با کنارهگیری کمپانی تویوتا از تبلیغات تلویزیونی مربوط به بازیهای المپیک تابستانی توکیو، بیم آن میرود که سایر کمپانیهای داخلی و اسپانسرها نیز از حمایت این رویداد ورزشی دست بکشند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با کنارهگیری این شرکت خودروسازی از حمایت تبلیغاتی از المپیک توکیو، این نگرانی وجود دارد که دیگر کمپانیهای داخلی و سایر اسپانسرها نیز از حمایت این رقابتها خودداری کنند و چالشی بزرگتر برای رویداد المپیک ایجاد شود.
حدود ۵۰ کمپانی ژاپنی بیش از ۳ میلیارد دلار برای حمایت از المپیک توکیو هزینه اختصاص دادهاند که بخش بزرگی از این هزینهها در ازای تبلیغات تلویزیونی پرداخت خواهد شد.
کمپانی تویوتا که از غولهای صنعتی در کشور ژاپن است، به تازگی اعلام کرده تصمیم دارد تبلیغات تلویزیونی خود با محوریت بازیهای المپیک را لغو کند؛ تصمیمی که نشان از عدم محبوبیت المپیک توکیو در کشور میزبان دارد.
رسانههای ژاپنی گمانهزنی کردهاند که این شرکت خودروسازی بیم آن دارد که مشارکت در برگزاری المپیک توکیو که اغلب مردم ژاپن در شرایط کنونی مخالف آن هستند، موجب وارد شدن صدمه به این کمپانی خواهد شد تا تبلیغی برای آن باشد.
به دلیل همهگیری کرونا و به ویژه شیوع نوع دلتای این ویروس در ژاپن، بسیاری از مردم این کشور برگزاری المپیک را در شرایط کنونی نادرست میدانند و با آن شدیداً مخالف هستند.
یکی از مدیران اجرایی روابط عمومی این شرکت خودروسازی در این زمینه توضیح داد: «المپیک توکیو تبدیل به رویدادی شده که با توجه و درک عموم مردم همراه نیست و به همین دلیل مدیران ارشد تویوتا در مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزشی نیز شرکت نخواهند کرد». تویوتا قرار بود مجموعهای از تبلیغات تلویزیونی را با استفاده از ورزشکاران المپیکی در ایام برگزاری این رویداد پخش کند.