printlogo


کد خبر: 232477تاریخ: 1400/4/26 00:00
سوژه

آغاز رقابت میان عابدزاده و یک کلمبیایی
امیر، نگهبان دروازه یک تیم صدساله
امیر عابدزاده با پونفرادینا که در فصل 15-2014 دروازه‌بان فعلی چلسی کپا آریزابالاگا را درون دروازه خود می‌دید، یک موقعیت واقعاً استثنایی پیدا خواهد کرد. باشگاه آبی و سفید در تابستان امسال با سه دروازه‌بان فصل گذشته خود خداحافظی کرده است. خوزه آنتونیو کارو، دروازه‌بان اصلی این تیم که به صورت قرضی در پونفرادینا بازی می‌کرد به رئال وایادولید باز می‌گردد، مانو گارسیا و جانفرانکو گازانیگا. از سوی دیگر علاوه بر امیر، پونفرادینا قبلاً لوچو گارسیا را نیز به خدمت گرفته است. این دروازه‌بان کلمبیایی از تیم دیپورتیوو لاکرونیا آمده است، جایی که او فصل گذشته 10 بازی در لیگ دسته سوم اسپانیا انجام داد. هر دو دروازه‌بان کار خود را از صفر شروع می‌کنند تا برای جلب نظر جان پرز بولو، سرمربی پونفرادینا با هم رقابت کنند.
این مربی اهل باسک، بازیکن سابق باشگاه اتلتیک و رایو وایکانو بود که در سال 2018 در لیگ دسته سوم اسپانیا به پونفرادینا پیوست و در اولین سال حضور خود این تیم را به دسته دوم رساند. آنها در پایان فصل 21-2020 در رده هشتم قرار گرفتند، بسیار نزدیک به حضور در پلی‌آف صعود به لالیگا. هر چند پونفرادینا پس از هفت بازی اول مقام دوم جدول را به خود اختصاص داد و در کل نیمه دوم لیگ تنها یک هفته پایین‌تر از رده هشتم رفت. یک موفقیت بزرگ برای این باشگاه، به ویژه با در نظر گرفتن میزان رقابت در دسته دوم اسپانیا. مخصوصاً که بهترین رده‌ای که پونفرادینا در تاریخ خود در دسته دوم اسپانیا کسب کرده، رده هفتم بوده است.
پس از دریافت 50 گل در 42 بازی فصل گذشته، هدف امیر عابدزاده در کوتاه‌مدت بسته نگه داشتن دروازه آبی و سفیدها خواهد بود. در میان مدت نیز گزینه صعود به لالیگا هدفی است که پیش روی بازیکنان این تیم قرار دارد. موفقیت و نقطه عطفی که پونفرادینا با وجود 100 سال قدمت، هرگز کسب نکرده است. پونفرادینا تیم شاخص شهر پونفرادا و ایالت بیرزو است. این باشگاه در 7 ژوئن 1922 تأسیس شد و در این فصل صدمین سال فعالیت خود را جشن می‌گیرد. پونفرادینا قدیمی‌ترین باشگاه جامعه کاستیا و لئون است. این تیم بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ال تورالین انجام می‌دهد که در سال 2000 افتتاح شد و ظرفیت 8400 تماشاگر را دارد. اکنون همه این هواداران پونفرادینا امیر عابدزاده را به عنوان نگهبان دروازه تیم محبوب‌شان در اختیار خواهند داشت.
 
 
VARپروسه زمانبری است
بحث خرید سیستم VAR‌برای پایین آمدن اشتباهات داوری موضوعی است که از هفته‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته و فدراسیون فوتبال هم تلاش‌هایی برای استفاده از این سیستم انجام داده است. حسن کامرانی‌فر که به تازگی به عنوان سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شده، در این باره گفت: «‌سیستم VAR پروسه پیشرفته و زمان‌بری است. ‌ای کاش از سه، چهار سال پیش که استارتش خورده بود، امروز می‌توانستیم از این سیستم استفاده کنیم. البته شرایط خاصی برای استفاده از این سیستم داریم، چرا که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم، باید مجوز فیفا را بگیریم. امیدوارم شرکت‌های داخلی که مورد تأیید هستند، بتوانند کارهای‌شان را انجام بدهند.»
سرپرست دبیرکلی فدراسیون درباره کمک گرفتن از علیرضا فغانی در بحث VAR تأکید کرد:‌ «خوشبختانه فغانی به بحث VAR اضافه شده است تا کارها سریع‌تر پیش برود. با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم شاید در چند ورزشگاه بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم. این پروسه باید زیر نظر فیفا باشد. VAR پنج مرحله دارد که شاید ما مرحله اول و دوم آن را طی می‌کنیم و کمی زمان‌بر است. درخواست‌ بعدی ما از فیفا این است که در چند بازی آفلاین کار را پیش ببریم. آنچه مهم است، مصر بودن مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR در فوتبال است.»

 


Page Generated in 0.0052 sec