printlogo


کد خبر: 232470تاریخ: 1400/4/26 00:00
خبری از کهکشانی شدن نیست
حراجی اجباری در رئال مادرید

 
 رافائل واران به منچستریونایتد، تاکه‌فوسا به رئال سوسیداد و براهیم دیاس به میلان...اینها جزو آن دسته از جابه‌جایی‌هایی هستند که رئال مادرید در شرف انجامش قرار دارد و هیچ بازیکنی هم قرار نیست که جای‌ خالی‌شان را پر کند.
کارلو آنچلوتی، سرمربی جدید تیم می‌داند که باید با این تصمیم باشگاه کنار بیاید و با هرآنچه که برایش می‌ماند تیم را برای فصل آینده آماده کند چرا که موقعیت اقتصادی باشگاه به خاطر بحران کرونا به کارفرمایان او اجازه نمی‌دهد بازیکن بخرند و آنها از پس پرداخت حقوق همه بازیکنان‌شان هم برنمی‌آیند. مربی جدید رئال در اولین نشست خبری‌اش از ایسکو و مارسلو تمجید کرد و وعده ارائه فوتبالی پرجنب و خروش را از تیمش داد، فوتبالی منسجم هنگام در اختیار داشتن توپ یا حتی بدون آن.
در آن مصاحبه با شبکه تلویزیونی باشگاه رئال مادرید در والد‌بباس، جملات و واژه‌هایی در صحبت‌های کارلتو بود که نشان می‌داد او دانسته که باید با داشته‌هایش بسازد و از آنها بهترین استفاده را ببرد و در اولین گام هم باید با بازیکنان صحبت کند تا به همه آنها اطمینان خاطر دهد که به محض اولین ضربه به توپ در یک بازی رسمی در فصل جدید، همه آنها در تیم او نقشی مهم ایفا خواهند داشت. او گفت: «من تحت تأثیر رویکرد و آمادگی کارواخال، ناچو، مارسلو، لوکاس و ایسکو قرار گرفته‌ام. آنها بازیکنانی هستند که همه چیز برده‌اند اما هنوز هم همان انگیزه و عطشی را برای کسب موفقیت دارند که قبلاً داشته‌اند.»
وضعیت مالی نه چندان جالب رئال مادرید با همه گره‌‌هایش باز هم به مراتب بهتر از رقیب دیرینه‌اش بارسلونا است اما هر کسی که فکر کند اوضاع بروفق مراد کهکشانی‌هاست کافیست به آب‌و‌آتش زدن فلورنتینو پرس در ماه آوریل سال گذشته برای تشکیل سوپرلیگ و جملاتش را که می‌گفت فوتبال تا سال 2024 خواهد مرد را به یاد آورد.
مشکل بارسلونا این است که نمی‌‌تواند به بازیکنانش حقوق بدهد یا حتی با قوانین بازی مالی جوانمردانه کنونی لالیگا، همه بازیکنان فعلی‌اش را برای فصل جدید ثبت‌نام کند. مشکل رئال مادرید این است که نمی‌تواند بدون آن سوپرتیم‌هایی که به داشتنش عادت کرده، بسازد. باشگاهی که در طول تاریخ بیش از هر باشگاه دیگری رکورد گران‌ترین خرید را شکسته، دیگر نمی‌تواند با باشگاه‌هایی که بودجه‌شان از سوی کشورهای ثروتمند تأمین می‌شود رقابت کند.
کیلیان امباپه زمانی بازیکنی بود که تصور می‌شد رئال مادرید برای خریدنش از پاری‌سن‌ژرمن دوباره رکورد نقل‌و‌انتقالات را خواهد شکست اما با وضعیت فعلی که ویروس کرونا نزدیک به 300 میلیون یورو به رئال مادرید ضرر زده است، رئال مادرید یا باید صبر کند که فصل آینده او را در پایان قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن به عنوان بازیکن آزاد جذب کند یا امیدوار باشد که پاریسی‌ها حاضر شوند مهاجم فرانسوی‌شان را از بیم از دست دادن او به عنوان بازیکن آزاد، تابستان امسال با قیمتی پایین بفروشند. اما رئال و پرس می‌دانند که PSG نیاز به پول فروش امباپه ندارد، مخصوصاً اگر قرار باشد او را ارزان بفروشد. پس اگر قرار باشد که امباپه قراردادش را تمدید نکند، باشگاه ترجیح می‌دهد او را تا پایان قراردادش نگه دارد و ضربه مالی ناشی از رفتن این بازیکن به عنوان بازیکن آزاد را قبول کند تا او را تابستان امسال بفروشد. در مورد رافائل واران هم اوضاع چنگی به دل نمی‌زند. او هم سال آخر قراردادش با رئال را سپری خواهد کرد. رئال مادرید نمی‌تواند بگذارد که او به عنوان بازیکن آزاد برود و به همین دلیل تلاش خواهد کرد که او را به منچستریونایتد بفروشد.
برنامه خود رئالی‌ها هم برای پر کردن جای خالی واران، استفاده از داوید آلابا است که به عنوان بازیکن آزاد از بایرن مونیخ به کهکشانی‌ها پیوست. ادر میلیتائو برزیلی هم که در نیمه دوم فصل گذشته و رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا خوش درخشید، می‌تواند به عنوان جانشین سرخیو راموس ایفای نقش کند. در همین حال پرس امیدوار است که بتواند کوبو را هم با رقمی خوب به رئال سوسیداد بفروشد. از طرف دیگر میلان هم براهیم دیاس را می‌خواهد و این هم می‌تواند منبع درآمد دیگری برای رئالی‌ها شود. البته فعلاً هر دو باشگاه بازیکنان رئال را به صورت قرضی می‌خواهند.
در این شرایط تأکید بر آن است که آنچلوتی از بازیکنانی که دارد، از جمله گرت بیل، ادن آزار و مارکو آسنسیو بهترین استفاده را انجام دهد. پرس همچنین توقع دارد که مربی ایتالیایی از وینیسیوس و رودریگو گوئس هم بهترین بازی‌ها را بگیرد، درست مانند مارتین اودگارد نروژی در خط میانی.
از خوش شانسی پرس، آنچلوتی باور دارد که با همین بازیکنان فعلی هم آنقدر نیرو دارد که بتواند رقابت کند. اما حتی اگر او باور نداشت هم چاره‌ای جز این نداشت و فقط کارش را سخت‌تر می‌کرد. کارلتو اما فعلاً باید امیدوار باشد که به سرنوشت همتای هلندی‌اش در بارسلونا، رونالد کومان دچار نشود، کسی که منتظر مانده تا ببیند که آیا باشگاه می‌تواند تمام بازیکنانش را برای فصل جدید در لالیگا ثبت نام کند یا نه
 

Page Generated in 0.0046 sec