printlogo


کد خبر: 232701تاریخ: 1400/4/29 00:00
خبر

برگزاری مبارزه جنگجویان ووشو در تهران
 رقابتی مهیج با جایزه 200 میلیون تومانی
مبارزه جنگجویان ووشو در چهار وزن و با حضور 32 ووشوکار در «پل طبیعت» تهران با تخصیص جایزه نقدی 200 میلیون تومانی تدارک دیده شده و به زودی برگزار می‌شود.
به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و مشخص نبودن زمان اتمام همه‌گیری این بیماری، مسابقات‌ بین‌المللی ووشو (جهانی و آسیایی) در همه رده‌های سنی از جمله جوانان و بزرگسالان، در سال‌های 2020 و 2021 لغو شد. با توجه به شرایط کرونا در جهان و به تعویق افتادن اکثر رویدادهای بین‌المللی ووشو فدراسیون ایران در اقدامی مثبت در تلاش است برای اولین بار مسابقات WWF را به صورت رسمی در ایران برگزار کند.
بر اساس سکون ایجاد شده در این رشته، فدراسیون تصمیم گرفت برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران تحت پوشش خود و در بخش ساندا، «مبارزه جنگجویان ووشو» دسته برتر (Top Division) را طراحی کند تا ورزشکاران‌ در سطح آمادگی فنی و تکنیکی خوبی قرار داشته باشند. بر اساس اعلام کمیته برگزاری، رقابت‌ها در چهار وزن و با حضور 32 ووشوکار طی روزهای 28 و 29 تیر ماه در اراضی عباس‌آباد یا همان «پل طبیعت» برگزار می‌شود. این رقابت قرار است جایزه نقدی ویژه‌ای هم به مبلغ 200 میلیون تومان داشته باشد که به نفر برتر و قهرمان این رقابت اهدا خواهد شد.
 
 
آغاز اردوی والیبال نشسته مردان از یکم مرداد
اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو با حضور ۱۴ ورزشکار از یک مرداد در فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.
اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو با حضور ۱۴ ورزشکار از یکم تا هشتم مرداد در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.
داود علیپوریان، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علی‌پور، محمدرضا سبحانی‌نیا، مهرزاد مهروان، حسین گلستانی، سیدمحمد سیدحسینی، محمد نعمتی، جمال نظری و مرتضی رمضانی ۱۴ ملی پوشی هستند که زیر نظر هادی رضایی سرمربی و فرید صائبی مربی تیم ملی تمرینات خود را در این اردو پیگیری می‌کنند. ۲ اردوی دیگر برای آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته مردان تا زمان اعزام به توکیو پیش‌بینی شده که در پایان این ۲ اردو، تیم ملی با ۱۲ بازیکن ۲۷ مرداد عازم پارالمپیک توکیو می‌شود.
 
 
خودداری رئیس فدراسیون بدمینتون از حضور در بازی‌های المپیک
پوریا به توکیو نرفت
در شرایطی که برخی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که بارها در بازی‌های المپیک، رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی شرکت کردند و به دفعات مختلف سابقه حضور در المپیک را داشتند برای رفتن به توکیو سرودست شکستند و با فشار گذاشتن روی فدراسیون‌های جهانی و کمیته ملی المپیک هرطور بود مجوز حضور در ژاپن را کسب کردند، محمدرضابوریا رئیس فدراسیون بدمینتون بر خلاف سایر همتایان خود از رفتن به توکیو انصراف داد.
کاروان ۶۶ نفره ورزش ایران در حالی در المپیک توکیو شرکت می‌کند که برای اولین بار در تاریخ یک بدمینتون‌باز زن در این کاروان نیز حضور دارد. ثریا آقایی ملی‌پوش شایسته بدمینتون ایران توانست در شرایطی سهمیه حضور در المپیک را کسب کند که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. برهمین اساس و طبق روند عادی اعزام رؤسای فدراسیون‌هایی که سهمیه المپیک گرفتند به بازی‌های المپیک، قرار بود محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون همچون سایر رؤسای فدراسیون‌هایی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند عازم توکیو شود اما او در حرکتی آموزنده و تحسین‌برانگیز تصمیم گرفت به جای خودش یک زن دیگر به المپیک برود تا فردی در کنار ثریا آقایی باشد که این ورزشکار بتواند احساس راحتی بیشتری کنار او داشته باشد. این اقدام پوریا در شرایطی رخ داد که برخی از رؤسای فدراسیون‌ها تلاش کردند تحت هر شرایطی عازم المپیک شوند.
 
 

Page Generated in 0.0049 sec