printlogo


کد خبر: 232503تاریخ: 1400/4/26 00:00
پرسپولیس صفر(3) - استقلال صفر(4)
دوباره پنالتی، دوباره حذف یحیی

ایران ورزشی- پرسپولیس برای بازی حذفی مقابل استقلال به خوبی آماده شده بود اما ترکیب اولیه این تیم دو تغییر مهم داشت که می‌توانست ریسک مقابله با حریف باانگیزه‌اش را زیاد کند.
 اول اینکه سیدجلال حسینی بیرون نشست تا فرشاد فرجی در قلب دفاع بازی کند و دوم سیامک نعمتی بعد از چند بازی مصدومیت و نیمکت‌نشینی به ترکیب اصلی آمد تا در دفاع راست قرار بگیرد.
در آن سو استقلال با سیستم سه دفاعه و بازگشت وریا غفوری با ترکیبی که تا حدود زیادی قابل حدس بود به میدان آمد تا مقابل خط حمله پرسپولیس و فاز تهاجمی این تیم ایستادگی کند که البته موفق هم
 بود.
نیمه اول مسابقه همانطور که قابل حدس بود با احتیاط فراوان دو تیم و بدون اتفاق خاصی سپری شد. در این نیمه هر دو تیم سعی داشتند کنترل بازی را در اختیار بگیرند و کل نیمه به محک زدن حریف گذشت اما هر دو تیم در دفاع غیر قابل نفوذ نشان می‌دادند و هیچ رخنه‌ای در ستون دفاعی‌شان ایجاد نمی‌شد.
در این نیمه هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای هم خلق کردند اما هیچ‌کدام از آنها در حدی نبود که بتوان شانس گل نامیدش و چیزی نبود که در ذهن بماند.
با شروع نیمه دوم ریتم دو تیم برای رسیدن به دروازه حریف و خلق موقعیت کمی بهتر و روان‌تر شد و اولین موقعیت را پرسپولیس در دقیقه 50 ایجاد کرد که عالیشاه توپ را به تور بغل دروازه زد.
مصدومیت عارف غلامی و تعویض او می‌توانست ضربه بدی برای استقلال باشد اما دانشگر جایگزین مناسبی برای مدافع مصدوم آبی‌ها به نظر می‌رسید. لحظاتی بعد مجیدی با استفاده از بابک مرادی جای نادری سعی در تحت فشار گذاشتن جناح راست حریف داشت. 
یحیی هم از دقیقه 72 تغییراتش را آغاز کرد و ابتدا دو مهاجمش را تغییر داد تا بلکه به گل برسد. عبدی و آل‌کثیر جای عالیشاه و مغانلو به بازی رفتند که در دام مدافعان حریف گرفتار بودند و کاری از پیش نبردند.
بعد از موقعیت عالیشاه، استقلال با ضربات قایدی و رضاوند سه موقعیت نسبتاً خوب ایجاد کرد که مهم‌ترینش ضربه ایستگاهی قایدی بود و لک توپ را دفع کرد.
در ربع پایانی مسابقه استقلال سه چهار موقعیت نصف و نیمه دیگر هم خلق کرد اما ضربات نهایی آبی‌ها دقیق نبود. فغانی 8 دقیقه هم وقت تلف شده گرفت که در این لحظات دو تیم دو موقعیت نسبتاً خوب را هدر دادند.
در شروع وقت‌های اضافه مهدی عبدی در دو قدمی دروازه نتوانست ارسال ترابی را گل کند. آن سو نیز ضربه سر مرادمند از روی ضربه ایستگاهی فوق‌العاده خطرناک بود.
مجیدی که در وقت‌های تلف شده بازی ریگی را بیرون کشیده و با حضور مهدی‌پور دنبال تهاجمی‌تر کردن تیمش بود در وقت‌های اضافه تعویضی نداشت اما یحیی سه بازیکن تازه‌وارد به میدان آورد. 
آقایی، شیری و شریفی سه بازیکنی بودند که به زمین رفتند. یکی از این تغییرات اجباری و به دنبال مصدومیت سرلک انجام شد اما دو تغییر دیگر تاکتیکی بود.
در نیمه دوم وقت اضافه همکاری زوج عبدی – آل‌کثیر منجر به ضربه سر عیسی و لرزیدن تیر عمودی دروازه حریف شد اما توپ داخل دروازه نشد.
 بعد از این استقلال دو موقعیت گل عالی داشت که بار اول نعمتی دروازه تیمش را نجات داد و نگذاشت تا قایدی گل بزند و بار دوم کنعانی خوش‌شانس بود که با دفع توپ اشتباهی دروازه خودی را باز 
نکرد.
در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد که در این ضربات استقلال با پنالتی‌های وریا، اسماعیلی، مرادی و مطهری به گل رسید و ضربه قایدی را لک گرفت اما در تیم مقابل بعد از گل شدن پنالتی‌های ترابی، کنعانی و آقایی، ابتدا آل‌کثیر توپ را به بیرون زد و پنالتی پنجم عبدی را هم حسینی مهار کرد تا سرخ‌ها مثل پارسال در ضربات پنالتی مقابل رقیب دیرینه ببازند و از جام حذفی کنار 
بروند.

Page Generated in 0.0056 sec