می‌کنند.
بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز می‌شود و تیم تیراندازی به عنوان نخستین رشته مدال‌آور از روز شنبه هفته آینده دوم مرداد مسابقات خود را در توکیو آغاز می‌کند.
کاروان تیراندازی کشورمان که ۶ سهمیه المپیک کسب کرده به عنوان نخستین گروه اعزامی در کنار رشته‌های والیبال، شمشیربازی، قایقرانی و تیراندازی با کمان راهی توکیو شد.
 ورزشکاران اعزامی در این رشته‌ها بعد از ۷-۸ ساعت معطلی بالاخره شب گذشته در دهکده مستقر شدند. در زمان ورود کاروان به توکیو از تیم کشورمان هم تست کرونا گرفته شد. ضمن اینکه آنها باید اپلیکیشن مورد نظر را برای گزارش سلامت خود نصب می‌کردند. 
به هر روی مشکل خاصی وجود نداشت و نمونه مثبتی از کرونا در کاروان ایران گزارش نشد. مسئولان تیراندازی قرار است بازدیدی از سالن‌ها داشته باشند و با برنامه‌ریزی مربیان، تمرینات ملی‌پوشان کشورمان از امروز در توکیو شروع شود.
 
 
خودداری شرکت تویوتا از تبلیغات و حمایت مالی از المپیک!
تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین حامیان مالی المپیک توکیو، به خاطر عدم حمایت عموم از این بازی‌ها تبلیغات تلویزیونی نخواهد داشت.
 بر اساس نظرسنجی رسانه‌های محلی، دو سوم سازمان دهندگان ژاپنی در خصوص برگزاری ایمن و مطمئن بازی‌ها در بحران کرونا تردید دارند.
مدیر تویوتا روز گذشته اعلام کرد که مقامات این کمپانی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک حضور ندارند. آکیو تویودا مدیر تویوتا در این باره تاکید دارد:«تویوتا در مراسم افتتاحیه شرکت نمی‌کند و تصمیم گیری با توجه به عوامل مختلف از جمله عدم حضور تماشاگر انجام شده است. 
ما هیچ تبلیغاتی مربوط به بازی‌ها در ژاپن را پخش نمی‌کنیم.»
حدود ۶۰ شرکت ژاپنی که بیش از ۳ میلیارد دلار بابت حمایت مالی از بازی‌های المپیک به تعویق افتاده پرداخت کرده‌اند، اکنون با این معضل روبه‌رو هستند که برندهای خود را به رویدادی که تاکنون نتوانسته مورد حمایت گسترده مردم قرار گیرد، گره بزنند یا خیر. 
در فاصله ۴ روز مانده به مراسم افتتاحیه، ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی روزنامه آساهی در مورد توانایی سازمان دهندگان المپیک در کنترل ویروس کرونا اظهار تردید کردند، ۵۵ درصد نیز گفتند که آنها با برگزاری بازی‌ها مخالف هستند.
 با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو و مناطق مختلف ژاپن در حال حاضر شهر میزبان المپیک در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.
 
 
تغییر جدید در برنامه افتتاحیه بازی‌های المپیک
محدودیت رژه برداشته شد
با اعلام رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، محدودیت تعداد شرکت‌کننده در مراسم رژه افتتاحیه المپیک برداشته شد.
پیمان فخری درباره برنامه‌ریزی ژاپن برای برگزاری المپیک، می‌گوید: «ژاپنی‌ها بسیار کند هستند و تعداد تیم‌ها هم زیاد. بعضی تیم‌ها ۱۰ ساعت در فرودگاه مانده بودند و کاروان ما هم ۸ ساعت معطل بود.
 در حالی که المپیک یک سال به تعویق افتاد، ژاپنی‌ها دچار سردرگمی هستند. تمام کاروان شرکت کننده در المپیک اعتراض خود را به این موضوع داشته‌اند. روز گذشته هم نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران رسمی اعتراض کرد.»
فخری ادامه می‌دهد: «این خستگی ۲-۳ روز طول می‌کشد تا از تن ورزشکار خارج شود. علاوه بر این، مقامات برگزاری برای حمل و نقل دچار مشکل هستند و به نظر می‌رسد نمی‌دانند باید چه کار کنند. ممکن است در المپیک هر لحظه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد و نیاز به ماشین باشد. به ما ۳ ماشین داده‌اند اما می‌گویند باید از ۳ ساعت قبل رزرو کنید. سرپرست کاروان همیشه ماشین در اختیار داشته تا بتواند به همه جا سرکشی کند.»
فخری در خصوص اینکه آیا برای برگزاری مراسم رژه در افتتاحیه المپیک محدودیتی وجود دارد یا خیر معتقد است: «در مراسم رژه برای حضور ورزشکار محدودیت نداریم اما در خصوص کادر محدودیت داریم.
 بحث‌هایی که در خصوص تعداد نفرات ۱۰ -۱۲ نفره در رژه صحبت شده بود، منتفی است.»
 

 


Page Generated in 0.0059 sec