printlogo


کد خبر: 232011تاریخ: 1400/4/16 00:00
خبر و مصاحبه

سلطانی‌فر: پاداشی مازاد به المپین‌ها می‌دهیم
وزیر ورزش و جوانان از اهدای پاداش مازاد بر کمک‌ هزینه‌های ورزشکاران و کادر فنی پیش از اعزام به توکیو خبر داد و گفت: «بخش اعظم ورزشکاران کمک هزینه‌های خود را دریافت کردند تا مشکل تأمین معیشت نداشته باشند.»
مسعود سلطانی‌فر، رضا صالحی‌امیری و مهدی علی‌نژاد با حضور در آکادمی ملی المپیک از نزدیک نظاره‌گر تمرینات تیم ملی شمشیربازی سابر بودند.
سلطانی‌فر در این بازدید با تشکر از اعضای تیم ملی و حمایت تأثیرگذار رئیس کمیته ملی المپیک گفت: «امیدوارم کاروان ایران با عزم و اراده موجود بین خانواده ورزش کشور حضور موفق و در شأن ملت ایران داشته باشد.»
وزیر ورزش از اهدای پاداش مازاد بر کمک‌ هزینه‌های ورزشکاران و کادر فنی پیش از اعزام به توکیو خبر داد و گفت: «بخش اعظم ورزشکاران کمک هزینه‌های خود را دریافت کردند تا مشکل تأمین معیشت نداشته باشند و پیش از المپیک نیز پاداش دیگری به ملی‌پوشان اعزامی تعلق خواهد گرفت.»
در این دیدار پیمان فخری سرمربی تیم ملی و فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی گزارشی از وضعیت تیم ملی، شرایط آمادگی ملی‌پوشان و مسیر پیموده شده برای حضور موفق در توکیو ارائه کردند.
سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: «ورزشکاران حاضر سه سال است به صورت مستمر به تمرین می‌پردازند و حضور ورزشکاران غیر اعزامی به المپیک در این اردو برای ایجاد انگیزه و افزایش سطح عملکرد آنها صورت گرفته است.»
تیم شمشیربازی سابر ایران برای نخستین‌بار با چهار سهمیه و با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در المپیک شرکت خواهد کرد.
 
فریبا مددی سرپرست فدراسیون شد
با حکم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان فریبا مددی سرپرست فدراسیون اسکیت شد.
پیش از این بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون بود که مهلت ریاست او در تاریخ ۱۲ تیر به پایان رسید.
ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون انجام شده و بهمن محمدرضایی رئیس قبلی فدراسیون اسکیت، مجید هنرجو نایب رئیس فدراسیون، علیرضا نصیری دبیر اسبق فدراسیون اسکیت، محمدرضا شیخ جعفری از مربیان و باشگاهداران این رشته و حسن یاری‌نیا که در کشتی فعالیت داشته است، برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
مهلت ریاست چهارساله بهمن محمد‌رضایی ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در فدراسیون اسکیت به پایان خواهد رسید و با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده بود و حواشی‌ای که وجود داشت، رضایی ترجیح داد دیگر برای این فدراسیون کاندیدا نشود.
 
مسابقات تیراندازی کشور لغو شد
با اعلام فدراسیون پزشکی و ورزشی، کلیه مسابقات رشته تیراندازی در تیرماه به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا لغو شد. تمامی رقابت‌های تیراندازی از جمله مسابقات آزاد و دسته یک که قرار بود در تیرماه سال جاری و در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شود با توجه ادامه شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی ورزشکاران لغو و به زمان دیگری موکول شد. هنوز زمان برگزاری مجدد این مسابقات مشخص نیست و به محض برگزاری از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌شود.
 
سومی تفتیان در مسابقات دوومیدانی فرانسه
سریع‌ترین مرد ایران در مسابقات بین‌المللی نانسی در جایگاه سوم قرار گرفت. حسن تفتیان دونده دوهای سرعت ایران که اردوی تمرینی خود را در کشور فرانسه پشت سر می‌گذارد در رقابت‌های بین‌المللی نانسی سوم شد. او حد نصاب 36/‌10 ثانیه را در ماده ۱۰۰ متر ثبت کرد. در این رقابت دونده‌ای از آفریقای جنوبی با ثبت زمان 14/10 ثانیه قهرمان شد. تفتیان خود را برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو آماده می‌کند و تاکنون در چند مسابقه تدارکاتی شرکت کرده‌ است. او طبق اعلام قبلی ۲۰ تیر به کشور برمی‌گردد.
 

Page Generated in 0.0057 sec