printlogo


کد خبر: 232703تاریخ: 1400/4/29 00:00
واکنش دبیرکل کمیته المپیک به لباس کاروان:
80 میلیون جمعیت داریم با 80 میلیون سلیقه متفاوت!

 کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به انتقاداتی که مبنی بر کج‌سلیقگی در انتخاب طرح لباس رسمی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو مطرح شده بود تأکید دارد که ما ۸۰ میلیون ایرانی هستیم و هر کدام از این 80 میلیون نفر یک سلیقه خاص دارند. به همین دلیل ما قطعاً نمی‌توانیم تمامی علایق و سلایق را راضی کرده و پوشش دهیم. ما برای لباس کاروان نظر رؤسای فدراسیون‌ها و برخی المپین‌ها را جویا شدیم که نهایتاً نظر همه با آنچه که رونمایی شد موافق و همسو بود.
کیکاووس سعیدی در مورد انتقاد به طرح لباس کاروان ایران در المپیک توکیو تأکید دارد: «طراحی لباس در تخصص کمیته ملی المپیک نیست و ما آن را به ستاد مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد ارجاع دادیم. ۲۳۰ طرح ارائه شد که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این طرح که مشاهد کردید، انتخاب شد. ما از تولیدکنندگان خارجی با قیمت پایین‌تر پیشنهاد داشتیم اما به خاطر حمایت از تولید داخلی به این سمت رفتیم. به هر حال این سلیقه است و دیده‌ام کشورهای دیگر هم از لباس کاروان خود گلایه داشتند. البته من از ورزشکاران سؤال کردم و آنها گفتند که در این لباس راحت هستند که این راحتی از اولویت‌های ما است. دمای هوا در توکیو بسیار بالاست به همین دلیل از رنگ لباس تیره کمتر استفاده شد.»
سعیدی در پاسخ به این سؤال که چرا لباس در زمان اعزام رونمایی شد و اگر این کار در روزهای قبل انجام می‌شد امکان اصلاح در آن وجود داشت می‌گوید: «شرایط کرونا اجازه نداد. قرار بود دو هفته قبل مراسم داشته باشیم که لغو شد. بعد قرار بود در آکادمی ملی المپیک این برنامه را اجرا کنیم که باز هم لغو شد. رؤسای فدراسیون‌ها این لباس را دیده بودند اما به هر حال طرح لباس سلیقه‌ای است و هر کسی یک رنگ و یک مدل خاص را دوست دارد. حتی وزیر ورزش هم آن را دیده بود.»
 دبیرکل کمیته ملی المپیک که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد درباره اینکه پرده‌ای که برای عکاسی پشت ورزشکار قرار داشت بسیار چروک بود نیز معتقد است: «پرده برای عکاسی مربوط به ما نبود، محتوای برنامه مربوط به ما بود که با کمک صدا و سیما برگزار شد. ما به اسپانسر اجازه داده بودیم اگر تبلیغی دارند انجام دهند. شرایط به ما اجازه رونمایی نداد و اینطور نبود که ما نخواهیم. طراحی لباس و دوخت آن یک سال زمان برد و همه نظر دادند. حتی المپین‌ها را آوردیم تا نظر دهند. ۸۰ میلیون ایرانی هستیم و هر کسی یک نظر دارد بنابراین طبیعی است این صحبت‌ها مطرح شود.»

Page Generated in 0.0063 sec