printlogo


کد خبر: 232545تاریخ: 1400/4/27 00:00
چند بازی هفته آخر لیگ یک لغو می‌شود؟
به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممکن است چند بازی بی‌تاثیر هفته آخر لیگ یک برگزار نشود

گزارش
جعفر برزگر   
 
با مسابقاتی که در هفته سی‌و‌سوم لیگ یک برگزار شد تکلیف سه تیم سقوط‌کننده نهایی و فقط تکلیف دو تیم صعودکننده به روز آخر کشیده شده است. در فصول گذشته شاهد بودیم زمانی که لیگ به هفته پایانی می‌رسد تیم‌هایی که چنین شرایطی را پیدا کرده‌اند در بازی آخرشان حاضر نمی‌شوند. همین چند روز پیش تیم سپیدرود رشت در لیگ دسته دوم که نه شانس صعود داشت و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کرد در بازی آخر مقابل شهرداری بندرعباس حاضر نشد. البته برای تیم جنوبی هم این سه امتیازش برایش فرقی نمی‌کرد، چون در غیر این صورت سپیدرودی‌ها حتماً باید به بندرعباس می‌رفتند.
الان هم در روز پایانی لیگ یک فقط سه بازی تیم‌های فجرسپاسی، هوادار و بادران با حریفان‌شان اهمیت دارد و سایر بازی‌ها اگر هم برگزار نشود تأثیری در جدول نخواهد داشت. جالب اینکه فقط یکی از حریفان این سه مدعی یکی از تیم‌های سقوط‌کننده است.
طبق برنامه مسابقات، تیم فجر باید در زمین گل‌ریحان به زمین برود. تیم کرجی از هفته‌ها پیش سقوطش قطعی شده و حالا باید تحت هر شرایطی به میدان برود چون نتیجه این بازی تأثیر مستقیم در سرنوشت دو مدعی دیگر دارد. از آنجا که هر سه تیم صدر جدول 57 امتیازی هستند تساوی یکی از آنها می‌تواند تمام زحمات‌شان را به هدر بدهد. البته فجری‌ها تفاضل گل بهتری نسبت به دو مدعی دیگر دارند که این مهم صعودشان را در شرایط مساوی هر بازی مدعیان به لیگ برتر حتمی می‌کند. گل‌ریحان که از دو، سه هفته پیش بازی‌هایش با حساسیت بیشتری از سوی کمیته مسابقات پیگیری می‌شود بدون شک برای اینکه هیچ جای ابهامی باقی نگذارند با تمام توان به میدان می‌آیند.
شهرداری آستارا هم که هفته گذشته با پیروزی پرگل مقابل گل‌ریحان خیال‌شان را از بقا راحت کردند و بازی آخر سرنوشت‌شان را تغییر نمی‌دهد، اما چون با هوادار بازی دارند باید در این بازی حاضر شوند. تیم عنایتی فاصله تفاضل گلش با تیم سوم جدول یعنی بادران دو گل است که به همین ترتیب برای آنها گل نخوردن در اولویت قرار دارد. تیم تهرانی هنوز حسرت باخت خانگی مقابل شاهین بوشهر را می‌خورد. البته آنها با پیروزی خارج از خانه مقابل مس کرمان جبران کردند و دوباره شانس صعود شدند.
بادران نسبت به دو مدعی دیگر بازی سخت‌تری دارند و باید به انزلی بروند. بازی با ملوان در خانه‌اش در هر شرایطی سخت بوده و قطعاً بادران هم از این قاعده مستثنی نیست. تیم تهرانی خیلی خوب می‌داند ملوان در انزلی به‌راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. آنها در ابتدا به فکر گل نخوردن هستند و بعد از رسیدن به دروازه ملوان و امیدوار به امتیاز از دست دادن دو تیم فجر و هوادار. اما همه اینها باعث نشده و نمی‌شود که آنها امیدشان را از دست بدهند، ضمن اینکه ملوانی‌ها آن بازی را به چشم یک بازی تدارکاتی خوب برای رویارویی با خیبر خرم‌آباد در جام حذفی می‌دانند.
اما بازی‌های دیگر اگر برگزار هم نشود اتفاق خاصی نمی‌افتد. به‌عنوان مثال تیم نود ارومیه که به لیگ دسته دوم سقوط کرده طبق برنامه میهمان خیبر خرم‌آباد است. چوکای تالش هم که با قبول تساوی خانگی مقابل قشقایی شیراز، لیگ دویی شد باید در سیرجان به مصاف آرمان‌گهر برود. حالا نتیجه این بازی‌ها هرچه باشد هیچ فرقی نخواهد داشت و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات مالی این تیم‌ها و شیوع ویروس کرونا، اصلاً بعید نیست ضمن هماهنگی با کمیته مسابقات از حضور در آخرین بازی انصراف دهند. اینطوری هم در هزینه‌های‌شان صرفه‌جویی می‌شود و هم به‌نوعی ریسک ابتلا به کرونا را قبول نمی‌کنند. همین چند روز پیش مرتضی کرمانی‌مقدم مربی تیم خیبر مدعی شده بود هنوز نمی‌داند تیم نود ارومیه برای بازی با آنها به خرم‌آباد می‌آید یا نه.
سایر بازی‌ها هم همین شرایط را دارد و نتیجه‌اش تأثیری در سرنوشت‌شان ندارد. شاید اگر مثل همه دنیا درگیر ویروس کرونا نبودیم بازی‌ها با نظم خودش برگزار می‌شد اما الان وضعیت فرق کرده و باید منتظر باشیم و ببینیم کدام تیم‌ها رضایت فدراسیون را برای بازی نکردن در هفته پایانی به دست می‌آورند.
 
جریمه و توبیخ عوامل تیم قشقایی
بازی قشقایی شیراز و بادران تهران از سری رقابت‌های لیگ یک 13 تیرماه برگزار شد و تیم قشقایی شیراز به‌دلیل سوءرفتار تیمی به 60 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. روح‌الله نجف‌پور مدیرعامل قشقایی شیراز به‌دلیل رفتار غیرورزشی و عدم اجازه به ورود تیم مربوطه به زمین مسابقه به توبیخ کتبی محکوم شد. تیم قشقایی به‌دلیل نقص اصول کلی (رعایت پروتکل‌های بهداشتی) به 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. هادی مرادی مربی قشقایی به‌دلیل رفتار غیرورزشی که منجر به اخراج او شد به توبیخ کتبی و مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. محمد زارع بازیکن قشقایی به‌دلیل برخورد زننده‌ای که به اخراجش انجامید به توبیخ کتبی محکوم شد. محمدصادق کرمی مربی قشقایی به‌دلیل رفتار غیرورزشی به توبیخ کتبی و مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. آرای صادره قطعی و قابل اجراست.
 

 


Page Generated in 0.0060 sec