printlogo


کد خبر: 232004تاریخ: 1400/4/16 00:00
سوژه

کمیته انضباطی مقصران بازی سایپا- پیکان را تبرئه کرد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هیچ فردی را در جریان اتفاقات بازی سایپا- پیکان مقصر ندانست و همه را تبرئه کرد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چندی پیش رأی پرونده بازی سایپا و پیکان که در آن پیکانی‌ها برخلاف قانون شش تعویض انجام دادند را صادر و نارنجی‌پوشان را سه بر صفر برنده اعلام کرد. با این حال این رأی چند روز پیش از سوی کمیته استیناف نقض شد و این کمیته نتیجه بازی را همان برد 2 بر یک پیکان که در 90 دقیقه رقم خورده بود، اعلام کرد. از همان روزی که پرونده این بازی به جریان افتاد، گفته شد کمیته انضباطی با مقصران این پرونده برخورد خواهد کرد اما چنین اتفاقی رخ نداد. به تازگی اعضای این کمیته تشکیل جلسه دادند اما در کمال تعجب هیچ جریمه‌ای برای افراد مقصر در نظر گرفته نشده است. پیکان می‌توانست 5 تعویض انجام دهد و انجام تعویض ششم تخلف بوده و این انتظار وجود داشت که با مقصران طبق قانون برخورد شود اما طبق تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید همه تبرئه شده‌اند. اینکه چگونه کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته جای سؤال دارد چرا که در چنین شرایطی این شائبه پیش می‌آید که با متخلفان برخوردی صورت نمی‌گیرد.
 
 
بیانیه ذوب‌آهن بعد از بازی با سایپا:
تصمیماتی خارج از زمین در حال اعمال است
روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن درباره اتفاقات بازی مقابل سایپا بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده: «اگر کمیته انضباطی به همین سرعتی که برای شهاب گردان رأی صادر کرد برای ناداوری‌ها رأی صادر کرده بود شاید بسیاری از مشکلات موجود پیش نمی‌آمد و شاهد ناداوری‌هایی هستیم که جای تعجب بسیار دارد. به راستی اگر در لیگ برتر کشور بعد از بیست و شش هفته هنوز بحث داوری سر و سامان نگرفته باشد بسی جای شگفتی و تعجب است.
آیا ناکارآمدی مسئولین کمیته داوران این وضع را رقم زده یا مسائلی دیگر بانی این اتفاقات است، خدا داند. داور در بازی با تراکتور هم، سر ذوب‌آهن را برید. اشتباهی فاحش یا عمدی که آن هم خدا داند، تا این شائبه را ایجاد کند که گویی فشارهایی برای رقم خوردن تصمیماتی خارج از زمین در حال اعمال است. گفتیم با تغییرات در فدراسیون فوتبال شاید اوضاع داوری کمی سر و سامان بگیرد اما سالی که نکوست از بهارش پیداست اگر این بهار فدراسیون‌نشینان است خدا بخیر کند. احتمالاً در چند سال آینده بسیاری از تیم‌هایی که فقط به بازی جوانمردانه اعتقاد دارند از لیگ پا پس خواهند کشید تا حداقل سرمایه‌های انسانی و مالی خود را حفظ کنند و در زمستان ناداوری‌ها اسیر نگردند.
به راستی اگر این بازی به جای سه ناظر یک ناظر داشت چه می‌شد؟ داور وسط در حال ادامه مسابقه است که از بیرون زمین بعد از مشورت‌های خاص، برایش تصمیم می‌گیرند؛ به راستی آقای ناظر، ناظر مسابقه بود یا ناظر تیم ذوب‌آهن؟
بماند که همه عوامل داخل و بیرون زمین علیه ذوب‌آهن بودند اما نکته جالب این دیدار ناظری بود که خود نیاز به ناظر داشت و بیش از همه خود به داخل زمین و بازیکنان فشار روانی وارد می‌کرد. چند ماه قبل هم گفته بودیم که بهتر است ناظر ناظر هم داشته باشیم. یادتان هست و گفته بودیم که داوری‌های مسابقات ما باید الگوی کشورهای اروپایی باشد چون گوش شنوایی نیست، تصمیم داریم خودمان نسخه‌های این داوری‌ها را به اروپا ترانسفر کنیم مطمئناً فروش آن درآمد بالایی خواهد داشت البته نه به عنوان الگوی داوری، بلکه به عنوان طنز تلخ ناداوری.»
 
 
کمالوند: محال است کم بیاورم
اگرچه حکم کمیته استیناف برگشت و از نظر روحی اعضای تیم سایپا را به شوک فرو برد اما کمالوند و شاگردانش تا آخرین لحظات بازی‌های لیگ برتر برای بقا تلاش خواهند کرد. سایپا مقابل ذوب‌آهن هم شانس بزرگی برای صعود در جدول رده‌بندی داشت اما در حالی که تا آخرین لحظات بازی یک بر صفر پیش بود، ناگهان گل تساوی را از ذوب‌آهن دریافت کرد تا این فرصت را از دست بدهد. با این حال کمالوند همچنان امید زیادی به بقای سایپا دارد تا مأموریت بزرگ خود را با موفقیت به پایان برساند. او در یک استوری اینستاگرامی عکسی از خودش منتشر کرده و نوشته: «محاله کم بیارم، حتی در برزخ این روزها. توکلت علی الله». بی‌تردید سایپا در 4 مسابقه باقی‌مانده با کمالوند با تمام توان خود به میدان می‌رود تا بتواند به هدف بزرگش برسد و شرایط خوبی را تجربه کند.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec