printlogo


کد خبر: 232593تاریخ: 1400/4/27 00:00
علیرضا و باشگاه روتردامی به دنبال بازگشت به روزهای اوج
جهانبخش شماره 9 جدید فاینورد

گزارش
آرمن ساروخانیان  
 
سرانجام انتقال علیرضا جهانبخش به فاینورد نهایی شد. در روزهای گذشته رسانه‌های هلندی خبرهای زیادی در این باره منتشر کردند و دیروز باشگاه مشهور شهر روتردام خبر انتقال قطعی را اعلام کرد. فاینورد در توییتر رسمی باشگاه ویدیوی کوتاهی از پیراهن شماره 9 تیم به نمایش گذاشت و در توضیح آن به زبان فارسی از قول علیرضا نوشت: «من اینجام!»
جهانبخش در فاینورد جانشین استیون برخیوس، کاپیتان تیم می‌شود که با انتقالی جنجالی به تیم رقیب، آژاکس پیوست. جهانبخش در فاینورد مثل آلکمار با «گوس تیل» همبازی می‌شود. او آرنه اسلوت، سرمربی تیم را هم از همان دوره می‌شناسد.
جهانبخش مدعی شد که حضور اسلوت روی نیمکت فاینورد او را برای این انتقال ترغیب کرد: «بی‌صبرانه منتظرم که به زمین برگردم. آرنه اسلوت در آلکمار دستیار سرمربی بود و یکی از کسانی بود که به من کمک کرد به بازیکن بهتری تبدیل شوم. پس وقتی که با من تماس گرفت و درباره علاقه‌ام برای پیوستن به فاینورد پرسید، پاسخ دادم هر کاری که بتوانم برای نهایی شدن این انتقال انجام می‌دهم.»
ملی‌پوش ایرانی سه سال پیش با انتقالی 25 میلیون یورویی از آلکمار به برایتون پیوست، ولی در لیگ برتر انگلیس نتوانست موفق شود و امیدوار است که با بازگشت به لیگ هلند دوباره اوج بگیرد. او در هلند با NEC شروع کرد و در 64 بازی برای این تیم 19 گل و 22 پاس گل داشت. جهانبخش بعد از انتقال به آلکمار هم توانست در 111 بازی آمار 37 گل و 31 پاس گل را ثبت کند. او در آخرین فصل حضورش در آلکمار آقای گل لیگ هلند شد و باشگاه فاینورد امیدوار است که علیرضا در فصل جدید هم به این آمار نزدیک شود.
قرارداد جهانبخش با علیرضا سه ساله است که قابلیت تمدید برای یک سال دیگر را هم دارد. فرانک آرنسن، مدیر فنی فاینورد از نهایی شدن این انتقال خوشحال است و گفت: «با علیرضا بخش تهاجمی تیم را همانطور که می‌خواستیم تقویت کردیم. او بازیکنی است که در فصول متوالی توانسته کیفیتش را نشان دهد. او در مقطعی از دوران حرفه‌ای‌اش است که خیلی زود می‌تواند به یک مهره تقویتی فوق‌العاده‌ برای ما تبدیل شود.»
فاینورد فصل گذشته با فاصله 29 امتیاز نسبت به آژاکس قهرمان در رده پنجم ایستاد و هواداران انتظار دارند که با آمدن اسلوت و خریدهای جدید این تیم در فصل جدید بتواند دوباره به کورس قهرمانی برگردد. علیرضا بعد از گوس تیل، مارکوس هولمگرن پدرسن و اوفیر مارسیانو چهارمین خرید جدید فاینورد است.
اسلوت که جانشین دیک ادووکات شده برخلاف این مربی می‌خواهد فوتبالی هجومی بر پایه پرس شدید و شدت بالا بازی کند. هواداران هم معتقدند که باشگاه سرمربی مناسبی را برای تحول تیم انتخاب کرده است.
فاینورد با توجه به محدودیت‌های مالی مجبور شده سراغ بازیکنان جوان برود، ولی مربی 42 ساله هلندی مشکلی با این موضوع ندارد و گفت: «من دوست دارم که با بازیکنان جوان در زمین تمرین کار کنم و روش بازی مورد علاقه‌ام را با آنها در میان بگذارم. فکر می‌کنم این به خاطر سن من است.»
البته او خوب می‌داند که در فاینورد انتظارات بالاست: «من از هواداران انتظار صبر ندارم ولی ما موقعیت اولیه‌مان را خوب می‌دانیم. فاینورد فصل گذشته با فاصله زیاد پنجم شد. می‌‌دانیم که خواسته‌مان از تیم چیست و خیلی خوب می‌شود که اوضاع مطابق میل ما پیش برود. چه برای هواداران چه برای بازیکنان. اگر بازی جذابی به نمایش بگذاریم، می‌توانیم آینده درخشانی را برای فاینورد پایه‌ریزی کنیم.»
فاینورد دیروز بازی دوستانه‌ای با وردربرمن داشت و جهانبخش احتمالاً از روز دوشنبه به تمرینات تیم اضافه خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0047 sec