printlogo


کد خبر: 232504تاریخ: 1400/4/26 00:00
پیشکسوتان پرسپولیس درباره باخت دربی چه گفتند؟
ترس، احتیاط بیش از حد، خستگی

بعد از باخت پرسپولیس به استقلال در ضربات پنالتی و حذف از مسابقات حذفی برخی پیشکسوتان سرخ درباره این مسابقه و شکست تیم محبوب‌شان صحبت کردند و البته غالب حرف‌های‌شان حمایتی بود.
محمد پنجعلی کاپیتان سابق سرخ‌ها در مصاحبه‌ای ضمن حمایت از بازیکنان و کادر فنی و خسته نباشید به آنها گفت: «اگر پرسپولیس مثل روزهای قبل خود بود می‌توانست در همان ۹۰ دقیقه کار استقلال را یکسره کند. ضربات پنالتی جدا از روند فوتبالی است و درصد زیادی به شانس بستگی دارد و هیچ ایرادی به پرسپولیسی‌ها وارد نیست. پرسپولیس باید حرفه‌ای فکر کند و حالا تمام تمرکزش به بازی‌های لیگ و آسیا معطوف باشد.»
پایان رأفت اما مسأله خستگی را دلیل کیفیت پایین بازی پرسپولیس در دربی دانسته است: «من هم به این موضوع اعتقاد دارم که پرسپولیس در ۳-۲ دیدار اخیر آن تیم کیفیت سابق را نداشته اما مسائل روحی و روانی هم در فوتبال شرط است. همه چیز را نباید به مسائل فنی مرتبط دانست. داخل تیم نیستیم اما می‌دانیم بچه‌ها مشکل مالی دارند. شاید بخشی از این موضوع به همین مشکلات بازگردد. از طرفی نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که بازیکنان پرسپولیس در یک سال و نیم اخیر مدام مشغول بازی و تمرین بوده و کمترین استراحت را داشته‌اند. قطعاً خستگی هم روی کیفیت تیم‌ تأثیر می‌گذارد اما خوشبختانه پرسپولیس در این مدت نتایج خوبی گرفته و خوب هم بازی کرده است. این تیم اکنون صدرنشین لیگ برتر است و با یک باخت آن هم در ضربات پنالتی نمی‌توان گفت افت کرده است.»
رأفت درباره احتیاط بیش از حد یحیی هم گفته: «پرسپولیس برخلاف گذشته سرحال نبود. یحیی گل‌محمدی همیشه مربی جسوری بوده و بیشتر تعویض‌هایش مربوط به هافبک‌های نفوذی و مهاجم است. در این بازی هم وی بازیکنانی مثل عبدی و آ‌ل‌کثیر را به زمین فرستاد و می‌خواست بازی را ببرد زیرا پرسپولیس همیشه دنبال فوتبال هجومی است اما به هر صورت فوتبال است و برخی مواقع یک تیم شرایط خوبی ندارد.»
کورش برمک دیگر پیشکسوت پرسپولیس از تعویض‌های یحیی به نوعی دفاع کرده است: «تعویض‌ها کمی شرایط را تغییر داد و آل‌کثیر در یک موقعیت ناگهانی می‌توانست گلزنی کند و دو دقیقه بعد استقلال یک موقعیت خوب داشت که سیامک نعمتی مقابل قایدی ایستادگی کرد. پرسپولیس از دو جناح حملات موازی را پایه‌ریزی می‌کرد. وقتی از یک جناح حمله می‌شد جناح مخالف می‌ایستاد و در حمله ۳ یا ۴ نفر را داشتیم.»
برمک درباره ضربات پنالتی گفت: «بازیکنانی که برای پنالتی زدن چیده شده بودند مناسب بودند. وقتی عیسی برای زدن پنالتی رفت به یاد پنالتی‌زنان تعویضی انگلیس مقابل ایتالیا افتادم و دعا کردم آل‌کثیر به آن سرنوشت دچار نشود. او همیشه محکم و روپا به مرکز می‌زد و این بار ضرب توپ را مقداری بیشتر کرد. سرخ‌پوشان پس از حدود ۱۳۵ دقیقه بازی کردن و فشار بازی در هفته‌های قبل، پشت ضربات پنالتی آمدند و باید به آنها حق بدهیم. چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌شود و بازیکنان باید با جدیت به سمت قهرمانی پنجم پیشروی کنند.» سپهر حیدری هم با اشاره به حاشیه‌سازی استقلالی‌ها برای پرسپولیس طی هفته گذشته گفت: «به نظرم خستگی و مصدومیت در ساق پای بازیکنان پرسپولیس کاملاً مشخص بود و روی کیفیت این تیم تأثیر گذاشته بود. با همین حالت هم به نظرم موقعیت‌های پرسپولیس خطرناک‌تر از استقلال بود. ضربات پنالتی هم ۵۰ – ۵۰ است. در کل استقلال به هدفی که برای به حاشیه بردن پرسپولیس و کشیدن بازی به ضربات پنالتی داشت رسید. خیلی کم دیده بودیم که پرسپولیس اینقدر بی‌کیفیت بازی کند اما به هر حال بازیکنان ماشین نیستند و برنامه‌ریزی سازمان لیگ خیلی روی این تیم فشار آورد.»
محمود کلهر اما صراحتاً از بازی محتاطانه و دفاعی پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کنم پرسپولیس مقابل استقلال خیلی با ترس و استرس بازی کرد و از این موضوع کاملاً تعجب می‌کنم. تیم یحیی گل‌محمدی حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم فوق‌العاده هجومی و رو به جلو بازی کرد اما شاید به دلیل خستگی عملکردی متفاوت از گذشته داشت. خود بازیکنان هم به دلیل استرس داشتن یکی از عوامل پایین آمدن این مسابقه بودند و نتوانستند کیفیت فنی‌شان را ارائه بدهند.»
بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: «مشخص بود گل‌محمدی کل برنامه‌هایش را روی زمانی گذاشته که قرار بود عبدی و آل‌کثیر به زمین بیایند و از آن زمان می‌‌خواست قدرت تهاجمی پرسپولیس را بیشتر کند اما در آن لحظات هم ارتباط بین خط هافبک و مهاجمان تیم به خوبی برقرار نشد. به جز ضربه سر آل‌کثیر که به تیر دروازه برخورد کرد و موقعیتی که عبدی از مقابل دروازه از دست داد، دیگر پرسپولیس در دربی فرصتی به دست نیاورد.»

Page Generated in 0.0059 sec