printlogo


کد خبر: 232553تاریخ: 1400/4/27 00:00
توضیح فدراسیون دوچرخه سواری درباره ماجرای صفرزاده
کمیته پولی به ما نداده است

روز پنجشنبه (24 تیرماه) روزنامه ایران ورزشی گزارشی منتشر کرد با این محتوا که رکابزن المپیکی ایران، پول خرید دوچرخه‌اش را خودش داده و این در حالی است که کمیته ملی المپیک پول خرید دوچرخه را به فدراسیون داده اما فدراسیون این مبلغ را در اختیار سعید صفرزاده قرار نداده است.
 حالا فدراسیون دوچرخه سواری معتقد است این موضوع صحت ندارد و مسأله را طور دیگری تعریف می‌کند که در همین راستا، متنی را ارسال کرده که در زیر می‌خوانید.
«احتراماً به استحضار می‌رساند در شماره 6810 مورخ پنجشنبه ۲۴ تیر در آن روزنامه گزارشی با عنوان «هزینه‌ای که کمیته داد اما به ورزشکار نرسید!/ پول دوچرخه صفرزاده کجاست؟» منتشر شده است. مقتضی است براساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عیناً در همان صفحه به چاپ برسد.
1- فرآیند انتخاب سعید صفرزاده به عنوان منتخب دوچرخه سواری کشورمان در المپیک توکیو همانطور که در گزارش‌های مختلف ارائه شد براساس یک پروسه کاملاً اصولی صورت گرفت. 7 رکابزن در آخرین اردوی انتخابی المپیک حضور داشتند و پس از سه مرحله اردو و دو مسابقه انتخابی درون اردویی سعید صفرزاده با عملکرد بهتر نسبت به سایر ملی پوشان پرتلاش و مصمم تیم ملی با تأیید کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان نماینده کشورمان در المپیک انتخاب شد.
 تا پیش از اعلام سایت رسمی فدراسیون دوچرخه سواری در تاریخ 28خرداد ماه نام هیچ رکابزنی به طور رسمی از سوی کادر فنی اعلام نشد و اینکه عنوان شده صفرزاده به جای گنج خانلو به توکیو فرستاده می‌شود کاملاً کذب است.
2- همچنین مقرر شد که دوچرخه‌ای برای حضور نامبرده تهیه شود. فدراسیون دوچرخه سواری سریعاً وارد عمل شد و باب مذاکره با چند شرکت خارجی و داخلی را جهت خرید دوچرخه مناسب گشود. پیرو آن جلساتی با جناب آقای دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان کشورمان در المپیک و جناب آقای پیمان فخری مدیر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک برگزار شد که این دوستان هم قول مساعد دادند تا نیمی از مبلغ خرید دوچرخه را تقبل نمایند. باتوجه به زمان ناکافی و به رغم تلاش زیاد دکتر سجادی و به دنبال آن موافقت رئیس کمیته ملی المپیک تا امروز مبلغی به حساب فدراسیون واریز نشده است. از این رو فدراسیون دوچرخه سواری شخصاً مبلغ فوق الذکر را از طریق سعید صفرزاده به شرکت فروشنده دوچرخه پرداخت نمود تا مشکل نماینده کشورمان برطرف شود. دوچرخه مورد نظر خریداری و در ترکیه به دست نماینده کشورمان رسید و در دو مسابقه گرندپری نیز مورد استفاده قرار گرفت. البته نگرانی هم بابت عدم کمک مالی کمیته ملی المپیک وجود ندارد و شک نداریم مسئولان کمیته تیم‌های ملی که در کوران مسابقات المپیک به سر می‌برند در فرصت مغتنم نسبت به موضوع رسیدگی خواهند نمود.»

Page Generated in 0.0063 sec