printlogo


کد خبر: 232571تاریخ: 1400/4/27 00:00
زخم کاری بدن فرجی مدرک مهم پرسپولیس
این خطا شدت نداشت و مستحق اخراج نبود؟

با اینکه سه روز از دربی حذفی گذشته اما بحث درباره صحنه مشکوک داوری این بازی ادامه دارد. 
صحنه‌ای که دقیقه 13 بازی اتفاق افتاد و لگد ارسلان مطهری روی کمر فرشاد فرجی فرود آمد اما فغانی اصلاً این صحنه را درست ندید و حتی اخطار هم نداد، در حالی که پرسپولیسی‌ها معتقدند بازیکن حریف باید کارت قرمز می‌گرفت.
در این خصوص شنبه شب باشگاه پرسپولیس در کانال رسمی خود مطلبی منتشر و نسبت به این مسأله اعتراض کرد: «صحنه خطای مهاجم استقلال روی فرجی را دوباره ببینید.
 این بار در مقایسه با خطایی که چند سال پیش در دیدار منچستریونایتد و رئال مادرید در لیگ قهرمانان رخ داد و جونیت چاکر، داور اهل ترکیه بدون درنگ به نانی، هافبک تیم انگلیسی کارت قرمز مستقیم داد.
همین صحنه دقیقاً در بازی دیشب تکرار شد اما داور بازی در کمال تعجب کارت زرد هم به بازیکن خطاکار نشان نداد. البته به گواه این ویدئو و نظر کارشناسان، بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. اتفاقی که اگر رخ می‌داد، تیم استقلال باید از دقیقه ۱۵، ده نفره به بازی ادامه می‌داد و روند بازی هم طور دیگری رقم می‌خورد.
با این حال، کادرفنی پرسپولیس و در رأس آنها یحیی گل‌محمدی، از قضاوت علیرضا فغانی تشکر کرد و بدون هوچی‌گری و البته با استناد به نظر چند کارشناس گفت که داور می‌توانست در این صحنه تصمیم بهتری بگیرد.
اما اگر این اشتباه علیه طرف دیگر بازی رقم می‌خورد چه می‌شد؟ هنوز یادمان نرفته برخی‌ که از قضا بارها در این فصل از اشتباهات داوری سود برده‌اند چطور با رفتار و گفتار خود به دنبال تأثیر روی داوران و تحت فشار قرار دادن آنها به نفع خودشان بوده‌اند.»
کانال پرسپولیس تصویر بدن زخمی فرشاد فرجی را منتشر کرده ضمن اینکه ویدئوی خطای نانی را هم نشر داده است تا هواداران دو صحنه را با هم مقایسه کنند.
جالب اینکه هم علیرضا فغانی و هم کارشناسان داوری کشورمان دوباره اعلام کرده‌اند که خطای مطهری تنها مستحق یک کارت زرد بوده است. 
حتی وقتی یک کارشناس انگلیسی هم در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای این خطا را مستحق اخراج دانسته به کارشناسان داخلی ما برخورده و علی خسروی در دفاع از فغانی گفته این داور انگلیسی در حدی نیست که بخواهد درباره فغانی صحبت کند اما واقعیت این است که کارشناسان خارجی بدون در نظر گرفتن جایگاه و شأن و رتبه فغانی در داوری فوتبال کشورمان و اینکه بین داورها تبدیل به یک ستاره و سلبریتی شده نظر می‌دهند.
با این حال آنچه از تصویر زخم بدن فرجی مشخص است اینکه شدت ضربه مطهری برخلاف آنچه فغانی و کارشناسان داوری می‌گویند زیاد بوده و البته از تصویر تلویزیونی خود خطا هم مشخص است اما مشخص نیست چرا داور دربی و همکاران سابقش به این اشتباه اعتراف نمی‌کنند.
در مورد تکرار پنالتی عبدی و آل‌کثیر و اینکه سیدحسین حسینی هم پایش روی خط نبوده کارشناسان داوری در یک برنامه تلویزیونی همگی تصمیم داور را تأیید کرده‌اند اما همان کارشناس انگلیسی گفته باید پنالتی عبدی تکرار می‌شده.
جالب اینکه هواداران پرسپولیس از بازی سال 87 پرسپولیس و در دیدار با پیام مشهد ویدئوی پنالتی ایوان پتروویچ را انتخاب کرده‌اند که فغانی سه بار رأی به تکرار آن داده و اشتباهاتش در بازی‌های پرسپولیس را ردیف می‌کنند تا بگویند او همواره علیه پرسپولیس سوت زده است.

Page Generated in 0.0055 sec