printlogo


کد خبر: 232687تاریخ: 1400/4/29 00:00
اتفاقی عجیب در لیگ ایران
جدال با تیم اول فصل

لیگ بیستم به هفته‌های پایانی خود رسیده است. هفته بیست و هشتم رقابت‌ها امشب با برگزاری 8 بازی همزمان برگزار خواهد شد. در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، چند سرمربی در یک فصل هدایت بیش از یک تیم را برعهده داشته که این هفته دو نفر از آنها مقابل تیم اول فصل خود قرار می‌گیرند. در این گزارش سایت فوتبال ۳۶۰ عملکرد سرمربیانی که بیش از یک تیم در لیگ بیستم را هدایت کرده‌اند، مقابل تیم سابقشان را بررسی کرده‌.
 
اولین بازی بعد از جدایی از استقلال
استقلال لیگ بیستم را محمود فکری بست. او تا هفته شانزدهم لیگ هم هدایت آبی‌های پایتخت را بر عهده داشت و بعد از تساوی مقابل مس رفسنجان و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی، از جمع استقلالی‌ها جدا شد. 
فکری در ادامه فصل هدایت نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفت و این هفته میهمان تیم سابق خود استقلال در ورزشگاه آزادی هستند.
 با وجود اینکه مسجد سلیمانی‌ها چند هفته‌ای است نتایج قابل قبولی نمی‌گیرند، تقابل فکری با استقلال حسابی کار شاگردان فرهاد مجیدی را سخت می‌کند. استقلالی‌ها رتبه سوم خود را در لیگ امسال قطعی کرده‌اند و اگر می‌خواهند برای دوم شدن در لیگ امیدوار بمانند، باید از سد شاگردان محمود فکری در بازی فردا شب بگذرند.
 علاوه بر فکری، فراز کمالوند که با حضور فرهاد مجیدی به عنوان مدیر فنی به استقلال پیوست، بعد از صعود این تیم در لیگ قهرمانان آسیا از جمع آبی‌های پایتخت جدا شد و هدایت سایپا را بر عهده گرفت. او با سایپا مقابل استقلال در یک بازی خانگی تن به شکست 2 بر صفر داد.
 دومین جدال منصوریان با تراکتور
علیرضا منصوریان در شروع فصل هدایت تراکتور را بر عهده گرفت. سرمربی اسبق استقلال بعد از تساوی مقابل فولاد در هفته پنجم در حالی که تیمش با 6 امتیاز در رده دوازدهم قرار داشت، از کار برکنار شد. منصوریان بعد از تعطیلات زمستانی، به عنوان سرمربی جدید آلومینیوم اراک جانشین رسول خطیبی شد. تیم جدید او در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به تیم سابقش تراکتور خورد و منصوریان در جدال با تبریزی‌ها که هدایت آنها را خطیبی بر عهده داشت، موفق بود و با 2 گل این تیم را حذف کرد.
 فردا شب در دومین جدال منصوریان با تیم سابقش، آلومینیوم در حالی پذیرای تراکتور است که هر دو تیم شانس چهارم شدن در لیگ را دارند و در صورت ناکامی در این بازی، کارشان برای کسب مقام چهارمی سخت‌تر می‌شود. در حال حاضر تراکتور با 39 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌‌بندی قرار دارد و آلومینیوم با 37 امتیاز هشتم است.
 
برتری به موقع مقابل تیم سابق
مجتبی حسینی کار خود را در لیگ بیستم با نفت مسجد سلیمان آغاز کرد. حسینی به دلیل مشکلات مالی تا هفته پانزدهم و جدال مقابل آلومینیوم اراک روی نیمکت مسجد سلیمانی‌ها نشست و از هفته شانزدهم، هدایت ذوب‌آهن را بر عهده گرفت. ذوبی‌ها که خطر سقوط به دسته‌ پایین‌تر آنها را تهدید می‌کند، در هفته بیست و هفتم به مصاف نفت در مسجد سلیمان رفتند. حسینی مقابل تیم اول فصل خود موفق بود و ذوب‌آهن به برتری 3 بر 2 دست یافت. با این برد خارج از خانه، شاگردان مجتبی حسینی اختلاف امتیازی خود را با سایپا تیم پانزدهم جدول به 3 امتیاز در فاصله سه هفته تا پایان لیگ رساندند.
 

Page Generated in 0.0048 sec