printlogo


کد خبر: 232025تاریخ: 1400/4/16 00:00
انتظــار 55 ساله!
کارشناس‌ها تیم برنده را پیش‌بینی کرده‌اند

امشب انگلیس و دانمارک در مرحله نیمه‌نهایی یورو 2020 به مصاف هم می‌روند، اما این دو تیم چه مسیری را پیموده‌اند و در این بازی چه خواهد شد؟ همچنین کارشناسان ESPN هم نتیجه آن را پیش‌بینی کرده‌اند.
 
صعود
دانمارک به شکلی حیرت‌انگیز به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافته است. در بازی اول آنها برابر فنلاند بود که کریستین اریکسن در داخل میدان دچار حمله قلبی شد و این اتفاق تأثیر بسیاری روی بازیکنان گذاشت. مردان کسپر هیولماند دو بازی گروهی اول خود را باختند و در بازی آخر نیاز به پیروزی برابر روسیه داشتند تا به دور بعد راه یابند. اما این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی ولز را 4 بر صفر برد، سپس جمهوری چک را در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 2 بر یک پشت سر گذاشت و حالا در مرحله نیمه‌نهایی است. انگلیس در این رقابت‌ها در دفاع بی‌نقص عمل کرده و مردان گرت ساوت‌گیت حتی یک گل هم دریافت نکرده‌اند. آنها البته مرحله گروهی را خیلی خوب شروع نکردند و در نهایت در این مرحله تنها دو گل زدند. البته انگلیس توانست دو برد و یک تساوی از این مرحله کسب کند. آنها پس از صعود، شتاب فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و ابتدا آلمان را در مرحله یک‌هشتم نهایی در ویمبلی بردند و سپس اوکراین را در رم با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.
 
کلید انگلیس برای پیروزی
خطرناک‌ترین رقیب انگلیس، سهل‌انگاری است. مردان ساوت‌گیت در همه جای زمین کیفیت خوبی دارند، اعتماد به نفس‌شان بالا است و البته در ویمبلی هم بازی می‌کنند. این تیم ستارگان بسیاری دارد، اما ساوت‌گیت گفته خطری که تیمش را تهدید می‌کند این است که رقیب‌شان را دست‌کم بگیرند. انگلیس از جام‌جهانی 1966 به این‌سو هرگز به یک فینال بزرگ راه نیافته است و فشار روی این تیم بالاست و انتظارات فراوانی از آنها می‌رود. اگر آنها بتوانند حواس‌شان را از مسائل خارج میدان دور کنند، قوی‌تر از دانمارک خواهند بود.
 
کلید دانمارک برای پیروزی
روحیه جمعی دانمارک در این تورنمنت بسیار بالا بوده است؛ یعنی از همان زمانی که سیمون کیائر، کاپیتان تیم، هم‌تیمی‌هایش را وادار کرد پس از افتادن اریکسن روی زمین، دور او حلقه بزنند. این روحیه باعث شده دانمارک به این مرحله برسد، اما عوامل دیگری هم در کار بوده است. این تیم سازمان‌دهی خوبی دارد، منسجم است و ستون فقرات مستحکمی دارد که از کسپر اشمایکل، دروازه‌بان تیم آغاز می‌شود. اگر آنها بتوانند یکپارچگی و کیفیت‌شان را ترکیب کنند و کسپر دولبرگ، مارتین برایت‌ویت، توماس دلانی و یوسف پولسن بدرخشند، دانمارک می‌تواند پیروز شود.
 
نکته مهم
دانمارک در قرن جاری میلادی سه‌بار در خانه انگلیس با این تیم بازی کرده که دوبار پیروز شده است. آنها اخیراً در اکتبر 2020 در ویمبلی یک بر صفر پیروز شدند. به این ترتیب آنها اعتماد به نفس لازم را دارند و می‌دانند می‌توانند رقیب را در زمین خودش شکست دهند. طرفداران دانمارک در ورزشگاه در اقلیت محض خواهند بود، اما حمایت آنها جذابیت بسیاری در یورو 2020 داشته است و بی‌تردید صدای‌شان را در ویمبلی به گوش بازیکنان خواهند رساند.
 
 پیش‌بینی‌ها
مارک آگدن: انگلیس 3 - دانمارک یک. دانمارک اگر بتواند در ابتدای بازی خوب دفاع کند و انگلیس را ناامید سازد، می‌تواند شب پراضطرابی را برای این تیم رقم بزند، اما اگر انگلیس گل اول را به ثمر برساند، تنها چیزی که می‌توان متصور بود یک پیروزی آسان برای انگلیس و صعود به فینال ویمبلی است. راب داوسون: انگلیس 3 - دانمارک یک. دانمارک اولین تیم یورو 2020 می‌شود که به انگلیس گل می‌زند، اما مردان ساوت‌گیت به اندازه کافی قدرت تهاجمی دارند که به اولین فینال‌شان پس از سال 1966 برسند.
گابریله مارکوتی: انگلیس یک - دانمارک 2. شگفتی‌ها بی‌تردید روی می‌دهند. اگر ماجرای اریکسن را در نظر بگیرید، چرا شگفتی رقم نخورد؟
جیمز اولی: انگلیس یک - دانمارک صفر. انتظار یک بازی نفسگیر را در ویمبلی داشته باشید، اما جمعیت 60هزار نفری حاضر به انگلیس کمک خواهند کرد که پیروز شود.
ژولین لوران: انگلیس یک - دانمارک صفر. بهترین خط دفاعی تورنمنت منسجم‌تر از آن است که دانمارک بتواند بازش کند. دانمارک در نیمه دوم بازی با جمهوری چک، خسته به نظر می‌رسید.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0046 sec