printlogo


کد خبر: 231999تاریخ: 1400/4/16 00:00
احتمال همکاری دوباره کریمی با مربی ایتالیایی
شاگرد اول استراماچونی در الغرافه

امیر اسدی       @amir_asadi62

 سرانجام بعد از مدت‌ها استراحت، آندره‌آ استراماچونی تصمیم گرفت با حضور در لیگ ستارگان قطر، هدایت الغرافه را بر عهده بگیرد. باشگاه الغرافه قطر خبر داد آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی و جدید این تیم سه‌شنبه وارد دوحه شد تا کارش را به صورت رسمی آغاز کند. طبق پروتکل‌های بهداشتی کرونایی و اعلام باشگاه قطری، سرمربی سابق استقلال به مدت یک هفته در قرنطینه به سر می‌برد. قرارداد سرمربی ایتالیایی با الغرافه دو ساله است و هدف او و باشگاه از این همکاری کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
استراماچونی در سال 2019 برای مدت نیم فصل هدایت استقلال را برعهده داشت و موفق شد در زمان کوتاه حضورش نتایج قابل قبولی بگیرد. او در نهایت به دلیل عدم پرداخت دستمزدش قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کرد. با توجه به دوران موفقی که استراماچونی همراه با استقلال تجربه کرد، دور از ذهن نبود که او برای حضور در الغرافه هم چند بازیکن سابق خود را مد نظر داشته باشد. در شرایطی که همه از انتقال مهدی قایدی به الغرافه صحبت می‌کنند، بحث حضور علی کریمی جدی‌تر مطرح شده و او مورد توجه استراماچونی قرار گرفته است.
کریمی دو فصل پیراهن استقلال را پوشید و به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شد. او فصل اول 26 بار در ترکیب قرار گرفت، 2182 دقیقه به میدان رفت و توانست دو گل برای استقلال در لیگ برتر به ثمر برساند. فصل دوم حضور کریمی اما چشمگیرتر از فصل نخست بود. به طوری که این هافبک توانا توانست در 27 بازی به میدان برود، 2384 دقیقه در ترکیب باشد و پنج گل بزند. آمار خوبی که باعث شد او مورد توجه باشگاه قطر اس سی در لیگ ستارگان قرار بگیرد و پیراهن این تیم را بپوشد.
دوران حضور کریمی در قطر اس سی، هر چند کوتاه بود اما با موفقیت همراه شد. او از روزی که پیراهن زرد قطر اس سی را پوشید، این تیم هرگز رنگ شکست را به خود ندید و توانست در شش بازی به پیروزی برسد و یک تساوی نیز به دست بیاورد. هافبک ایرانی و اهل ایذه اما با درخشش در پیراهن قطر اس سی خیلی زود مورد توجه مدیران الدحیل قرار گرفت و برای نیم‌فصل دوم لیگ ستارگان به این تیم قدرتمند منتقل شد.
هافبک سابق استقلال با حضور در الدحیل توانست 9 بار در ترکیب این تیم قرار بگیرد و روی هم 527 دقیقه بازی کند. او در جام حذفی هم دو بار در ترکیب قرار گرفت و یک گل به ثمر رساند. اما مهم‌ترین اتفاقی که برای کریمی در الدحیل رخ داد، بازی در جام باشگاه‌های جهان بود. او همراه الدحیل در این مسابقات شرکت کرد و دو بازی مقابل الاهلی و اولسان کره انجام داد تا تجربه حضور در این تورنمنت را به تجربیات گذشته خود اضافه کند.
با پایان فصل 2021-2020 لیگ ستارگان قطر، علی کریمی که بازیکن آزاد است مورد توجه چند تیم قطری قرار گرفته و همچنین پیشنهادهایی از لیگ ایران دریافت کرده است. مشتری‌های جدی او در ایران، استقلال و سپاهان هستند اما گویا کریمی قصد دارد در لیگ قطر بماند و این بار با پیراهن تیم جدیدی به میدان برود. او که 27 ساله است و تاکنون 12 بار در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفته، مورد توجه مسئولان الغرافه قرار گرفته و با توجه به اینکه با باشگاهی قرارداد ندارد، می‌تواند بدون مشکل پیراهن این تیم را بپوشد. هر چند حضور کریمی در الغرافه منوط به انجام مذاکرات نهایی و توافق مالی است.
در کنار انجام بازی‌های خوب و کم‌نقص در قطر، حضور آندره‌آ استراماچونی یکی دیگر از دلایل علاقه الغرافه به علی کریمی است. هافبکی که در زمان حضور استراماچونی، به جز مسائل فنی به پل ارتباطی او با سایر بازیکنان استقلال تبدیل شده بود. این دو حالا هم در آستانه آغاز همکاری جدیدی قرار دارند. البته باید دید در نهایت آیا توافق برای انتقال کریمی به الغرافه صورت می‌گیرد یا نه که البته احتمالش بالا است.
 

Page Generated in 0.0060 sec