printlogo


کد خبر: 232026تاریخ: 1400/4/16 00:00
پیتــراشمایکل:کاسپــر برای پنالتــی‌ها آماده است

پیتر اشمایکل می‌گوید پسرش، کاسپر آماده و منتظر است که بازی دانمارک مقابل انگلیس در نیمه‌نهایی یورو 2020 به ضربات پنالتی بکشد. اسطوره منچستریونایتد قهرمان ضربات پنالتی در سال 1992 بود وقتی در نیمه‌نهایی ضربه مارکو فان باستن را گرفت تا هلند پرستاره حذف شود و دانمارک به فینال و قهرمانی برسد. حالا از پسر 34ساله‌اش حمایت کرده اگر بازی به پنالتی کشیده شود.
اشمایکل 57ساله گفت: «مطمئنم او همان حسی را دارد که من داشتم و این یک مبارزه تازه است. باید با آن کنار آمد و این بخشی از حرفه‌ای است که شما انتخاب کرده‌اید. شما از اهمیت و بزرگی کارتان خبر دارید، یک دروازه‌بان باید بیش از همه برای مبارزه آماده باشد. شاید در پس‌زمینه ذهنی او این باشد که آخرین‌بار که دانمارک در نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا بوده، در ضربات پنالتی پیروز شده و به‌دنبال تکرار آن است.»
انگلیس شانس بیشتری دارد برای اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ به فینال یورو برسد، اما اشمایکل به تیم گرت ساوت‌گیت هشدار داد دانمارک را دست‌کم نگیرد. تیم کاسپر هیوملند بعد از باختن دو بازی اولش با آن اتفاق برای کریستین اریکسن، به‌ترتیب روسیه، ولز و جمهوری چک را برد تا به نیمه‌نهایی برسد. دانمارک بعد از 29 سال به نیمه‌نهایی آمده اما اشمایکل بزرگ فشار زیادی احساس نمی‌کند: «خودم را عادت داده‌ام بازی‌هایی که پسرم در آن بازی می‌کند را نبینم بلکه بازی‌هایی را تماشا می‌کنم که کاسپر اشمایکل بازی می‌کند.
 مطمئنم او آنقدر خوب بوده که در این سطح باشد و به‌خاطر اینکه او بازی می‌کند فشار مضاعفی را حس نمی‌کنم. در نیمه‌نهایی باید بدانید با یک تیم خوب روبه‌رو هستید، در اینکه با یک تیم باکیفیت بازی می‌کنید، شک نکنید. ما می‌توانستیم با ایتالیا یا اسپانیا که به همین انداره قدرتمند هستند، روبه‌رو شویم اما در این تورنمنت ثابت کردیم ما هم تیمی قوی هستیم. ما می‌توانیم برای هر حریفی خطرناک باشیم، در مقابل هر تیمی شانس داشته باشیم، مطمئناً این خودباوری تیم را به نیمه‌نهایی ویمبلی رسانده است.»
منبع: سان

Page Generated in 0.0043 sec