printlogo


کد خبر: 232555تاریخ: 1400/4/27 00:00
رئال نمی‌تواند سوپراستار بخرد، پاری‌سن‌ژرمن می‌خرد
پاریس، خانه جدید کهکشانی‌ها
تا به حال پاری‌سن‌ژرمن برنده فصل نقل‌و‌انتقالات بوده اما این احساس در میان باشگاه و تیم جذب وجود دارد که پول خرید هنوز تمام نشده و بازیکنان دیگری در راه هستند

ژولین لورن  
 
«خریدهای بزرگ؟ چندتایی خواهیم داشت، چندتایی خواهیم داشت.»
ناصر الخلیفه با لبخندی بزرگ روی صورتش به سؤالات اکیپ درباره فعالیت در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی اینطور پاسخ می‌داد. فصل تازه تمام شده بود. همه به فکر آوردن بازیکنان خوب هستند. آیا پاری‌سن‌ژرمن واقعاً می‌تواند تیمش را تقویت کند؟ چقدر می‌توانند خرج کنند؟ چه کسی را می‌گیرند؟
دو ماه گذشته و می‌شود گفت رئیس پاری‌سن‌ژرمن دروغ نمی‌گفت.
خریدهای بزرگی انجام داده‌اند و بازار هنوز تعطیل نشده. جورجینیو واینالدوم، اشرف حکیمی، سرخیو راموس و جان‌لوییجی دوناروما با تیم قرارداد بسته‌اند. هنوز بازیکنان بزرگی هستند که پاریس به آنها علاقه دارد. پل پوگبا اولویت خط میانی است. از بازگشت قرضی مویزه کین استقبال می‌کنند اگر اورتون موافقت کند. ستاره رن، ادواردو کاماوینگا جایگزین پوگباست اگر نتوانند قهرمان جام‌جهانی 2018 را به خانه بیاورند. خواکین کوره‌آ، مهاجم لاتزیو، بازیکنی است که لئوناردو، مدیر ورزشی و موریسیو پوچتینو مربی تیم واقعاً دوست دارند.
آنها مصمم بودند شانس‌شان را برای آوردن لیونل مسی به پایتخت فرانسه امتحان کنند. حالا دیگر تمام شده چون می‌گویند مسی با انعقاد قرارداد پنج‌ساله با بارسلونا موافقت کرده اما اتفاق مهمی بود.
گفته بودند باشگاه به‌دنبال بازیکنان آزاد است. همینطور هم شد، واینالدوم، دوناروما و راموس به این شکل آمدند. شاید این بهترین فهرست تاریخ از بازیکنان آزاد باشد که در یک پنجره نقل‌و‌انتقالات به یک باشگاه منتقل می‌شوند. آنها تلاش برای جست‌وجوی بازیکنانی که یک سال دیگر از قراردادشان بیشتر نمانده را گسترش دادند، آنها ارزش بسیاری دارند، پوگبا و کاماوینگا نمونه‌های شاخصی هستند.
حکیمی تنها استثناست. اینترمیلان به فروش بازیکن 22ساله تیم ملی مراکش نیاز داشت و پاری‌سن‌ژرمن این مدافع راست را می‌خواست. او شاید در پست خودش در اروپا بهترین باشد و 60میلیون یورو اصلاً برایش زیاد نیست.
فراموش نکنیم در طول فصل نیمار تا سال 2025 و آنخل دی‌ماریا تا سال 2022 قراردادشان را تمدید کردند همینطور خوان برنات تا 2025 و یولین دراکسلر تا 2024.
لئوناردو زیر فشار بود، باید عملکرد موفقی در نقل‌و‌انتقالات ارائه می‌کرد. هنوز راهی طولانی در پیش است، بخصوص در یافتن تیم جدید برای آنها که در برنامه‌های پوچتینو نیستند اما او همین حالا با بازیکنانی که گرفته، فراتر از انتظارات بوده. مربی آرژانتینی از تیم قوی‌تری که به دست آورده بی‌نهایت خوشحال است. بعضی بازیکنان می‌روند؛ میچل باکر به لورکوزن رفته، لئاندرو پاردس، پابلو سارابیا، آندر اررا، لایوین کورزاوا و تیلو کرر فروشی هستند اما پتانسیل این تیم ترسناک است.
البته خریدهای جدید، بخصوص نام‌های بزرگ، مقداری تنش را به رختکن می‌آورند. کیلور ناباس از آمدن دوناروما راضی نبود که رقیب مستقیمش در تیم محسوب می‌شود. دروازه‌بان کاستاریکایی و کاپیتان دوم تیم بعد از یک فصل خوب دلیل باشگاه برای جذب یک دروازه‌بان دیگر را نمی‌‌دانست. پرسنل کیمپمبه هم از آمدن راموس خوشش نیامد؛ مدافع پرافتخار اسپانیایی برای نیمکت‌نشینی به پاریس نیامده.
الخلیفه می‌گوید: «هرگز انگیزه ما کم نمی‌شود.» بعد از دو تابستان کم‌سروصدا در نقل‌و‌انتقالات، پاری‌سن‌ژرمن می‌خواست خودش را نشان دهد، رئال‌مادرید دیگر کهکشانی نیست و باید پاریس را خانه جدید کهکشانی‌ها دانست. بعد از باختن در فینال و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دو سال متوالی، پاریسی‌ها می خواستند به سایر باشگاه‌های بزرگ اروپا نشان دهند کارشان را بلدند بخصوص حالا که قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا دیگر مثل آن موقع سفت و سخت نیست.
آنها همچنین می‌خواستند به کیلیان امباپه ثابت کنند چه برنامه‌هایی در سر دارند. مذاکرات برای تمدید قرارداد در جریان است و مدعی بودن تیم همیشه اهمیت داشته. پیام امباپه که وارد سال آخر قراردادش شده می‌تواند اینگونه باشد: «به من نشان دهید می توانید تیمی برای فتح لیگ قهرمانان بسازید.» او متقاعد می‌شود با کارهایی که کرده‌اند. مهاجم فرانسوی از خریدها ذوق کرده و باور دارد مربی آرژانتینی می‌تواند با این تیم کاری ویژه انجام دهد هرچند هنوز قرارداد جدید را نبسته است.
تا به حال پاری‌سن‌ژرمن برنده فصل نقل‌و‌انتقالات بوده اما این احساس در میان باشگاه و تیم جذب وجود دارد که پول خرید هنوز تمام نشده و بازیکنان دیگری در راه هستند.
10 سال قبل شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی قطر (QSI) باشگاه را خرید و همیشه به‌دنبال قهرمانی اروپا بوده. این باور به‌درستی به وجود آمده که با حضور پوچتینو روی نیمکت و چنین تیم پرمهره‌ای به اضافه تجربه‌ای که در دو فصل اخیر به دست آورده‌اند، تیم هیچ‌وقت به اندازه الان به هدفش نزدیک نشده بود.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0075 sec