printlogo


کد خبر: 232548تاریخ: 1400/4/27 00:00
خبر

پورمیرزایی در بین 10 ورزشکار برتر پارالمپیک
کمیته بین‌المللی پارالمپیک از منصور پورمیرزایی به عنوان یکی از ۱۰ وزنه‌بردار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری یاد کرد. منصور پورمیرزایی، ملی‌پوش سنگین وزن تیم وزنه‌برداری نماینده کشورمان در رقابت‌های دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود. وب سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به حضور این ورزشکار در میان ۱۰ چهره برتر رقابت‌های وزنه‌برداری و با انتشار مطلبی نوشت: «پورمیرزایی به دنبال گرامیداشت میراث هموطن خود، سیامند رحمان و ادامه مسیر وی در این رشته است.
 پورمیرزایی با لیفت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی در جام جهانی تایلند ۲۰۲۱ موفق به کسب نشان طلا و نمایش توانمندی‌هایش پیش از برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ شد.»
 
 
نوجوانان آزادکار راهی مجارستان شدند
تیم کشتی آزاد نوجوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی نوجوانان بامداد امروز راهی کشور مجارستان شد. رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۸ تیر تا ۳ مردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.
 ترکیب تیم کشتی آزاد نوجوانان اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: حسین احمدی؛ ۴۸ کیلوگرم: علی یحیی‌پور؛ ۵۱ کیلوگرم: علی خرم‌دل؛ ۵۵ کیلوگرم: شهداد خسروی؛ ۶۰ کیلوگرم: محمدرضا شاکری؛ ۶۵ کیلوگرم: علی رضایی؛ ۷۱ کیلوگرم: سیدحسن اسماعیل‌نژاد؛ ۸۰ کیلوگرم: مجید باقری؛ ۹۲ کیلوگرم: ابوالفضل یاراحمدی؛ ۱۱۰ کیلوگرم: امیررضا معصومی
سرمربی: محمد طلایی
مربیان: مسعود واحدی، سعید احمدی، جلال لطیفی، علیرضا شیخ ریحانی
مربی بدنساز: علی صفایی
سرپرست: نبی دهمرده
نماینده فدراسیون: امید نوروزی
داوران: امیرحسین رهنما و مسعود رستمی‌پور
بر اساس برنامه این مسابقات، رقابت‌های اوزان ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم کشتی آزاد روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر و مسابقات اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد، روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود.
 
 
اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره لغو شد
سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره از لغو اردوی این تیم به دلیل تشدید بیماری کرونا خبر داد.
 بعد از برگزاری دو مرحله اردوی استعدادیابی و شناسایی نفرات برتر، اولین اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره با حضور ۳۵ بازیکن در امجدیه برگزار شد و قرار بود دومین اردو تیرماه در رشت برگزار شود که به دلیل تشدید بیماری کرونا اردوی فوتبال هفت نفره از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان به مدت یک ماه لغو شد.
امین‌الله مانی، سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره با اعلام این خبر می‌گوید: «برای برگزاری دوباره اردو منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون جانبازان و معلولان هستیم تا مجوز برگزاری دوباره اردوها را به ما بدهند.»
او با اشاره به مثبت شدن تست کرونای دو نفر از ملی‌پوشان، ادامه می دهد: «برای حفظ سلامتی ورزشکاران ما چاره‌ای جز تعطیلی اردوها نداریم تا شرایط از نظر کرونا تا حدودی بهتر شود.»
 
 
شکستن پروتکل‌ها مانع اعزام دو ورزشکار شد
۲ بازیکن بیسبال کره جنوبی پس از نقض قوانین پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات مقابله با کرونا از اعزام به ژاپن برای حضور در المپیک بازماندند. پارک مین وو و پارچ هان هیون هی ۲ ورزشکاری هستند که به دلیل نقض قوانین مبارزه با کرونا به ژاپن سفر نخواهند کرد چرا که با این وضع آماده‌سازی مدافع عنوان قهرمانی المپیک به هم خورده است. پارک به همراه ۳ هم‌تیمی‌اش هفته گذشته با افرادی خارج از تیم در هتل ملاقات داشته است. هر ۴ ورزشکار از سوی فدراسیون بیسبال کره برای بازی در ادامه فصل ممنوع الفعالیت شدند. رسانه‌های ژاپنی امروز گزارش کردند نمونه کرونای یک فرد در دهکده المپیک مثبت شده است. برخی نشانه‌ها حاکی از این است که ژاپن وارد موج‌ پنجم ویروس کرونا شده است.
 

Page Generated in 0.0058 sec