printlogo


کد خبر: 232670تاریخ: 1400/4/29 00:00
پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود
ابراهیمی: با شکست سپاهان فینالیست جام حذفی می‌شویم

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
تیم فولاد خوزستان تا اینجای لیگ نتایج خوبی را به دست آورده و آنها با پیروزی مقابل سپاهان در جام حذفی اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کردند تا برای دومین سال متوالی سهمیه آسیایی را دریافت کنند. حسین ابراهیمی مهاجم فولاد که به‌دلیل مصدومیت چند هفته‌ای را از دست داده بود، حالا با آمادگی کامل به ترکیب تیمش برگشته و اتفاقاً در بازی با سپاهان هم یکی از خوب‌های فولاد بود. ابراهیمی پیش از این گفته بود یکی از فینالیست‌های جام حذفی از دل همین بازی بیرون می‌آید و حالا که آنها برنده شده‌اند خودشان را فینالیست می‌دانند. البته او مدعی است مثل تمام اعضای تیمش در لیگ هم به کسب سهمیه فکر می‌کنند و خودشان را از این بابت یکی از مدعیان می‌دانند.
 
به نظر می‌رسد در سه هفته مانده به پایان فصل شرایط خوبی دارید.
 خدا را شکر امکانات سخت‌افزاری و شرایط مالی و البته وضعیت تیم‌مان خوب بود با پیروزی مقابل سپاهان در جام حذفی بهتر هم شده و همه تلاش می‌کنیم حداقل قهرمانی جام حذفی را به دست آوریم.
به بازی با سپاهان اشاره کردید که با ضربات پنالتی به مرحله بعد صعود کردید.
 شاید نیاز به گفتن نباشد که سپاهان تیم قدرتمندی است و بازیکنان بسیار خوبی هم در اختیار دارد. به اعتقاد من بازی با سپاهان در جام حذفی از این بابت اهمیت داشت که یکی از فینالیست‌ها از این بازی مشخص می‌شد و خوشبختانه با درایت کادر فنی و تلاش بچه‌ها موفق به این مهم شدیم.
تیم فولاد از ابتدای فصل در اهواز خیلی سخت می‌بازد و...
 اینکه چرا در اهواز نمی‌بازیم یا بهتر نتیجه می‌گیریم باید بگویم ما در بازی‌های خارج از خانه مثل مس رفسنجان که حتی تا لحظات پایانی هم یک بر صفر جلو بودیم برای دو، سه دقیقه تمرکزمان را از دست دادیم و فکر کردیم بازی تمام است، در حالی که کادر فنی همیشه از ما خواسته تا لحظه به صدا درآمدن سوت پایان بازی تمرکزمان را از دست ندهیم. اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و در عرض سه دقیقه دوتا گل خوردیم و در حالی که می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم بازی را باختیم. ببینید تیم ما تمرکزش روی 100 است و این هم آن موضوعی بوده که کادر فنی به آن تأکید می‌کند. من فکر می‌کنم بچه‌های فولاد جزو معدود بازیکنانی هستند که تا این حد صمیمی و به معنای واقعی تیم هستیم و برای‌مان فرقی نمی‌کند چه کسی بازی می‌کند یا گل می‌زند. همین هم باعث می‌شود همه بچه‌ها به یک اندازه از پیروزی‌ها خوشحال و از باخت‌ها ناراحت باشند.
با توجه به بازی‌های باقی‌مانده چقدر امیدوار به کسب سهمیه هستید؟
 ببینید بازی با ماشین‌سازی برای ما خیلی مهم بود که با کسب سه امتیازش همچنان امیدوار به دریافت سهمیه آسیایی شویم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد. با اینکه با یک گل تیم خوب ماشین‌سازی را شکست دادیم اما موقعیت گل‌های زیادی داشتیم که شاید می‌توانستیم با 3 یا 4 گل از زمین خارج شویم. به هر حال ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم در سه بازی باقی‌مانده هم پیروز شویم چون تیم ما پتانسیلش را دارد. شک نکنید اگر ما این 9 امتیاز را به دست آوریم حتماً سهمیه را می‌گیریم چون تیم‌های دیگر امتیاز از دست می‌دهند. در هر صورت نگاه ما به لیگ و جام حذفی خواهد بود تا مثل سال قبل سهمیه بگیریم.
اولین حریف شما از سه بازی پیش‌رو پیکان است.
 تیم پیکان ثابت کرده تیم باانگیزه‌ای است که آقای تارتار با استفاده از بازیکنان جوان تیم خوبی ساخته و به همین دلیل می‌دانیم بازی بسیار سختی در پیش داریم و باید تا روز بازی خیلی خوب تمرین کنیم. در حال حاضر بازی با سپاهان در جام حذفی تمام شده و ما به پیکان فکر می‌کنیم که یکی از بازی‌های سخت‌مان است.
از میان پرسپولیس و سپاهان کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارند؟
 به هر حال سه هفته باقی مانده و هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر من پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمان لیگ شود و شانس این تیم با توجه به بازی‌های باقی‌مانده‌اش بیشتر از سپاهان است.
 
نکونام: سه امتیاز مقابل پیکان خیلی مهم است
جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان سه امتیاز بازی مقابل پیکان را برای تیمش پراهمیت می‌داند: «سه امتیاز این بازی برای ما خیلی مهم است. ما می‌دانیم شرایط بازی چگونه است و قطعاً به‌دنبال برد خواهیم بود. قطعاً رقابت برای کسب سهمیه آسیا را تا روز آخر ادامه خواهیم داد. پیکان تیم خوبی است و شکلی که بازی می‌کند تاکتیکی است. می‌دانیم مثل همه بازی‌ها امروز کار سختی داریم.»
 
 

Page Generated in 0.0055 sec