printlogo


کد خبر: 232686تاریخ: 1400/4/29 00:00
مجیدی – مددی؛ مجادله در زمان درست
عین خیالتـــم نیست!
کلیدواژه «عین خیالشان نیست» در ۵ قسمت متفاوت از صحبت‌های یکشنبه عصر مجیدی خطاب به مددی و متولیان استقلال به کار برده شد. داستان جدایی هروویه میلیچ را اگر بررسی‌کنیم، متوجه عمق این عبارت می‌گردیم

سام ستارزاده
 
در اردوگاه آبی‌های پایتخت، روزهای پس از دربی ۹۶ روزهای تکرار دژاوویی است که سال گذشته و پس از فتح شهرآورد نودوچهارم و صعود به فینال جام حذفی، ثبات را از استقلال ستود. دوگانه‌ای که در یک سوی آن کادر فنی و بازیکنان و در سوی دیگر مدیریت و کارگزار مالی باشگاه قرار گرفته‌اند، بر سر مسائلی با یکدیگر جدال می‌کنند که عدم پرداخت مطالبات آبی‌پوشان و بحران مالی عظیمی که دست‌کم دو سال بر فضای تیم سایه‌افکنده، پیش پا افتاده‌ترین آنها به شمار می‌روند. سال گذشته، دعوای مجیدی – سعادتمند با استعفای هفت مقدس و به سادگی به پایان رسید؛ اتفاقی که دودش به چشم استقلال رفت اما گویا نبرد مجیدی – مددی تازه به نقطه شروع خود رسیده است.
شاگردان مجیدی علی‌رغم دریافت مطالباتشان در چند ماه گذشته، چند هفته به‌خاطر سرمربی خود تمام وجودشان را در مستطیل سبز گذاشتند. پس از صعود به نیمه‌نهایی حذفی، این نوبت مجیدی بود که در روز اعتصاب بازیکنانش، مقابل میکروفون‌ها قرار بگیرد و از مشکلاتی باورنکردنی سخن بگوید و به رک‌ترین شکل ممکن، این ادعای جنجالی را داشته ‌باشد که مدیران و کارگزاران استقلال نه آرزوی موفقیت، بلکه آرزوی زمین خوردن این تیم و کامروایی رقیب سنتی را دارند. عدم تبریک پس از پیروزی در شهرآورد، تصمیم برای جایگزینی مجیدی و تحریم مالی باشگاه بر سر اختلافات شخصی با وی و سرکوب انتقادات و اعتراضات بازیکنان با فراخواندن آنان به کمیته انصباطی باشگاه، تنها بخشی از ناگفته‌هایی بود که با افشای آنان، مجیدی آتش زیر خاکستر مجادلات درونی باشگاه را کنار زد.
کلیدواژه «عین خیالشان نیست» در ۵ قسمت متفاوت از صحبت‌های یکشنبه عصر مجیدی خطاب به مددی و متولیان استقلال به کار برده شد. داستان جدایی هروویه میلیچ را اگر بررسی‌کنیم، متوجه عمق این عبارت می‌گردیم. گویا برای حاکمان استقلال مهم نیست که بازیکن آنها به علت مشکلات مالی از درب خروجی باشگاه عبور کرده. حتی مدیران ناکامی نظیر رضا افتخاری و امیرحسین فتحی برای حفظ ظاهر هم که شده باید از این موضوع ابراز تأسف می‌‌کردند اما کادر احمد مددی حتی پس از صحبت‌های میلیچ، نه به جدایی وی، بلکه تنها به انتقادات تند شماره ۳۳ محبوب آبی‌ها از خود در تلویزیون واکنش نشان می‌دهند و بازیکنی که به آنها تعهدی ندارد و خود نیز به تعهدشان به آن بازیکن وفا نکردند را برای پاسخگویی به ساختمان سعادت‌آباد احضار کرده‌اند. در چند فصل اخیر، استقلال در آسیا از پس الاهلی، الهلال، السد و الریان برآمده اما جنگ داخلی با مدیران نه‌چندان کارآمد و دلسوز خود را همواره واگذار کرده و در همین مرحله از تورنمنت حذف شده. امسال، سرمربی محبوب پسران آبی برای نبرد با داخلی‌ها بهترین زمان ممکن را برگزیده؛ زمانی که استقلال در لیگ بازی سرنوشت‌سازی در پیش ندارد؛ مجیدی با ۷ پیروزی از ۸ بازی داخلی اخیر و صدرنشینی در گروهی آسیا توانایی فنی خود را اثبات کرده و حمایت کامل هواداران را پشت سر خود دارد. همان طور که مجیدی نیز اشاره ‌کرد، بدون باز شدن گره این مجادله داخلی نمی‌توان به‌ صورت متحد و یکدست و بدون ارجح‌ دانستن منافع باشگاه به منافع اشخاص، بـــرای فصل آتـــــی آبـــــی‌ها برنامه‌ریـــزی کرد.  رنوشت آبی‌پوشان در فصل آینده در گرو واکنش اهالی وزارت ورزش و مدیران فعلی باشگاه به این دعوای بی‌سابقه است و البته به انتخاب هواداران آبی‌دل در حمایت درست از افراد درست.
 

Page Generated in 0.0054 sec