printlogo


کد خبر: 232535تاریخ: 1400/4/27 00:00
فوتسال

تزریق فاز دوم واکسن کرونا به ملی‌پوشان
تیم ملی فوتسال ایران هشتمین اردوی آماده‌سازی خود پیش از جام جهانی فوتسال را روز ۲۹ اردیبهشت در آکادمی فوتبال آغاز می‌کند. پس از پایان این اردو ملی‌پوشان برای حضور در تورنمنت هشت‌جانبه تایلند راهی بانکوک می‌شوند.
قرار است پیش از آغاز این اردو فاز دوم واکسن کرونا به ملی‌پوشان تزریق شود. فاز اول این واکسن ۲۳ خرداد تزریق شد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش از اردوی این هفته تیم ملی، فاز دوم واکسن نیز به ملی‌پوشان فوتسال تزریق می‌شود.
 
 
وضعیت مبهم چهار تیم لیگ برتر فوتسال
در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال وضعیت چهار تیم نامشخص است.
قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال در شرایطی ۲۱ تیر در اصفهان برگزار شد که دو تیم زندی بتن کلاردشت و اهورا بهبهان آگهی فروش امتیاز خود را منتشر و اعلام کردند با توجه به حمایت نکردن مسئولان و فراهم نبودن شرایط تیم‌داری، امتیاز خود را واگذار خواهند کرد.
از سوی دیگر با وجود حضور نماینده تیم‌های شهروند ساری و منصوری قرچک در مراسم قرعه‌کشی، همچنان خبری از تشکیل این دو تیم محبوب و قدیمی فوتسال نیست و زمزمه‌هایی از انحلال این تیم‌ها به گوش می‌رسد.
در روزهای گذشته بحث‌هایی مبنی بر جایگزینی تیم‌های جدید به جای این تیم‌ها مطرح شد اما آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال تأکید کرده که هیچ تیمی نامه‌ای مبنی بر انصراف از مسابقات را به این سازمان ارسال نکرده و رقابت‌ها طبق موعد مقرر یعنی ۱۴ مرداد و با حضور ۱۴ تیم برگزار خواهد شد. معلوم نیست وضعیت این چهار تیم نیز تا زمان شروع مسابقات به چه ترتیب خواهد بود؟
 
 
مجوز حرفه‌ای برای جام باشگاه‌های فوتسال آسیا تأیید شد
جلسه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتسال برگزار شد.
صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتبال آسیا سال‌هاست که از سوی AFC اجرایی شده است و تیم‌های باشگاهی برای گرفتن این مجوز باید شرایط تعیین شده از سوی کنفدراسیون آسیا را رعایت کنند.
حالا و بعد از اجرای این طرح در فوتبال، AFC سراغ فوتسال آمده و قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن برای باشگاه‌های فوتسال هم شرایط و استانداردهایی را تعیین کند تا بعد از دارا بودن این شرایط، حضورشان در جام باشگاه‌های آسیا تأیید شود.
مجوز حرفه‌ای فوتسال روی ۲۴ معیار اصلی از جمله استانداردهای ورزشی، زیرساخت‌ها، تخصص مدیریتی، شرایط مالی و مواردی از این دست متمرکز است.
در صورت اجرایی شدن این قانون قابل پیش‌بینی است باشگاه‌هایی که فاقد شفافیت مالی هستند و یا از داشتن امکانات و زیرساخت‌ها محروم باشند، مجوز حرفه‌ای به دست نمی‌آورند و از حضور در جام باشگاه‌های آسیا محروم خواهند شد.
 
 
برای حضور در جام جهانی
فیفا یکی از دغدغه‌های تیم ملی فوتسال ایران را برطرف کرد!
فیفا در تازه‌ترین تصمیمات خود برای مسابقات جام جهانی فوتسال اعلام کرده است که هر تیم می‌تواند لیست بازیکنان خود را از ۱۴ به ۱۶ نفر افزایش بدهد. طبق این تصمیم، هر تیم ملی موظف به اعزام سه دروازه‌بان خواهد بود و در هر مسابقه، دو بازیکن از لیست اصلی خارج می‌شوند.
این تصمیم با استقبال تیم ملی فوتسال ایران همراه شد و یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی تیم ملی کشورمان را رفع کرد.
سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: «این تصمیم خوبی برای ما است که همواره دغدغه اعزام دو یا سه دروازه‌بان به جام جهانی داشتیم. حالا با خیال راحت سه دروازه‌بان به جام جهانی می‌بریم ولی مهم است که بازیکنان آماده باشند.»
ناظم‌الشریعه تأکید کرد: «ما سه دروازه‌بان داریم که از نظر فنی به هم نزدیک هستند. اعزام سه دروازه‌بان به جام جهانی برایمان یک حسن است.»
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره اعزام این تیم به تورنمنت بین‌المللی تایلند تأکید کرد: «نمی‌توانیم اردوی خاصی قبل از سفر به تایلند برگزار کنیم. روز ۲۹ تیر ماه بازیکنان را جمع می‌کنیم و یک تا دو جلسه تمرین خواهیم داشت. روز ۳۰ تیر عازم تایلند می‌شویم. این تورنمنت برای ما که مدت‌ها بازی تدارکاتی نداشتیم خوب است و کمک می‌کند بازیکنان با هم هماهنگ شوند. مطمئناً حضور در تورنمنت تایلند به نفع ما است و تیم‌های خوبی در آن حضور دارند.»
ناظم‌الشریعه همچنین در خصوص برگزاری چهار هفته از مسابقات لیگ برتر پیش از سفر تیم ملی به جام جهانی لیتوانی گفت: «ما اصرار داشتیم که قبل از جام جهانی، لیگ شروع شود. هم بازیکنان از نظر فنی آماده می‌شوند و هم خیالشان بابت مسائل مالی راحت است. این می‌تواند به تیم ملی کمک کند.»

Page Generated in 0.0050 sec