printlogo


کد خبر: 232002تاریخ: 1400/4/16 00:00
گزارش و خبر

حمایت از تیم ملی ادامه دارد
در انتظار نشست سه‌ جانبه
عزیزی خادم و همکارانش امیدوارند کمک‌های مالی دولت به فدراسیون فوتبال به بهانه تیم ملی ادامه پیدا کند؛ به خصوص که تیم ملی بازی‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 را پیش رو دارد. در ماه‌های اخیر سازمان برنامه و بودجه کمک 51 میلیاردی به فدراسیون فوتبال را تصویب کرد که این کمک از سوی وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد. بر این اساس فدراسیون فوتبال توانست تدارک خوبی برای تیم ملی در کیش و همچنین منامه داشته باشد. به طوری که تیم ملی علاوه بر برپایی اردوی تدارکاتی در جزیره کیش با پرواز اختصاصی راهی منامه شد و در این شهر از همه امکانات از جمله آشپز اختصاصی برخوردار بود. در این اردو پاداش‌های پیروزی تیم ملی بلافاصله به حساب ملی‌پوشان واریز شد و کادر فنی تیم ملی که بیش از 20 ماه دریافتی نداشتند به یکباره همه حقوق معوقه را دریافت کردند و حتی فدراسیون فوتبال به بهانه نتایج خب تیم ملی به همراه اسکوچیچ بدهی مالی این مربی به باشگاه صنعت نفت را هم پرداخت کرد. 
 توأمان با دریافت این کمک‌ها، فدراسیون فوتبال به تیم‌های ملی فوتبال زنان هم توجه کرد و تمرینات آنها بعد از نزدیک به دو سال آغاز و بازیکنان به تورنمنت‌های مختلف اعزام شدند. تیم ملی جوانان به تورنمنت کافا اعزام شد و هم اکنون هم تیم ملی نوجوانان در این تورنمنت حضور دارد و تیم ملی بزرگسالان هم برای انجام دو بازی دوستانه راهی بلاروس شد. 
با توجه به کاهش درآمد فدراسیون فوتبال به دلیل مسدود شدن دارایی‌ها نزد فیفا به خاطر تحریم خزانه‌داری آمریکا، فدراسیون فوتبال امیدوار است کمک‌های دولتی ادامه یابد تا آنها همچنان بتوانند به طور جدی از تیم‌های ملی از جمله تیم ملی بزرگسالان حمایت کنند. به خصوص که در بازی‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی باید سفرهای متعددی انجام بدهند و حمایت از برنامه‌های کادر فنی در این مسیر هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. 
موضوع کمک دولت به فدراسیون‌ها به بهانه تیم ملی حتی در فوتبال کشورهای صاحب سبک هم مرسوم است. حتی در همسایگی ایران یعنی در عراق وزارت ورزش و جوانان این کشور اعلام کرده قصد دارد پنج میلیون دلار به تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی 2022 کمک کند. کمک‌های اخیری که به تازگی از سوی دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال شده در صورت تدوام می‌تواند برای فدراسیون فوتبال خبر خوشحال کننده‌ای باشد. فدراسیون فوتبال امیدوار است نگاه دولت بعدی به آنها و تیم ملی محبت‌آمیز باشد و در این شرایط سخت اقتصادی در کنار تیم ملی باشند. به خصوص که فدراسیون فوتبال از حق پخش در ایران درآمد بسیار ناچیزی دارد و همانطور که اشاره شد تحریم خزانه‌داری آمریکا هم موجب شده تا درآمدهای بین‌المللی فدراسیون فوتبال مسکوت بماند. البته و بر اساس خبرهای رسیده دکتر نوبخت پیش از اینکه مأموریتش در دولت به پایان برسد، اعلام کرده حاضر است در نشست سه جانبه با رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین وزیر ورزش و جوانان بودجه تازه‌ای را برای کمک به  تیم ملی تصویب کند.
 
 
حریف ایران امروز سرمربی‌اش را انتخاب می‌کند
سه گزینه داخلی برای نیمکت سوریه
سایت «سوپر یک» خبر داد فدراسیون فوتبال سوریه برای انتخاب مربی جدید با سه گزینه داخلی وارد مذاکره رسمی شد. نزار محروس، حسام السد و ایمن الحکیم سه گزینه اصلی هدایت تیم ملی سوریه به جای نبیل معلول تونسی هستند. طبق گزارش‌های رسیده محروس نزدیک‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی سوریه است.
سوریه یکی از رقبای تیم ملی کشورمان در مرحله نهایی انتخابی 2022 است که این روزها بعد از استعفای معلول به دنبال سرمربی جدید است. فدراسیون فوتبال سوریه چهارشنبه یکی از این سه گزینه را به عنوان مربی جدیدش انتخاب می‌کند. اولین بازی شاگردان اسکوچیچ در این رقابت‌ها در تاریخ 11 شهریور مقابل سوریه است.

 


Page Generated in 0.0055 sec