printlogo


کد خبر: 232472تاریخ: 1400/4/26 00:00
محمدی از خنت جدا می‌شود؟
میلاد در یک چهارراه بزرگ

حسین حسن‌زاده نوشهر    

 وقتی حمید استیلی هدایت راه‌آهن را برعهده گرفت، با توجه به بضاعت مالی باشگاه سعی کرد بازیکنانی جوان را جذب کند تا انگیزه آنها به کار تیم بیاید. به همین منظور او در زمین خیریه عمل، تست‌گیری از بازیکنان جوان را آغاز کرد و البته به کشفیات مهمی هم رسید. نمونه‌اش دو برادر مستعد که هر دو چپ پا بودند و تا آن زمان کسی نمی‌دانست چطور این همه استعداد را هیچ کجا نشان نداده‌اند. در آن مقطع، یک مربی آلمانی دستیار استیلی در راه‌آهن بود. او در یکی از تمرینات و با کمی اغراق گفت این دو بازیکن همین حالا می‌توانند در بوندس‌لیگا به میدان بروند. میلاد و مهرداد محمدی نام آن دو برادر بود که آن زمان ناشناخته بودند اما حالا هر کدام برای خودشان فوتبالیستی شده‌ و در خارج از ایران بازی می‌کنند. بخصوص میلاد که در ترکیب تیم ملی هم مدت‌ها بازیکن ثابت بود.
میلاد محمدی که برخلاف مهرداد، پست بازی خود را با نظر مربیان تغییر داد و به دفاع چپ منتقل شد، دو فصلی است که در ترکیب خنت حضور دارد. تیمی متوسط در فوتبال بلژیک که استعدادیاب‌هایش میلاد را در ترکیب اخمت گروژنی دیدند و او را راضی کردند تا به بلژیک برود. دفاع چپ تیم ملی که چهار سال هم در روسیه بازی کرد، فصل نخست حضورش در خنت، 18 بار در لیگ به میدان رفت و دو بار در جام حذفی. ماحصل حضور او یک گل بود. میلاد اما در فصلی که گذشت- فصل 2021-2020- پیشرفت بیشتری داشت و 32 بار در لیگ بلژیک و سه بار نیز در جام حذفی بازی کرد که در طول این 355 بازی یک گل هم زد. تنها گل میلاد در فصل اخیر مقابل لوون و در روز پیروزی سه بر صفر خنت به ثمر رسید. هر چند این مدافع چپ چندین پاس گل هم داد و توانست یکی از بهترین بازیکنان تیمش لقب بگیرد.
میلاد محمدی که هنوز دو فصل دیگر با خنت قرارداد دارد، این روزها مورد توجه چند باشگاه اروپایی قرار گرفته اما هنوز تصمیمی برای جدایی از لیگ بلژیک نگرفته. آ. ا. ک آتن که کریم انصاری‌فرد را به عنوان مهاجمی باتجربه در اختیار دارد، علاقه‌مند به جذب دفاع چپ تیم ملی ایران است اما هنوز مذاکره نهایی میان دو باشگاه انجام نشده و میلاد هم گویا همه چیز را به میدان باشگاه خود سپرده است.
آ. ا. ک آتن باشگاهی قدیمی در لیگ یونان است که فصل قبل در زمره مدعیان قرار داشت و البته نتوانست موفقیتی به دست بیاورد. مسئولان این باشگاه عذر مربی اسپانیایی خود را خواستند و میلوژویچ را جذب کردند؛ مربی سابق پانیونیوس تا شاید بتواند آ. ا. ک را به روزهای خوب خود بازگرداند. بر همین اساس این باشگاه برای پوشش نقطه ضعف خود در جناح چپ برای جذب میلاد محمدی اقدامات اولیه را انجام داده اما فعلاً به نتیجه‌ای نرسیده است.
همچنین باشگاه ناتینگهام‌فارست تمایل دارد در نقل‌ و انتقالات تابستانی میلاد محمدی را به خدمت بگیرد. این بازیکن با توجه به پایان یافتن قراردادش در تابستان آینده اکنون با مبلغ کمتری قابل جذب است. خنت بلژیک نیز مایل است برای کسب درآمد از انتقال میلاد محمدی او را پیش از پایان یافتن زمان قراردادش به فروش برساند، هر چند تیم‌های فنرباغچه ترکیه و آ. ا. ک یونان به ترتیب پیشنهادهای رسمی 450 و 500 هزار یورویی به خنت بلژیک ارائه داده‌اند اما ناتینگهام‌فارست با پرداخت مبلغ بیشتری می‌خواهد میلاد محمدی را جذب کند. ناتینگهام‌فارست که پیش از این بازیکنان ایرانی از جمله اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد را در اختیار داشت در چمپیونشیپ انگلیس به عنوان سطح دوم فوتبال باشگاهی این کشور بازی می‌کند.
میلاد که نخستین بار در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد و حدود شش سال قبل برابر ازبکستان به میدان رفت، حالا در 27 سالگی و در شرایطی که حدود 40 بازی ملی انجام داده و کم‌تجربه هم نیست، باید بین بلژیک، ترکیه، انگلیس و یونان یکی را انتخاب کند. به احتمال فراوان او در بلژیک و ترکیب خنت نمی‌ماند. او اگر به آ. ا. ک آتن برود می‌توانیم او را کنار کریم انصاری‌فرد ببینیم و هر هفته اخبار جذابی از درخشش آنها در لیگ یونان منتشر کنیم. هر چند با توجه به جذب احتمالی حاجی‌صفی به عنوان بازیکن آزاد، شاید
 آ. ا. ک آتن قید صرف هزینه برای جذب محمدی را بزند.

Page Generated in 0.0049 sec