printlogo


کد خبر: 232690تاریخ: 1400/4/29 00:00
انسجام در زمین علیه بیرون زمین
نگـــران نباشید!

سامان موحدی راد
 
یکبار دیگر بعد از پیروزی در دربی جام حذفی استقلال دستخوش بحران و چالش شده است. این بار اما فرهاد مجیدی بر خلاف دفعه قبلی قصد ترک کردن تیمش را ندارد. بلکه درست در نقطه مقابل آن ایستاده و تلاش می‌کند تا استقلال را منسجم حفظ کند. منسجم در زمین و در برابر حریفان و منسجم در بیرون زمین علیه مدیران این تیم. مدیرانی که در استقلال از بی‌عمل‌ترین و بی‌اثرترین چهره‌های این روزهای استقلال هستند. چهره‌هایی که در رختکن استقلال هیچ محبوبیتی ندارند و در نتیجه آن روی سکوها هم حمایتی نمی‌شوند -چرا که حضورشان در استقلال بیشتر سلبی است تا ایجابی- حضور دارند تا به حرف‌ها و اعتراضات احتمالی واکنش نشان دهند اما هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع، برطرف کردن بحران‌های تیم و تقویت آن نمی‌کنند. نمونه‌اش همین تلاش فرهاد مجیدی در دو ماه اخیر در استقلال است. بعد از شکست در دربی اردیبهشت‌ماه فرهاد مجیدی بعد از هر پیروزی از حساب شخصی خودش یا چنانکه گفته با تلاش خودش از دوستانی که داشته چیزی نزدیک به دو میلیارد تومان به بازیکنانش پاداش داده. چیزی که به هیچ وجه در حیطه اختیارات یک مربی نیست ولی وقتی چرخ‌های یک سیستم معیوب است، هرکس که کمی عشق و علاقه و دلسوزی داشته باشد، پا پیش می‌گذارد و فرهاد مجیدی الان در این مسیر است. فراموش نکرده‌ایم که یک ماه پیش یک طلبکار با مأمور به تمرین استقلال آمده بود تا محمدحسین مرادمند بازیکن این تیم را دستگیر کند. تنها به این دلیل که مدیریت باشگاه به تعهدات مالی‌اش عمل نکرده بود.
همه این‌ها در حالی است که از چپ و راست هم برای استقلال اخبار ناگواری می‌رسد. انجام ندادن وظایف ذاتی مدیر عامل و عدم پرداخت درست دستمزدها و بدهی‌های باشگاه موجب شده که فعلاً پنجره استقلال بسته باشد. قرارداد بسیاری از ستاره‌های تیم در حال تمام شدن است و خیلی محتمل است که استقلال مثل سال‌های گذشته یک تابستان پر رفت و آمد و همراه با نارضایتی را پشت سر بگذارد و هنوز مدیران این تیم تلاشی برای آسوده کردن خیال سرمربی نکرده‌اند. این در حالی است که آنها باید در بازار نقل و انتقالات هم فعال شوند و احتمالاً به دلیل لغو قانون ممنوعیت استخدام خارجی یکی، دو ستاره خارجی هم استخدام کنند تا بتوانند در شهریور ماه به مصاف الهلال تا بن دندان مسلح بروند. واکنش مدیریت استقلال به این چالش‌ها چیست؟ مصاحبه علیه فرهاد مجیدی در رسانه‌ها، شکایت از بازیکنانش و تلاش برای ایجاد نارضایتی بیشتر در تیم. گویی آنها مأموریت دارند که انسجامی که فرهاد مجیدی برای خشت خشت آن زحمت کشیده را از بین ببرند.
مدیران باشگاه استقلال که از ناکجاآبادی بر صندلی این باشگاه نشسته‌اند البته یک دلیل دیگر هم برای این بی‌عملی دارند. دولت روحانی کمتر از یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و دولت جدید مدیران جدیدی را به این باشگاه خواهد آورد. برای همین شاید چندان هم نگران آینده استقلال نیستند.
 

Page Generated in 0.0058 sec