printlogo


کد خبر: 232704تاریخ: 1400/4/29 00:00
شرایط برگزاری گزینشی اردونشینان کاراته تعیین شد
«انتخابی» تنها شـرط ورود به تیم ملــی

ایران ورزشی- کاراته ایران در طول چند سال گذشته رشد و حرکت صعودی ایده‌آلی را تجربه کرد تا نهایتاً موفق شد در نخستین و شاید آخرین حضور تاریخی کاراته در بازی‌های المپیک نماینده داشته باشد و شانس کسب مدال المپیک. حالا نیز همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک، کاراته ایران برنامه‌های خود را زمین نگذاشته و طبق آنچه برای اردوهای تیم ملی بعد از بازی‌های المپیک ترسیم و طراحی شده، قرار است رقابت‌های گزینشی تیم ملی برای تعیین نفرات نخبه و دعوت آنها به اردوی آتی تیم ملی بزرگسالان در پایان هفته جاری در دستور کار کمیته مسابقات فدراسیون کاراته قرار بگیرد. رقابتی که طبق اعلام سرمربی تیم ملی قرار است با استانداردهای روز دنیا و براساس مقررات و قوانین رویدادهای بین‌المللی این رشته تدارک و برگزار شود.
بهترین‌های انتخابی مجوز مستقیم می‌گیرند
رقابت‌های انتخابی بهترین‌های کاراته ایران برای حضور در اردوی تیم ملی که بعد از بازی‌های المپیک قرار است برگزار شود طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در تهران و سالن کبکانیان برنامه‌ریزی شده است. رقابتی مهیج و سرنوشت‌ساز برای مدعیان پوشیدن لباس تیم ملی کاراته در رویدادهای آسیایی و جهانی آینده.
طبق آنچه که توسط کمیته مسابقات فدراسیون کاراته و با نظارت فنی سرمربی تیم ملی تعیین و طراحی شده است، رقابت انتخابی تیم ملی برای دعوت بهترین‌های کاراته ایران به اردوی مقدماتی تیم ملی کاراته چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ تیرماه در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار می‌شود. این مسابقات پس از برگزاری ۳ جلسه تمرین نفرات دعوت شده به اردو برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مسابقات روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۱۵ و با برگزاری رقابت‌های اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۵ در تهران آغاز می‌شود. براساس اعلام سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان رقابت‌های این وزن در روز چهارشنبه تا مشخص شدن ۴ نفر برتر هر وزن ادامه دارد. مسابقات روز پنجشنبه هم از ساعت ۹ صبح و در اوزان ۵۵، ۸۴- و ۸۴+ برگزار می‌شود تا دو نفر برتر هر وزن مشخص شود. همچنین رقابت‌های ۴ نفر برتر اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۵ نیز روز چهارشنبه در سالن کبکانیان برگزار می‌شود.
هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان در خصوص اینکه چرا مسابقات گزینشی برخی اوزان در دو روز طراحی و برگزار می‌شود می‌گوید: «دلیل اینکه نفرات برتر اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۵ در دو روز مشخص می‌شود، زیاد بودن تعداد ورزشکاران در این وزن است. همچنین مراسم قرعه‌کشی رقابت‌ها نیز روز سه‌شنبه و با حضور خود ورزشکاران انجام می‌شود. برای برقراری عدالت از فدراسیون درخواست کردیم که بهترین داوران این رقابت‌ها را قضاوت کنند. همچنین مسابقات بر روی یک تاتامی و با استفاده از ویدئو چک برگزار می‌شود. تمام تلاش ما برقراری عدالت و راهیابی شایسته‌ترین نفرات به اردوهای تیم ملی است.»
طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات و تأیید سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان مسابقات قهرمانی کشور نیز با رعایت تمام استانداردها برگزار می‌شود و پس از مشخص شدن نفرات برتر این مسابقات که بعد از المپیک برگزار می‌شود نیز برترین‌های این مسابقه به همراه چهره‌های منتخب مسابقه انتخابی به اردوی یک ماهه تیم ملی دعوت و کار خود را در این اردو برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی آتی آغاز می‌کنند. کاراته ایران نشان داده که به واسطه برنامه‌ریزی درستی که در پیش گرفته همواره در هر تورنمنتی که وارد شده یک پای کسب مدال‌ها و عناوین ارزشمند قهرمانی بوده است.

Page Generated in 0.0060 sec