printlogo


کد خبر: 232047تاریخ: 1400/4/16 00:00
تا حرف بزنم دستگاه نظارتی با من تماس می‌گیرند!
فرهاد مجیدی: افشاریان پشت سر هم دروغ می‌گوید

 فرهاد مجیدی، از آنچه در بازی با تراکتور به وقوع پیوست راضی نیست. سرمربی استقلال می‌گوید: «در کل بازی چندان زیبا و دلچسبی نبود چون تراکتور در لایه‌های تدافعی کار می‌کرد و امکان بازی زیبا برای استقلال وجود نداشت ولی با توجه به شرایطی که باشگاه ما دارد از بازیکنان تشکر می‌کنم که توانستیم به پیروزی برسیم.»
 مجیدی وقتی با سؤالی درباره تقابل با مربیان استقلالی لیگ رو به رو شد این پاسخ را داد: «همه مربیان استقلالی از مربیان خوب لیگ هستند. من در جواب این سؤال از بازیکنانم تشکر می‌کنم که در این وضعیت اسفناک باشگاه که در این چند سال بی‌سابقه بوده توانستند به پیروزی برسند.»
مجیدی دیگر دوست ندارد درباره داوری حرف بزند: «خواهش می‌کنم اصلاً در مورد داوری صحبت نکنید. تیم ما، هوادارانش و بازیکنان همه نسبت به داوری آلرژی پیدا کردند. من از داوری ممنون هستم، داوری خیلی خوب و عالی بود، دست‌شان درد نکند.»
اما او به حرف‌های تازه‌ای هم اشاره کرد: «اگر شهامت عذر‌خواهی ندارند چرا در تلویزیون با شعور مردم بازی می‌کنند. من کنار خط بودم و دیدم که کمک داور آفساید مطهری را در بازی قبل گرفت اما چرا خودتان را توجیه می‌کنید. داور اشتباه کرده و من در کنفرانس گفتم که بزرگترین داوران دنیا هم اشتباه می‌کنند، حتی به بازیکنانم گفتم یک نفر از آنها حق ندارد در مورد داوری مصاحبه کند ولی آقای افشاریان چرا توجیه می‌کنید و دروغ پشت دروغ می‌گویید؟»
سرمربی استقلال با ناراحتی گفت: «ناراحتی من از این است که چرا این اشتباهات فقط برای استقلال است و برای تیم‌های دیگر اتفاق نمی‌افتد. در همین بازی با تراکتور صحنه گلی که دریافت کردیم را ببینید، اگر خطا باشد، دیگر مربیگری نمی‌کنم. در این فصل اصلاً نمی‌خواستم در مورد داوری حرف بزنم ولی آنقدر اتفاقات عجیب و با جرأت می‌گویم هدفمند و برنامه‌ریزی شده است، که مجبور هستم از تیمم دفاع کنم. دوست ندارم در مورد داوران هم حرف بزنم، به هر حال حرف نزده را می‌شود زد، آخر لیگ صحبت‌هایم را انجام می‌دهم.»
پاداش 5 میلیونی به بازیکنان دیگر موضوعی بود که سرمربی استقلال به آن اشاره کرد: «این حداقل کاری است که من می‌توانم برای بازیکنانم انجام بدهم. واقعاً روحیه بی‌کسی، تنهایی و بی سر و صاحبی تیم ما را گرفته است. من دست تک تک این بازیکنانم را می‌بوسم. یک نفر نیست که به ما سر بزند و این بازیکنان را ببیند. هر چه حرف می‌زنیم می‌گویند بگذارید دولت تمام شود. دولت چرا باید تمام شود؟ کاری با ما کردند که تیم ما بی‌روحیه است و بازیکنان انگیزه ندارند. من همه تلاشم را می‌کنم که بازیکنان خوب کار کنند و انگیزه داشته باشند، هر کاری بلد نباشم، این یک کار را خوب بلد هستم. کاری می‌کنم تا با تمام قوا در بازی‌های آینده بازی کنند. مسئولان اصلاً عین خیال‌شان نیست. تا حرف می‌زنم 10 دستگاه نظارتی تماس می‌گیرند که صحبت نکن. اینگونه که نمی‌شود! پس حق هوادار استقلال را چه کسی بگیرد؟ من اصلاً نمی‌دانم مسئولان استقلال چه کسانی هستند؟ تیم را به امان خدا رها کرده‌اند و تعجب می‌کنم هیچ‌کس حتی به ما یک زنگ هم نمی‌زند. این تیم استقلال است، هر آدمی که صلاحیت ندارد را به استقلال انداختید و این باشگاه را 10 سال عقب انداختید. حالا چگونه می‌خواهید این باشگاه را درست کنید؟»
 
 
استقلال از سپاهان سبقت می‌گیرد؟
تساوی شب گذشته سپاهان مقابل پیکان فرصت طلایی در اختیار استقلال قرار می‌دهد تا به رتبه دومی هم بیندیشد. استقلال تا پیش از بازی‌های هفته بیست و ششم 8 امتیاز از سپاهان عقب بود اما اکنون فاصله به 6 امتیاز تقلیل یافته است. سپاهان تا پایان لیگ بازی‌های ساده‌ای پیش‌رو ندارد و نمی‌توان با قاطعیت از حفظ این فاصله امتیازی صحبت به میان آورد. موقعیت سپاهان ممکن است با جدال هفته آخر با استقلال نیز کاملاً به خطر بیفتد و آبی‌ها اگر خوش شانس باشند و تا آن روز سپاهان 3 امتیاز دیگر از دست بدهد و خود نیز در مسیر پیروزی گام بردارد، می‌تواند در بازی هفته پایانی لیگ جایگاه سپاهان را هم در رتبه دوم تصاحب کند. رسیدن به چنین موقعیتی مستلزم داشتن شانس، برنامه‌ریزی برای بازی‌های باقی‌مانده لیگ و کسب حداکثر امتیاز‌ها و برخورداری از یک انگیزه مناسب است. در واقع فرهاد مجیدی باید تیمش را چنان آماده و مهیا راهی بازی‌های باقی مانده کند که به مانند همین هفته بیست و ششم باز هم فاصله امتیازی با سپاهان کاهش یابد. در واقع رسیدن به نایب قهرمانی لیگ باید به یک هدف ثانویه در ذهن آبی‌ها تبدیل شود و فرهاد مجیدی و شاگردانش هرگز به تصور اینکه رقابت برای رسیدن به جایگاه دومی نیز برای آنها تمام شده، به مصاف‌های آتی نروند. چه بسا زودتر از آنچه تصور می‌شود سپاهان امتیازات بیشتری را هم از کف داده و استقلال را در موقعیت دستیابی به جایگاه دومی لیگ قرار دهد. سپاهان در همین دو هفته آتی بازی‌های بس دشواری پیش‌رو دارد که بروز هر نتیجه‌ای در آن دور از ذهن نیست.
 

 


Page Generated in 0.0041 sec