printlogo


کد خبر: 232667تاریخ: 1400/4/29 00:00
تبانی و شرط‌بندی در نتایج لیگ ۲
تکلیف سردار بوکان چه می‌شود؟ چرا کمیته انضباطی واکنش نشان نمی‌دهد؟

نتایج هفته پایانی لیگ دسته دوم آنقدر عجیب و پرگل بود که چیزی جز تبانی از آن برداشت نمی‌شد. در بازی شهید قندی یزد و سردار بوکان نتیجه ۱۰ بر صفر رقم خورد، شهرداری ماهشهر در خانه پاس همدان ۶ گل زد و شاهین بندر عامری با نتیجه ۵ بر یک میلاد مهر تهران را شکست داد. یعنی در سه بازی ۲۲ گل رد و بدل شد که این خود یک رکورد به حساب می‌آید. اما این گل خوردن‌های زیاد فقط به هفته پایانی مربوط نمی‌شد و در هفته ماقبل هم این اتفاق در مورد سردار بوکان رخ داد و این تیم در خانه ۷ گل از شاهین بندرعامری دریافت کرد. همین گل‌های عجیب که از نظر ناظر بازی هم مشکوک بود، باعث شد بحث تبانی و شرط‌بندی مطرح و ماجرا وارد فاز جدیدی شود.
 ابتدا خبر رسید سرمربی تیم سردار بوکان از این اتفاقات و شرط‌بندی‌ها مطلع بود. فرید قلندری که هدایت نود ارومیه را بر عهده داشت، در هفته پایانی از تهران به بوکان رفت تا منجی سردار برای بقا در لیگ دو شود اما موفق به این کار نشد. او تنها سه روز سرمربی سردار بود و اتفاقاتی را به چشم دید که پیش از مسابقه افکار منفی را در ذهنش پدید آورد اما کدام مربی است که باور کند بازیکنانش قرار است در زمین مسابقه کم‌کاری کنند؟ با این حال از همان دقیقه یک و از لحظه‌ای که مدافعان سردار حتی برای جلوگیری از ارسال توپ و زدن ضربه سر اقدام نکردند، سرمربی جوان اطمینان یافت قرار نیست اوضاع آنطور که او می‌خواهد پیش برود. تیمش خیلی زود دو گل خورد و این آب سردی بود بر پیکره‌اش. به سراغ ناظر بازی رفت، تیمش را بیرون کشید و گفت نمی‌خواهد این مسابقه را ادامه دهد چون همه چیز مشکوک است.
 اما ناظر بازی ضمن تأیید موضع او، گفت تمام اتفاقات را یادداشت می‌کند ولی اجازه نخواهد داد بازی متوقف شود چراکه تمام مسابقات همزمان برگزار می‌شوند و با توجه به حساسیت موجود، هرگونه تأخیر و تعویق در برگزاری مسابقه، شائبه‌های بیشتری را ایجاد خواهد کرد. قلندری در این مسابقه جانشین صابر میرقربانی شده بود که این تغییر آن هم در بازی هفته پایانی عجیب بود. انگار بازیکنان با سرمربی قبلی خود هماهنگ بودند و میرقربانی فقط نمی‌خواست حضور فیزیکی داشته باشد. هرچند حالا همه نگاه‌ها به این سرمربی است. صابر میرقربانی، سرمربی سابق تیم سردار بوکان درباره اتفاقات پیش‌آمده در هفته پایانی مسابقات لیگ دو می‌گوید: «در بازی مقابل شهید عامری به‌صورت آشکار تبانی و کم‌کاری‌ها مشاهده شد و بازیکنی که این کار را انجام داد سال‌ها پیش هم در یکی از تیم‌های فوتبال به‌دلیل انجام تبانی اخراج شده بود و این اقدام ناپسند را این‌بار هم در سردار بوکان انجام داد. بعد از شکست ۷ بر صفر مقابل بندرعامری بنده استعفا دادم چون آشکارا تبانی را مشاهده کردم.»
ظاهراً منظور صابر میرقربانی از بازیکن کم‌کار، کسی نبود جز سروش سعیدی کاپیتان تیم سردار بوکان. سعیدی ماجراهای مربوط به کم‌کاری و شرط‌بندی در سردار بوکان را به قبل‌تر ارتباط می‌دهد و می‌گوید در شرایطی که تیم نتایج خوبی کسب می‌کرد، به یکباره سر و کله صابر میرقربانی پس از مذاکرات پنهانی با آزاد آقافریدون سرپرست تیم پیدا شد و از آن زمان شاهد تصمیمات مشکوک بودیم، که نتایج بازی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌داد. سعیدی اشاره می‌کند اعتصاب‌های گاه و بیگاه پس از حضور صابر میرقربانی در تیم مشکوک بوده و این رفتار قبل از بازی برابر شاهین بندرعامری هم ادامه داشته: «آقای صابر میرقربانی قبل از بازی با بندرعامری من را کنار کشید و گفت مالک تیم 70 میلیون به داور پول داده. تو فقط در همان ابتدای بازی توی سینه مهاجم حریف بزن و باقی کارها را داور انجام می‌دهد. این در حالی است که مالک تیم انسان شریفی است و اصلاً از این حرف‌هایی که به من زده شد، اطلاعی نداشت.»
 با این شرایط باید دید کمیته اخلاق چه واکنشی نشان می‌دهد و آیا نتیجه تغییر خواهد کرد یا نه. نکته جالب این است که کمیته اخلاق این روزها در برابر همه صحبت‌ها در رابطه با تبانی سکوت کرده و واکنشی نداشته که این عجیب است. نکته مهم‌تر این است که در صورت محرز شدن تبانی که تا الان مستندات چنین نشان داده، تیم سردار بوکان باید به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کند که این مسأله در بازی‌ها رخ داده که باید دید حالا چه تصمیمی در این مورد گرفته می‌شود. فعلاً مسابقه پلی‌آف لیگ دو به تعویق افتاده تا تکلیف این مسأله روشن شود.

Page Generated in 0.0060 sec