printlogo


کد خبر: 232033تاریخ: 1400/4/16 00:00
تصمیم AFC برای انجام تک بازی در تاجیکستان ظلمی آشکار علیه پرسپولیس است
نعیم آبادی: ارزش پنجمین قهرمانی متوالی کمتر از قهرمانی آسیا نیست

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
سعید نعیم آبادی پیشکسوت سرخ‌ها می‌گوید بعد از چهار بار قهرمانی متوالی پرسپولیس بقیه تیم‌های مدعی به هر شکل ممکن مترصد این هستند تا مانع قهرمانی این تیم شوند. مدافع سابق پرسپولیس معتقد است تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در مجبور ساختن پرسپولیس به بازی در تاجیکستان ظلمی آشکار به موفق‌ترین و پرطرفدارترین تیم ایران است. در رابطه با مسائل مهم و روز پرسپولیس گپ و گفتی با مدافع راست سابق سرخ‌ها داشتیم.
 
تیم استقلال تاجیکستان حریف مرحله بعد پرسپولیس را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
چند بازی این تیم را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیدم. تیم تاجیکستانی بهترین بازیکنان این کشور را در این تیم دور هم جمع کرده و تیم قدرتمندی را تشکیل داده است. در واقع این تیم را به نوعی می‌توان تیم ملی تاجیکستان هم محسوب کرد چون بهترین‌های کشور همسایه ما در قالب یک تیم در کنار هم جمع شده‌اند. در ایران اما جریان به گونه متفاوتی است چون بازیکنان خوب در چهار پنج تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور و تا حدودی فولاد دور هم جمع شده‌اند و قدرت به شکل خاص در یگ تیم خلاصه نشده است اما تمام قدرت باشگاهی تاجیکستان در تیم استقلال تاجیکستان جمع شده است از این رو برخلاف نظر بعضی‌ها که فوتبال تاجیکستان را ضعیف می‌شمارند من معتقدم اصلاً اینگونه نیست و هیپچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت. در حال حاضر همه تیم‌ها سرمایه گذاری کرده و فوتبال و قدرت تیم‌ها به هم نزدیک شده است از همین رو دیگر به هیچ وجه تیمی آسان اصلاً وجود ندارد مثلاً ما قبلا به تیم‌های هنگ کنگ و گوام و مالدیو به تعداد انگشتان دو دست و حتی بیشتر از آن گل می‌زدیم اما حالا شاهدیم به زور و زحمت دو سه گل به هنگ کنگ می‌زنیم بنابراین حریف راحت و دست و پابسته‌ای دیگر در فوتبال وجود ندارد. تیم تاجکستانی تمامی تیم‌های همگروه خودش را شکست داد و خودش را به عنوان پدیده مسابقات مطرح ساخت به همین دلیل استقلال تاجیکستان را نباید حریف راحتی محسوب کرد و با تمام وجود برای پیروزی تلاش کرد و جنگید هر چند که متأسفانه پرسپولیس باز هم باید در شرایط نابرابر مقابل تیم تاجیکستانی قرار بگیرد.
چرا شرایط نابرابر؟
 در مرحله یک هشتم دیدیم که تیم‌های ایرانی به دلیل انجام تک بازی به دلیل شیوع دلتاکرونا در زمین بی‌طرف تک بازی‌شان را برگزار می‌کنند اما متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی به نظر من ظالمانه و کاملاً یکطرفه تیم پرسپولیس را مجبور ساخته در زمین حریف مستقیم خودش یعنی تیم تاجیکستانی تک بازی‌اش را برگزار کند. من فکر می‌کنم پرسپولیس جدا از اینکه در ایران باید با همه مدعیان که دوست ندارند این تیم برای پنجمین بار قهرمان شود و در این راستا هر کاری هم انجام می‌دهند، مقابله کند باید با سازمان لیگ، فدراسیون و سایر نهادهای فوتبالی بجنگد و این بار در عرصه آسیا هم باید با‌ ای اف سی بجنگد. واقعاً برای من جبهه گیری فدراسیون و حکم به بازی پرسپولیس در تاجیکستان بر خلاف بقیه تیم‌ها واقعاً عجیب، غیرمنطقی و ظالمانه است که هیچ توجیهی هم ندارد.
باشگاه پرسپولیس اعتراضی هم در این رابطه انجام داده اما به نظر زور باشگاه باز هم به کنفدراسیون آسیا نرسیده!
 بله من مصاحبه آقای شکوری را دیدم و با دقت صحبت‌هایشان را خواندم اما متأسفانه کنفدراسیون آسیا مانند مجبور ساختن بازی در هندوستان با آن شرایطی که همه دیدند و یکسری تصمیمات تحمیلی دیگر ما این بار هم مجبوریم ظلم آشکار و غیر قانونی را متحمل شویم. مسأله‌ای که ظلمی آشکار به تیم پرسپولیس است اما با وجود همه این بی‌عدالتی‌ها، پرسپولیس باز هم غافلگیر نمی‌شود. بازیکنان پرسپولیس در چند سال اخیر در تورنمنت‌های معتدد داخلی و بین‌المللی شرکت کرده‌اند بنا براین پرسپولیس راه مقابله با حریفان را خوب بلد است و یحیی و شاگردانش نشان داده‌اند که در مقاطع سخت و حتی یکطرفه‌ای که شرایط کاملاً به ضررشان بوده خیلی خوب توانسته‌اند چه در مسابقات داخلی و چه در مسابقات خارجی به شکل خوب و عالی نتیجه بگیرند که این نتایج بیشتر با برانکو و پس از آن یحیی در چند سال اخیر کسب شده و قدرت و بزرگی پرسپولیس را بار دیگر به رخ رقبا کشیده است.
پرسپولیس قادر به کسب گلات قهرمانی هست؟
با شرایطی که برای پرسپولیس به وجود آورده‌اند من معتقدم با شرایط فعلی پنجمین قهرمانی متوالی سرخپوشان بسیار باارزش است و حتی ارزشش کمتر از قهرمانی آسیا هم نیست. رکوردی که شاید یک یا چند دهه طول بکشد تا تیمی در صورت پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس بتواند آن را کسب کند.
پرسپولیسی که شما هم در آن حضور داشتید سابقه پنج قهرمانی متوالی را در کارنامه‌اش دارد.
 بله زمان ما در بین سالهای 65 تا 69 _70پرسپولیس پنج بار متوالی قهرمان باشگاه‌های تهران شد که البته با وجود تیم‌های قدرتمندی نظیر پاس، استقلال، شاهین و چند تیم قوی دیگر رکورد منحصر به پرسپولیس بود که در زمان خودش رکورد بزرگی بود البته ما قهرمانی جام حذفی و چند عنوان قابل توجه دیگر را هم در آن مقطع کسب کردیم.
در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل استقلال در جام حذفی چه نظری دارید؟
 این دیدار غیر قابل پیش بینی است. البته به لحاظ بازیکن و کادر فنی شرایط سرخ‌پوشان بهتر از رقیب است اما چون بازی جام حذفی است و احتمال کشیده شدن بازی به وقت اضافه و پنالتی وجود دارد در واقع نمی‌توان قاطعانه نظر داد و اگر بازی به پنالتی کشیده شود به نوعی تکلیف بازی انگار با شیر یا خط مشخص می‌شود چون شانس تیم‌ها برابر است اما من به تیم فعلی پرسپولبس برای کسب تک تک جام‌های داخلی که سر آغازش هم سوپر جام بود خیلی امیدوارم.
برنگشتن رادوشویچ و احتمال آسیب دیدگی حامد لک نگرانی‌هایی را برای هواداران پرسپولیس به وجود آورده. در این رابطه چه نظر فنی دارید؟
 من مصاحبه‌ای از روزنامه شما را می‌خواندم که در آن آقای کریم باقری از کار و آمادگی امیر محمد یوسفی سنگربان سوم پرسپولیس تعریف کرده بودند. من تمرین این بازیکن و شرایط فنی‌اش را ندیدم اما وقتی آقا کریم که هر روز در تمرینات شرکت دارد از این سنگربان تعریف می‌کند حتماً دروازه‌بان خوبی است البته بعد از سپری کردن لیگ و جام حذفی حتماً مسئولان پرسپولیس با نظر سرمربی تیم در رابطه با دروازه‌بان دوم تیم و جایگزین رادوشویچ هم اقدام لازم را انجام خواهند داد تا پرسپولیس مانند چند سال اخیر در پست دروازه بانی هم با کمبود و دغدغه‌ای مواجه نشود چه بسا که پست دروازه بانی مهم‌ترین پست و سنگربان خوب امنیت خاطر برای مدافعان به وجود می‌آورد و در غیر این صورت شاکله دفاعی یک تیم به شدت به هم می‌ریزد.

Page Generated in 0.0047 sec