printlogo


کد خبر: 232013تاریخ: 1400/4/16 00:00
50 چهره جذاب از نگاه IPC در پارالمپیک 2020
نگاه‌ها به سوی مرتضی و زهرا

کمیته بین‌المللی پارالمپیک در مقاله‌ای به معرفی پنجاه اتفاق و رویداد برتر طی ادوار گذشته پارالمپیک اقدام نموده که حضور خالقین این لحظات دیدنی، رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ را جذاب و تماشایی می‌کنند. در میان این افراد و رویدادها، نام زهرا نعمتی به عنوان مدال‌آور طلایی دو دوره پیشین بازی‌های پارالمپیک به چشم می‌خورد که به دنبال کسب سومین طلای خود از بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ است و مرتضی مهرزاد که از دوره پیش وارد بازی‌های پارالمپیک شد بیش از همه مورد توجه قرار گرفته‌اند.
زهرا نعمتی که در سال 2016 هم در المپیک حضور داشت و هم در پارالمپیک به یک چهره مهم و ویژه برای ورزش ایران و دنیا تبدیل شده است. او دوره قبل پرچمدار کاروان المپیکی ایران بود و این‌بار قرار است پرچمدار کاروان پارالمپیکی ایران باشد. زهرا نعمتی در تلاش است تا بهترین عملکرد خود را ارائه بدهد تا به سومین مدال طلای خود در پارالمپیک برسد و در عین حال به دنبال آن است تا با استفاده از ظرفیت و فرصتی که بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ در اختیارش قرار می‌دهد، به ترویج حقوق افراد دارای معلولیت و زنان در سطح جهان نیز بپردازد.
دیگر اتفاق جذاب دیگری که کمیته بین‌المللی پارالمپیک به آن اشاره شده، حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ است که این تیم با حضور مرتضی مهرزاد (با دو متر و ۴۶ سانتی‌متر قد) به عنوان تیم قهرمان جهان و برنده نشان طلای بازی‌های پارالمپیک، بار دیگر به دنبال اثبات ارزش‌های خود در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ است. مرتضی مهرزاد به یکباره وارد تیم ملی والیبال نشسته شد و به دلیل قد بلندی که دارد و به دلیل توانایی فراوانش در بازی والیبال توانسته به یکی از چهره‌های جذاب بازی‌های 2020 توکیو تبدیل شود. این دومین پارالمپیکی است که مرتضی مهرزاد تجربه می‌کند. تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان یکی از ابرقدرت‌های دنیا مطرح است و در این دوره هم می‌تواند قدرت خودش را به رخ رقبا بکشد.

Page Generated in 0.0058 sec