printlogo


کد خبر: 232046تاریخ: 1400/4/16 00:00
فولاد صفر – پرسپولیس صفر
پرسپولیس هدیه پیکان را پس فرستاد

 
از ابتدا هم تصور می‌شد که بازی در شرایط سخت آب و هوایی اهواز و مقابل تیم سختکوش نکونام که در سه بازی اخیر بردی نداشت و هفته قبل باخته بود کار راحتی نیست. نکونام با بازگرداندن نفراتی مثل آبشک، پاتوسی و ساسان انصاری و اعتماد کردن به احسان مرادیان به جای محسن فروزان تیمش را با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی در رفسنجان مقابل پرسپولیس آرایش داد.
پرسپولیس هم که سرمربی محرومش را به جای کنار خط طولی روی سکوها داشت در غیاب کمال و سرلک با زوج پهلوان – نوراللهی در میانه میدان حاضر شد تا مغانلو – آل‌کثیر در نوک حمله دنبال گلزنی در فولادآره‌نا باشند.
فولاد در دقیقه 15 با پاتوسی موقعیت شوتزنی پیدا کرد که ضربه هافبک آفریقایی میزبان چندان دقیق نبود. پرسپولیس هم در دقیقه 26 تنها موقعیت گل خود را با یک شوت فنی از سوی عالیشاه تجربه کرد که این بار فاصله با دروازه نزدیک بود اما خبری از گل نشد.
با توجه به وقفه‌های متعدد بازی و خطاهای متوالی ناشی از بازی فیزیکی دو تیم تا پایان نیمه نخست موقعیت گل دیگری به وجود نیامد تا چشم دو تیم به نیمه دومی باشد که دمای هوا کمی پایین‌تر می‌آمد.
نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد  اما به نظر می‌رسید هم فولاد هم پرسپولیس راحت تر کار ترکیبی انجام می دهند و فضاها را پیدا می کنند.
اولین موقعیت نصف و نیمه را فولاد به دست آورد اما شوت آبشک اصلا خوب نبود.سه دقیقه بعد پرسپولیس وحید امیری که سه بازی قبلی را از دست داده بود به جای مغانلو به میدان فرستاد تا بلکه راه رسید به گل را پیدا کند اما امیری نیامده دو خطای بد کرد و یک اخطار گرفت تا تیمش را در موقعیت گل خوردن قرار دهد.
از دقیقه 70 به بعد  و با حضور نعمتی به جای عالیشاه پرسپولیس شور و قو بیشتری برای گلزنی از خود نشان داد و چندین بار بخصوص از جناح چپ خود با انجام کارهای ترکیبی درصدد خلق موقعیت برآمد اما یا ارسال های آخر ضعیف و بی دقت بود یا مدافعان پرتعداد فولاد توپ ها را برمی گرداندند.
فولاد هم در پانزده دقیقه پایانی تغییراتش را آغاز کرد اما پرسپولیس تیم برتر میدان بود.دقیقه 80 شوت نوراللهی بلاک شد  و به نظر می رسید با مصدومیت یکی از مدافعان میانی فولاد شرایط نکونام برای حفظ دروازه اش سخت تر هم بشود.
دقیقه 85 مهدی عبدی جای آل کثیر به زمین رفت و فولاد هم دو تعویض دیگر داشت تا بازی را کنترل کند.در لحظات پایانی عبدی یک موقعیت نسبتا خوب را از دست داد و یکی دو بار هم مدافعان فولاد نجات بخش بودند تا این بازی فشرده و سخت بدون گل تمام شود و پرسپولیس بعد از چهار برد متوالی (با احتساب بازی سوپرجام ) متوقف شود اما از آنجایی که سپاهان هم مقابل پیکان برنده نشد همان فاصله دو امتیازی در صدر حفظ شد.

Page Generated in 0.0047 sec