printlogo


کد خبر: 232009تاریخ: 1400/4/16 00:00
نمایش غیرمنتظره امینی و دلگرمی ذوبی‌ها
احتمال محرومیت گردان از سوی کمیته انضباطی

حامد حسینی  

اخراج شهاب گردان در بازی ذوب‌آهن و سایپا جنجال زیادی آفرید اما در نهایت به درخشش ذخیره او انجامید که می‌تواند خبر خوبی برای ذوبی‌ها در شرایط فعلی باشد. تقابل تیم‌های پانزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ برتر اتفاقات و حواشی بسیاری داشت که مهم‌ترین آن، اخراج شهاب گردان در دقیقه 13 بود. دروازه‌بان ذوب‌آهن در اوایل بازی روی خروجی که از دروازه داشت، موجب سرنگونی بازیکن حریف شد و علی صفایی که ابتدا او را با کارت زرد جریمه کرده بود پس از مشورت با داور چهارم، با کارت قرمز گردان را از زمین اخراج کرد؛ این تصمیم با عصبانیت شدید دروازه‌بان ذوبی‌ها همراه بود که اگر وساطت حاضران نبود شاید کار به جاهای باریک و یک دعوای فیزیکی حسابی می‌کشید. به هر ترتیبی که بود، شهاب گردان زمین بازی را با عصبانیت ترک کرد و کادر فنی ذوب‌آهن در دقیقه 15 با بیرون کشیدن میلاد جهانی بازیکن گلزن تیم، مهدی امینی دروازه‌بان ذخیره خود را راهی زمین کردند. این اولین بازی امینی در لیگ بیستم بود؛ او که سرنوشت عجیبی در فصل جاری داشت، به خوبی از فرصت به دست آمده استفاده کرده و اصطلاح «توفیق اجباری» را به بهترین شکل ممکن عملی کرد. شهاب گردان با این اشتباه بازی بعدی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان را به دلیل گرفتن کارت قرمز از دست داد که البته بعید است به ۳ بازی پایانی لیگ برتر هم برسد چراکه توهین این دروازه‌بان باتجربه به داور احتمالاً باعث می‌شود از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم با محرومیت و جریمه مواجه شود.
این حرکت شهاب گردان آنقدر عجیب و دور از انتظار بود که حتی مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن هم نسبت به آن واکنش نشان داد: «اتفاقی که افتاد خیلی غیرعادی و غیرمعمولی بود. علی صفایی به صحنه نزدیک بود و کمک‌داور هم به دلیل حضور روی خط آفساید، دید خوبی روی این صحنه داشت. صفایی از داوران مطرحی است که اکنون هم در لیگ بازی‌ها را خوب سوت می‌زند. خودش تشخیص داد به گردان کارت زرد بدهد اما داور چهارم او را به کنار زمین صدا زد و گفت رنگ کارت را عوض کن و کارت قرمز بده. به هر حال این موضوع سبب حساسیت شد. اگر خود صفایی کارت قرمز را از جیبش درمی‌آورد، این همه تنش به وجود نمی‌آمد. گردان تحت تأثیر شرایط بازی و فشاری که در هفته‌های آخر روی تیم است عصبانی شد. کارش قشنگ نبود و هیچ‌کس این کار را تأیید نمی‌کند اما تیم ما را از لحاظ روحی و روانی به شرایطی برده بودند که عصبانی شد.»
فریدونی حتی معتقد است اگر گردان اخراج نمی‌شد، ذوب‌آهن می‌توانست مقابل سایپا به پیروزی برسد: «اگر این اتفاق نمی‌افتاد صددرصد می‌توانستیم برنده شویم. با وجود 10 نفره بودن اغلب جریان بازی را در اختیار داشته و موقعیت‌های خیلی خوبی هم خلق کردیم. اتفاقی که در دقیقه 12 افتاد از لحاظ روحی و روانی و شرایط محیطی ورزشگاه تیم ما را به هم ریخت و تأثیر بدی روی بازی گذاشت. تیم ما شرایط حساسی دارد و باید بچه‌ها خیلی بیشتر مراقبت کرده و گردان هم مواظب بود تا چنین کاری انجام ندهد اما در هفته قبل و بازی با تراکتور هم چنین کاری انجام دادند.»
به هر حال با اخراج و محرومیت شهاب گردان حالا مهدی امینی فرصت بازی پیدا کرده و البته نشان داده می‌تواند از دروازه تیمش مراقبت کند. امینی در مقابل سایپا خیلی خوب کار کرد و حتی در دقیقه ۳۷ شوت سنگینی که از سوی سایپایی‌ها راهی دروازه ذوب شد را به راحتی دفع کرد اما به هر حال تجربه گردان می‌توانست در روزهای سخت پیش رو به سبزپوشان دلگرمی بیشتری بدهد.
 

Page Generated in 0.0047 sec