printlogo


کد خبر: 232517تاریخ: 1400/4/26 00:00
بی‌کیفیت‌ترین و سرنوشت‌سازترین دربـــی
این ناامیدکننده است که گران‌قیمت‌ترین تیم‌های فوتبال ایران چنین نمایش ضعیفی را ارائه دهند.از همان نیمه‌اول روشن بود که کار این بازی به ضربات پنالتی می‌کشد. استقلال در ضربات پنالتی حواس جمع‌تری داشت و بازیکنانش را بهتر انتخاب کرد اما شانس در پنالتی‌ها اصل غیرقابل انکار است. استقلال برنده یک بازی سرنوشت‌ساز شد و حالا یک جام در دسترس آبی‌هاست.

مازیار گیلکان
 
 دربی غروب پنجشنبه جام حذفی آنچنان کیفیت ضعیفی داشت که حوصله بیننده را سر می‌برد، این کیفیت نازل در نیمه اول آزاردهنده بود و هر چه از زمان بازی در نیمه دوم و وقت‌های اضافه گذشت، باز هم چیزی به کیفیت بازی اضافه نشد، بلکه هیجان ناخودآگاه بازی به بیننده شاید این حس را می‌داد که کیفیت بازی بهتر شده است.
استقلال و پرسپولیس بیش از آنکه فوتبال بازی کنند، مشغول مهار یکدیگر بودند. در این پروژه مهار البته استقلال درصدی موفق‌تر و پرسپولیس حتی در همین کار هم بی‌برنامه‌تر به نظر می‌رسید.
استقلال بهتر از هر تیم دیگری در فوتبال ایران توانست پرسپولیس را مهار کند و در این کار موفق بود اما هیچ‌کس نفهمید که به غیر از پروژه مهار حریف، این دو تیم چه برنامه‌ای برای بازی داشتند.
این ناامیدکننده است که گران‌قیمت‌ترین تیم‌های فوتبال ایران چنین نمایش ضعیفی را ارائه دهند.
از همان نیمه‌اول روشن بود که کار این بازی به ضربات پنالتی می‌کشد. استقلال در ضربات پنالتی حواس جمع‌تری داشت و بازیکنانش را بهتر انتخاب کرد اما شانس در پنالتی‌ها اصل غیرقابل انکار است.
استقلال برنده یک بازی سرنوشت‌ساز شد و حالا یک جام در دسترس آبی‌هاست. استقلال با این جام شخصیت تیمی خود را بازیابی می‌کند و این می‌تواند به کیفیت شروع این تیم برای فصل آینده کمک کند.
استقلالی‌ها البته هنوز باید راهی سخت را در جام حذفی طی کنند و پیروزی در دربی حذفی اگرچه گذر از مرحله‌ای سخت بود اما استقلال هنوز باید برای رؤیای جام در این فصل بجنگد.
پرسپولیس بعد از شکست در دربی حذفی، باید روحیه‌اش را بازیابی کند تا در لیگ و در رقابت با سپاهان کم نیاورد. فاصله دو امتیازی پرسپولیس با سپاهان نمی‌تواند جام را برای قرمزها تضمین کند و به همین دلیل بازی‌های باقیمانده فصل برای پرسپولیس هر کدام مثل یک بازی حذفی است. جام حذفی برای پرسپولیس تمام شد اما هر بازی این تیم در لیگ سرنوشت این تیم در فصل جاری را تعیین می‌کند. پرسپولیس به از دست دادن دو جام در یک فصل عادت ندارد، پس بیشترین توانش را با خود به لیگ می‌برد.
 

Page Generated in 0.0053 sec