printlogo


کد خبر: 232554تاریخ: 1400/4/27 00:00
شناگر اسطوره‌ای:
یک نفر بالاخره رکورد فلپس را خواهد شکست

مارک اسپیتز، شناگر اسطوره‌ای که رکورد کسب هفت مدال طلای المپیک در یک دوره را داشت، می‌گوید حتی رکورد هشت مدال طلای مایکل فلپس هم شکسته خواهد شد.
فلپس بیشترین مدال طلا را در میان تمامی ورزشکاران تاریخ المپیک دارد و در المپیک پکن توانست هشت مدال طلا کسب کند. هفت مدال او در آن رقابت‌ها باعث تغییر رکوردهای جهانی شد.
فلپس در سال 2016 و پس از کسب بیست‌وسومین مدال طلای المپیک بازنشسته شد. اسپیتز که در المپیک 1972 مونیخ هفت مدال طلا کسب کرد، بر این باور است کسب 9 مدال طلا در یک دوره المپیک ممکن است: «مسأله نهایی این است که رکوردها برای این هستند که یک نفر آنها را بشکند. 
یک نفر، یک روز خواهد آمد که عالی کار خواهد کرد. شاید در دوران زندگی من یا حتی دوران زندگی مایکل فلپس این اتفاق نیفتد، اما یک روز یک نفر در نشست خبری خواهد گفت: باورم نمی‌شود که این رکورد را شکسته‌ای. تو 9 مدال طلا در یک دوره المپیک کسب کردی.»
اسپیتز 71ساله می‌گوید وقتی فلپس در سال 2008 رکورد او را جابه‌جا کرد، حس بدی نداشت. او چهار سال قبل‌تر در المپیک آتن دیده بود که فلپس چقدر عالی است. او که 11 مدال المپیک دارد که 9 تایش طلاست، می‌گوید: «می‌گفتند رکورد من آنقدر خوب است که در دوران زندگی‌ام کسی آن را جابه‌جا نمی‌کند، اما فلپس در المپیک واقعاً عالی بود.»
اسپیتز همچنین به کالب درسل و کتی لدچکی، شناگران آمریکایی اشاره کرده که انتظار می‌رود در المپیک توکیو بدرخشند. درسل در سال 2019 در گوانگ‌ژو کره‌جنوبی، رکورد 100متر پروانه فلپس را جابه‌جا کرد و سال گذشته در عرض تنها یک ساعت، دو رکورد جهانی را شکست؛ 100متر پروانه و 50متر آزاد.
اسپیتز می‌گوید: «درسل دنیا را غرق هیاهو کرده است. او در چهار رویداد شرکت می‌کند؛ 50 و 100متر آزاد، و 50 و 100متر پروانه. او دست‌کم در سه شنای امدادی هم حضور خواهد داشت. پس کسی در این المپیک حضور دارد که می‌تواند هفت مدال کسب کند.»
انتظار می‌رود لدچکی هم در المپیک توکیو عالی باشد. او در ریو چهار مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد و در المپیک لندن هم یک مدال طلا به دست آورد. او در رشته‌های 1500، 400، 200، و 800متر آزاد شرکت می‌کند. رشته 1500متر برای اولین‌بار است که به شنای زنان المپیک اضافه شده است.
 

Page Generated in 0.0040 sec