printlogo


کد خبر: 232476تاریخ: 1400/4/26 00:00
گزارش و خبر

احتمال برگزاری متمرکز مسابقات
دوباره مقدماتی جام جهانی، دوباره شایعه
هنوز مکانیزم برگزاری مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی مشخص نشده اما نشریه الاقتصادیه عربستان در خبری مدعی شد ممکن است بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار نشوند. این نشریه نوشت: «فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است برای برگزاری مسابقات مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، مجبور به استفاده از سیستم برگزاری متمرکز بازی‌ها شوند. از آنجا که فقط 24 ساعت برای تیم‌های شرکت کننده در این مرحله زمان باقی مانده است تا ورزشگاه‌های خود برای میزبانی از رقبای‌شان در مرحله پایانی را اعلام کنند اما هنوز مکانیزم برگزاری این بازی‌ها نامشخص است. انتظار می‌رود که فیفا و AFC در هفته آینده نام استادیوم‌های برگزاری این مسابقات را اعلام کنند. در صورت عدم موفقیت فیفا و AFC در برگزاری رفت و برگشتی این بازی‌ها، مسابقات مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی پس از دو ماه در یکی از کشورهای آماده میزبانی از جمله عربستان سعودی برگزار می‌شود. برخی از فدراسیون‌ها هنوز استادیوم‌های خود را برای میزبانی در این مرحله معرفی نکرده‌اند، در حالی که برخی از آنها با فدراسیون‌های مدنظرشان برای برگزاری بازی در زمین بی‌طرف و همچنین مقامات بهداشتی در کشورهای خود مشکل دارند. یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد که برخی از فدراسیون‌های قاره نمی‌توانند یکی از شرایط میزبانی را اجرا کنند. این شرط آن است که تیم میهمان نباید به دلیل اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس کرونا بیش از 48 ساعت راهی قرنطینه شود در حالی‌ که قوانین بهداشتی در این کشورها اجازه ورود افراد خارجی بدون گذراندن دوره 14 تا 21 روزه قرنطینه را نمی‌دهد. در صورتی که کشورها نتوانند میزبانی بازی‌های‌شان را برعهده بگیرند، در نتیجه فیفا شخصاً دست به کار می‌شود و کشور ثالث را برای میزبانی بی‌طرف انتخاب می‌کند. در صورتی که کشورها نتوانند قوانین فیفا را اجرا کنند و در اجرای مقررات پیشگیری از ویروس کرونا مجبور به تابعیت از دولت‌های خود باشند، در نهایت مکانیزم برگزاری بازی‌ها به شکل متمرکز در دستور کار قرار می‌گیرد.»
 
 
مربی بزرگ خارجی در راه بغداد
انتخاب سرمربی عراق، قبل از عید قربان
شامل کامل نایب رئیس کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که نام سرمربی تیم ملی این کشور تا قبل از عید قربان در چهارشنبه هفته آینده اعلام می‌شود. کامل در این باره گفت: «این هفته جلسه مهمی در بغداد برگزار خواهد شد تا در مورد بحث انتخاب مربی تیم عراق برای پذیرفتن سکان هدایت این تیم بحث شود. کمیته عادی‌سازی دو جلسه برگزار کرد و جلسه بعدی برای انتخاب نام مربی تیم ملی تعیین کننده خواهد بود. 
تعدادی از مربیان خارجی گزینه هستند و یکی از آنها برای هدایت تیم انتخاب می‌شود. کمیته عادی‌سازی به دنبال انتخاب یک مربی سطح بالا است که از پتانسیل خوبی برخوردار باشد اما مهم‌ترین مانع برای انتخاب مربی جدید، جنبه مالی است. بودجه فدراسیون باید در دسترس باشد تا ما بتوانیم یک مربی واجد شرایط را انتخاب کنیم. در صورتی که ما منابع مالی لازم را در اختیار داشته باشیم، از همان روز اول یکی از سرآمدترین مربیان جهان را انتخاب می‌کردیم. پول ستون فقرات ورزش است و منبعی است که ما را قادر می‌سازد تا نه تنها در سطح تیم ملی، بلکه در همه زمینه‌های فوتبال برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.»
پس از استعفای سرکو کاتانچ از هدایت عراق، فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال انتخاب یک مربی مناسب است. عراق یکی از رقبای تیم ملی ایران در راه رسیدن به جام جهانی است. کره‌جنوبی، امارات، لبنان و سوریه سایر رقبای شاگردان اسکوچیچ هستند.
 
 
سوریه مقابل استرالیا یا ازبکستان
سایت « اخبار فوتبال سوریه» خبر داد نزار محروس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال سوریه از فدراسیون درخواست کرده تا یک بازی دوستانه مقابل استرالیا یا ازبکستان تدارک ببینند. سوریه یکی از رقبای شاگردان اسکوچیچ در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی است. اولین بازی یوزها در این مسابقات در تاریخ یازده شهریور مقابل سوریه است. کره‌جنوبی، عراق، لبنان و امارات دیگر رقبای تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی هستند.

 


Page Generated in 0.0051 sec