printlogo


کد خبر: 232565تاریخ: 1400/4/27 00:00
پیام‌های پنهان فرهاد در دربی 96

علی مغانی
 
پیروزی در دربی همیشه شیرین است. این شیرینی وقتی مضاعف می‌شود که می‌بینیم استقلال بعد از ناکامی در دربی 95 در لیگ، کاملاً متحول شده. آبی‌ها این روزها بیشتر از گذشته بازی‌ها را با برد پشت سر می‌گذارند و کمتر از همیشه گل می‌خورند.
استقلال طبعاً فرصتی برای جبران امتیازهای از دست رفته در لیگ ندارد ولی با این روندی که پیش گرفته، مدعی اول قهرمانی در جام حذفی است و با حذف کردن پرسپولیس گام بلندی برای فتح این جام برداشت اما چیدمان استقلال در دربی 96 و انتخاب نفرات اصلی، پیام‌های جالبی را از سوی فرهاد مجیدی به مجموعه تیم مخابره کرد.
 
شیخ دیاباته؛ وقت رفتن فرا رسیده؟
در روزی که یحیی گل‌محمدی از هر 5 تعویضش استفاده کرد، فرهاد مجیدی فقط 3 بازیکن اصلی را تغییر داد که یکی از آنها، اجباری بود. در وقت‌های اضافه انتظار می‌رفت شیخ دیاباته یکی از تعویض‌های استقلال باشد چرا که او در 2 سال اخیر پنالتی‌زن اول تیم بوده اما فرهاد ترجیح داد تغییری در ترکیب تیمش ایجاد نکند.
فارغ از آسیب‌دیدگی و رفت و برگشت‌های دیاباته، به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال از ناآمادگی بدنی این مهاجم بلندقامت ناراضی است و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود، هیچ بعید نیست آقای گل لیگ نوزدهم در پایان فصل با پیراهن آبی وداع کند. شیخ در دو ماه گذشته، فقط چند دقیقه در بازی با سایپا به زمین آمد و در روزهایی که استقلال از 6 بازی در لیگ، 5 برد به دست آورد، خبری از او نبود.
 
احمد موسوی؛ همچنان با فاصله از وریا
وریا غفوری در هفته بیست‌وسوم آسیب دید و چهار بازی بعدی استقلال در لیگ را از دست داد. فرهاد مجیدی در این مدت، فقط یک بار مقابل تراکتور از احمد موسوی به عنوان بازیکن اصلی استفاده کرد و دو بار هم به عنوان بازیکن تعویضی به او میدان داد. موسوی که در آغاز لیگ بیستم به استقلال پیوست، هنوز نتوانسته جایگاه امنی در ترکیب اصلی داشته باشد و البته مصدومیت‌های گاه و بیگاه، او را از نزدیک شدن به وریا غفوری بازداشته است. در روزی که کاپیتان استقلال به تازگی از آسیب‌دیدگی برگشته بود، انتظار می‌رفت وریا لااقل در دقایق پایانی جای خود را به بازیکن جوان‌تری بدهد اما انگار از منظر کادر فنی، وریا غفوری همچنان فاصله‌ای آشکار با بقیه آلترناتیوها از جمله احمد موسوی دارد.
 
داریوش شجاعیان؛ ادامه نیمکت‌نشینی
هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم، داریوش شجاعیان فرصت کمتری برای حضور در زمین پیدا می‌کند. او که در سال‌های گذشته به عنوان هافبکی تکنیکی شناخته می‌شد، در نیم فصل دوم فقط یک بار به عنوان بازیکن اصلی به زمین رفته و در دو ماه اخیر، کارنامه او محدود به 15 دقیقه حضور در بازی با نفت آبادان و 25 دقیقه مقابل تراکتور بوده و بس.  پنجشنبه شب هم شجاعیان فرصتی برای تجربه کردن دربی 96 نداشت و وقتی نیاز به تغییر در میانه میدان حس می‌شد، فقط مهدی‌پور بود که وارد زمین شد. در سیستمی که مجیدی این روزها در استقلال به کار می‌برد، فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند، دو گزینه‌ای هستند که جلوتر از داریوش شجاعیان قرار دارند و با وضعیتی که فعلاً برقرار است، احتمال می‌رود شجاعیان یکی از خروجی‌های استقلال در پایان فصل باشد.
 
سیدحسین حسینی؛ مزد صبوری روی نیمکت
رشید مظاهری وقتی به استقلال آمد، کارنامه‌ای قابل اتکا داشت و دروازه‌بان دوم تیم ملی بود. بنابراین عجیب نبود که از هفته سوم لیگ به دروازه‌بان اصلی تبدیل شود و برای ماه‌ها سیدحسین حسینی را نیمکت‌نشین کند. رشید به جز دو بازی که با تصمیم عجیب فکری نیمکت‌نشین شد، در لیگ و آسیا، دروازه‌بان اصلی استقلال بود اما در هفته‌های اخیر عملکرد مطمئن حسینی درون دروازه باعث شده مظاهری از ترکیب اصلی خارج شود. در واقع حسینی این روزها مزد ماه‌ها صبوری خود را می‌گیرد. خیلی‌ها منتظر بودند در دربی، فرهاد مجیدی بار دیگر به رشید اطمینان کند اما پیام کادر فنی استقلال روشن بود؛ تا وقتی حسینی در شرایط مطلوبی قرار دارد، نیازی به تغییر در این پست حساس نیست.
 
 

Page Generated in 0.0050 sec