printlogo


کد خبر: 232156تاریخ: 1400/4/19 00:00
جدایی مدافع کروات زنگ خطر را به صدا در آورد
صدای نگران هواداران: مبادا قایدی مثل میلیچ برود

گزارش
حمیدرضا عرب   
 
بعد از مصاحبه‌ای که در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری از زبان سرمربی استقلال نقل شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند اتفاقات فصول قبل لااقل با وعده سرمربی استقلال تکرار نشود و بازیکنان شاخص این تیم حفظ شوند اما هنوز به پایان فصل نرسیده‌ایم، هرویه میلیچ که به واقع یکی از بازیکنان تأثیرگذار استقلال در سال‌های اخیر بوده بی‌آنکه مدیران را در جریان سفرش بگذارد، ایران را به مقصد کرواسی ترک کرده است. جدایی میلیچ نشان می‌دهد نقل و انتقالات فصل آتی زودتر از آنچه تصور می‌شد از دست مدیران این باشگاه خارج شده و اتفاقاتی در پس پرده در حال رخ دادن است که احتمالاً به تکرار جدایی‌های سال‌های گذشته خواهد انجامید.
این وضعیت در شرایطی که مجیدی در مصاحبه 22 اردیبهشت خود وعده داده بود هیچ بازیکنی بدون اجازه او از استقلال جدا نمی‌‍‌‌‌‌‌شود، بسیار عجیب است و احتمالاً بیانگر شکاف‌ها میان او و مدیران باشگاه استقلال. در این میان مسأله جدایی مهدی قایدی نیز به یک دغدغه بزرگ ذهنی برای هواداران این باشگاه بدل شده و روشن نیست چه سرنوشتی در انتظار این بازیکن باشد. باشگاه استقلال مدت‌ها است حقوق بازیکنان خود را پرداخت نکرده و کمترین انتظاری که مهدی قایدی از مدیران باشگاه استقلال دارد، این است که قراردادش اصلاح شود تا با انگیزه بیشتری در این باشگاه بماند.
از سویی هواداران استقلال نیز عمیقاً نگرانند که شاید همین مشکلات مالی در نهایت قایدی را هم به مانند هرویه میلیچ به سمت درهای خروجی استقلال سوق دهد. قایدی در همین بازی قبل مقابل تراکتور چهره درخشان تیمش بود و به واقع اگر او با تیزهوشی خود زمینه‌ساز گل‌ها و سرانجام پیروزی تیمش نمی‌شد، روشن نبود که استقلال در این بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. تأثیرگذاری شماره 10 در باشگاه استقلال به گونه‌ای است که حتی عامی‌ترین هواداران این باشگاه هم به خوبی می‌دانند اگر این بازیکن از استقلال جدا شود، قدرت تیمی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، چون مهدی بی‌تردید بی‌جانشین است، به همین دلیل دوست ندارند ولو با علم به اینکه جدایی قایدی از استقلال سود قابل توجهی را نصیب این باشگاه می‌کند، او جدا شود.
زمزمه جدایی قایدی در روزهای اخیر در شرایطی قوت گرفته که حتی گفته می‌شود برخی در داخل باشگاه استقلال ماجرای ترانسفر این بازیکن را به طور جدی دنبال می‌کنند و به دنبال انتقال پر سود این بازیکن هستند. شاید از نگاه برخی مسئولان باشگاه، استقلال با جدایی قایدی بتواند مشکلات مالی را کاهش دهد اما این تصمیم در منافات با خواسته عموم هواداران استقلال است. هوادارانی که دوست دارند شاکله تیم بخصوص ستاره‌ها حفظ شوند تا شاید فصل بعد بتوانند جام قهرمانی را بعد از 8 سال به دست آورند.
با جدایی میلیچ، پروژه حفظ شاکله تیم و نگهداری ستاره‌ها عملاً به بن‌بست خورده است اما اگر مدیران باشگاه استقلال از همین امروز ماجرا را جدی بگیرند می‌توانند مانع از تکرار جدایی‌های بیشتر شوند و لااقل بازیکنی را که خیلی‌ها اعتقاد دارند می‌تواند فصل بعد استقلال را به سمت قهرمانی ببرد، حفظ کنند اما شگفتا که هیچ نشانه‌ای دال بر حفظ قایدی وجود ندارد و حتی زمزمه ترانسفر این بازیکن نیز از داخل باشگاه استقلال به گوش می‌رسد و به شدت این ماجرا موجب نگرانی هواداران استقلال شده است؛ هوادارانی که این روزها تلاش می‌کنند از طریق فضای مجازی صدای خود را به گوش مدیران باشگاه استقلال برسانند و مانع از جدایی دیگر بازیکنان شوند.
شاید مدیران استقلال در پاسخ به احتمال جدایی قایدی و نگرانی عمیق هواداران همچون همیشه اعلام کنند که این بازیکن تا سال 1402 با استقلال قرارداد دارد که همینطور هم هست اما پرواضح است که حفظ قایدی با همان اعداد و ارقام قبل نه منصفانه است و نه شدنی و به همین دلیل، مدیران استقلال باید بودجه کافی برای ایجاد برخی تغییرات مالی در قرارداد قایدی را تأمین و اجازه ندهند این بازیکن به سادگی از چنگ استقلال بپرد و دست کم برای یک فصل هم که شده ماجرای ترانسفر این بازیکن را معلق نگه دارند.
کمترین انتظارات انبوهی از هواداران استقلال این است که قایدی بعد از به دست آوردن یک جام قهرمانی در لیگ از استقلال جدا شود که باید دید این آرزو محقق خواهد شد یا خیر؟!

Page Generated in 0.0041 sec