printlogo


کد خبر: 232050تاریخ: 1400/4/16 00:00
قایدی، جادوگر استقلال
دو گل هوشمندانه مهاجم آبی‌پوشان، برد مقابل تراکتور را تضمین کرد و این تیم حالا فاصله کمی تا قطعی شدن سهمیه آسیایی‌اش دارد

ترکیب استقلال همان بود که پیش‌بینی می‌شد و تراکتوری‌ها نیز با انبوهی از غایبان با ترکیبی نه چندان آشنا به این بازی آمدند. در نیمه اول به واقع دو تیم هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. پاس‌های اشتباه مکرر از سوی استقلال و تراکتور سبب شد کیفیت این بازی به طرز مشهودی کاهش یابد و عملاً موقعیت‌های آنچنانی نصیب دو تیم نشود. شاخص‌ترین موقعیت نیمه اول فرار مطهری به سمت دروازه تراکتور و خروج موفق اخباری بود که باعث مصدومیت دروازه‌بان تراکتور شد و دیگر صحنه قابل ذکری از سوی دو تیم در این بازی به وجود نیامد. در نیمه دوم اما ماجرا کاملاً متفاوت بود و استقلال در دقیقه 55 از فرصت باد آورده‌ای که روی اشتباه فخرالدینی برای مهدی قایدی به وجود آمد نهایت بهره را برد. قایدی که در جای مناسبی قرار داشت با تیزهوشی توپ را از دروازه‌بان هم عبور داد و هادی محمدی قصد دفع توپ را داشت اما در نهایت با کمک او دروازه تراکتور به نفع استقلال باز شد. تراکتوری‌ها بعد از این گل نیز کاملاً آشفته و از هم گسیخته عمل کردند و این بار نیز با اشتباه مرگبار اخباری که در نیمه اول یکی، دو واکنش مناسب داشت، توپ به ریگی رسید و هافبک میانی استقلال توپ را با سر به قایدی داد و شماره 10 آبی‌ها که به نوعی فراهم آورنده گل اول هم بود، توانست گل دوم را هم به ثمر برساند. دقایق کوتاهی بعد از گل دوم، تراکتور می‌رفت به همان شکل گل دوم، گل سوم را هم بپذیرد اما این موقعیت با خوش‌اقبالی تبریزی‌ها راهی به دروازه‌شان نداشت تا میهمان فرصت یابد به سمت دروازه استقلال که در چهار بازی اخیر بسته مانده بود، یورش ببرد.
تراکتوری‌ها تلاش فزاینده‌ای داشتند تا از این بازی دست کم یک امتیاز به دست آورند اما حملات آنها هماهنگی کافی نداشت و موقعیت‌ها یکی بعد از دیگری از کف رفت و استقلال نیز گاه و بیگاه با ضد‌حملات برق‌آسای خود به دنبال گل سوم بود اما آبی‌ها نیز از فرصت‌هایی که نصیب‌شان شد بهره‌ای نبردند تا اینکه سرانجام تراکتور توانست در وقت‌های اضافه دروازه سید‌حسین حسینی را که دقایق طولانی‌ای گلی نخورده بود، باز کند. این گل را امین اسدی روی ارسال عمقی رزاق‌پور به ثمر رساند تا فقط قدری از تلخی شکست مقابل استقلال کاسته شود. استقلال با این برد به سهمیه آسیایی فصل بعد نزدیک‌تر شد. استقلال اگر جایگاهش در رتبه سوم را تثبیت کند، فصل بعد می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. هر چند که احتمال دارد اگر استقلال بخواهد با اتکا به سومی لیگ راهی آسیا شود، باید در پلی‌آف نیز حاضر شود. برای استقلال راه حل بهتر برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل بعد قهرمانی در جام حذفی است، که سرنوشت این جام در بازی حساس هفته آینده مقابل پرسپولیس روشن خواهد شد.
استقلال پنجشنبه هفته بعد مقابل رقیب سنتی‌اش قرار می‌گیرد.
 
استقلال: سید‌حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری (3+90- هرویه میلیچ)، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور (65- داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (84- سعید مهری)، مسعود ریگی (3+90- سبحان خاقانی)، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (86- آرمان رمضانی)
 
سرمربی: فرهاد مجیدی
تراکتور: محمد‌رضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، هادی محمدی، پیمان کشاورز (20- سعید ایران‌خواه)، علی فتحی، محمد عباس‌زاده، محمد قنبری، میلاد فخرالدینی، سامان نریمان‌جهان، پیمان بابایی (2+90- امین اسدی)، بهزاد سلامی
سرمربی: فیروز کریمی
 

Page Generated in 0.0060 sec