printlogo


کد خبر: 232491تاریخ: 1400/4/26 00:00
المپیک

معافیت کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران از یک قانون
 کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکارانی که کاندیدای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC  هستند را از یک قانون معاف کرد.
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرده بود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران باید پنج روز مانده به مسابقه خود وارد دهکده شوند و دو روز پس از پایان مسابقه نیز دهکده ورزشکاران را ترک کنند.
اکنون تصمیم گرفته شده که کاندیداهای انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک از این قانون معاف شوند. ۳۰ ورزشکار از کشورهای مختلف در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC  کاندیدا شده‌اند و رأی‌گیری نیز از ۱۳ جولای (۲۲ تیر) آغاز شده است و ۳ آگوست (۱۲ مرداد) به پایان می‌رسد. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال نیز کاندیدای این انتخابات است.
سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: «کاندیداهایی که مسابقه آنها پیش از تعیین تکلیف انتخابات به پایان می‌رسد، می‌توانند در دهکده ورزشکاران باقی بمانند تا انتخابات این کمیسیون تمام شود. 
در واقع ورزشکارانی که در این انتخابات کاندیدا هستند از این قانون معاف خواهند بود و در طول مدت اقامت در دهکده، به همه امکانات دسترسی خواهند داشت.»
 
 
هشدار باخ به ورزشکاران
سکوی المپیک جای اعتراضات سیاسی نیست
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران بازی‌های تابستانی توکیو هشدار داد از رفتارهای اعتراضی در بازی‌های المپیک خودداری کنند. توماس باخ در پیامی به ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک تأکید کرد: «سکوی اهدای مدال در المپیک جایگاهی برای تکریم دستاوردهای ورزشکاران است و نباید به فضایی برای اعتراضات سیاسی تبدیل شود.»
او ادامه داد: «می‌خواهم ممنوعیت اعتراضات سیاسی را به ورزشکاران در آستانه آغاز المپیک توکیو یادآوری کنم. مراسم اهدای جوایز و مدال‌ها را برای اعتراضات سیاسی و یا هر نوع اعتراض دیگری در نظر نگرفتیم. این مراسم به خاطر افتخارآفرینی و موفقیت‌ ورزشکاران المپیکی است و جایگاهی برای ابراز نظرات شخصی نخواهد بود.»
رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک در پایان گفت: «چالش ما این است که همه مردم جهان را در یک محل جمع کنیم و رقابت مسالمت‌آمیزی داشته باشیم. اگر بازی‌های المپیک بخواهد جنجال‌آفرین شود هرگز به هدف‌مان نخواهیم رسید. بدون همبستگی صلحی ایجاد نمی‌شود و بازی‌های المپیک توکیو چراغ امیدی برای آرامش بهتر و بیشتر در آینده خواهد بود.»
 
 
آغاز حاشیه‌های المپیک توکیو
ورزشکار اوگاندایی در ژاپن ناپدید شد
یک ورزشکار اوگاندایی در آستانه آغاز بازی‌های المپیک توکیو در ژاپن ناپدید شده است. مقامات محلی و پلیس در تلاش برای یافتن او هستند.
جولیوس اسکیتیلوکو، یک ورزشکار ۲۰ ساله در شهر ایزومیسانو استان اوزاکا اقامت داشت و زمانی که می‌خواستند از او تست کرونا بگیرند، موفق نشدند او را پیدا کنند. 
او آخرین بار در محل اقامت خود حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر توسط یکی از هم‌تیمی‌هایش دیده شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که ورزشکاران فقط مجاز به رفتن به مکان‌های محدود هستند. همه اعضای تیم اوگانادا موظف بودند نمونه‌های خود را برای آزمایش 19-COVID در صبح ارائه دهند اما نمونه این ورزشکار را تا ظهر دریافت نکردند.
 

Page Generated in 0.0068 sec