printlogo


کد خبر: 232473تاریخ: 1400/4/26 00:00
ستاره ایرانی، یک قدم تا بازگشت به هلند
جهانبخش در تست پزشکی فاینورد

علیرضا جهانبخش به زودی به باشگاه فاینورد خواهد پیوست. فرانک آرنسن، مدیر فنی این باشگاه با تأیید این موضوع اظهار کرد که تنها انجام چند تشریفات جزئی باقی مانده که مانع انتقال وینگر راست از برایتون به روتردام شده است. آرنسن بدون اینکه به جزئیات انتقال جهانبخش بپردازد در این باره گفت: «ما در مسیر درستی هستیم. هنوز چیزهایی برای انجام باقی مانده اما خوشبینیم.»
گزارش شده که این قراردادی چند میلیونی خواهد بود و ستاره ملی‌پوش ایرانی قراردادی چندین ساله را با فاینورد امضا خواهد کرد. جهانبخش 27 ساله باید جانشین کاپیتان استیون برگهاس در فاینورد شود که در آستانه پیوستن به آژاکس است. طبق گزارش رسانه‌های مختلف هلندی، باشگاه فاینورد روتردام برای پیوستن برگهاس به آژاکس حدود چهار میلیون یورو هزینه نقل و انتقالات دریافت خواهد کرد. این مبلغ می‌تواند با توجه به پاداش‌های دریافتی به 5/5 میلیون یورو افزایش یابد.
جهانبخش مدت‌ها بود که در برایتون کنار گذاشته شده و نیمکت‌نشین بود. باشگاه لیگ برتری برایتون در سال 2018 با 19 میلیون یورو این مهاجم را از آلکمار به خدمت گرفت اما جهانبخش هرگز نتوانست در این تیم ساحل جنوبی انگلیس تأثیرگذار ظاهر شود. در طی سه سال گذشته او 61 بازی برای برایتون انجام داد و فقط چهار بار موفق به گلزنی شد. یکی از بهترین گل‌های جهانبخش در برایتون، قیچی برگردان او برابر چلسی بود که سر و صدای بسیاری به پا کرد و همه از این بازیکن ایرانی تعریف و تمجید کردند. در آلکمار جهانبخش یکی از بازیکنان خلاق و تأثیرگذار حاضر در زمین بود. وی در مدت سه سال حضور در آلکمار در 111 بازی 37 گل به ثمر رساند و 31 پاس گل داد.
 او در آن زمان با ووت وگهورست که در حال حاضر در ولفسبورگ بازی می‌کند، یک زوج بسیار موفقی را تشکیل داده بود. همچنین تصویری از جهانبخش در روتردام هلند منتشر شده است که نشان می‌دهد وی برای انجام تست‌های پزشکی باشگاه فاینورد و امضای قرارداد در این شهر حضور دارد. این عکس سر و صدای زیادی در فضای مجازی و میان هواداران برایتون و فاینورد به پا کرده است.
برای فاینورد جهانبخش چهارمین بازیکن تازه‌وارد پس از پیوستن آرن اسلات، سرمربی جدید این تیم خواهد بود. پیش از این فاینورد مارکوس هولمگرن پدرسن از مولده، هورلینگ گوس تیل از اسپارتاک مسکو به صورت قرضی و اوفیر مارسیانو از هیبرنیان را به خدمت گرفته است.

Page Generated in 0.0058 sec