printlogo


کد خبر: 231404تاریخ: 1400/4/3 00:00
جمعه‌شب جذاب قلعه‌نویی و مجیدی
فرهاد و امیر به وقت شام

حمیدرضا عرب 
 
برگزاری پی‌درپی بازی‌های لیگ برتر این مزیت را دارد که باشگاه استقلال باز هم از حواشی روزهای اخیر فاصله بگیرد و متوجه دیداری مهم باشد؛ یک دیدار حساس که فرهاد مجیدی را به رقابت با امیر قلعه‌نویی می‌فرستد.
باشگاه استقلال به‌واقع در روزهای اخیر از یک باشگاه فرهنگی فاصله گرفت و به یک باشگاه پرتنش و حوصله‌سربر تبدیل شد؛ باشگاهی که همه ارکانش به یکدیگر انتقاد می‌کنند و حتی گاهاً الفاظ تندی را هم علیه هم به کار می‌برند. این فضا بیش از آنکه منجر به پیروزی طرف‌های دعوا شود، نه‌تنها عمق مناسبات نادرست را در باشگاه استقلال به رخ می‌کشد، بلکه نشان می‌دهد این باشگاه نتوانسته ارتباط مطلوبی میان ارکان خود ایجاد کند و دایره‌ای از سوء‌تفاهم‌ها و برداشت‌های نامناسب سبب شده باشگاه اسفبارترین روزهای خود به‌لحاظ وجهه اجتماعی‌اش را سپری کند.
با این حال حسن ادامه بازی‌های لیگ برتر در این است که لااقل برای اندک زمانی از این فضای پرتنش و اعصاب خردکن خارج شده و به‌واقع باشگاه استقلال را در مسیر همان وظایف اصلی خود که کسب پیروزی در میدان بازی و شاد کردن دل هوادارانش است، خواهیم دید.
 امیر و فرهاد در آن دوران که در استقلال معلم و شاگرد بودند، تنش‌های بسیاری با هم داشتند و دایره اختلاف‌ها میان دو طرف به حدی گسترده شد که دو طرف مصاحبه‌های تندی علیه یکدیگر در رسانه‌ها انجام دادند. در آن ایام تیتر اغلب رسانه‌ها به اختلاف‌های این دو اختصاص داشت اما بعد از پایان دوران فوتبال مجیدی به‌طور محسوسی از این تنش کاسته شد و دیگر شاهد جنگ‌های لفظی دو طرف در رسانه‌ها نبودیم و حتی ارتباط این دو به نقطه‌ای رسید که با جملات مهربانانه‌تر درباره یکدیگر در رسانه‌ها اظهارنظر کردند.
 با این وجود اما نه فرهاد مجیدی که با بردی مناسب مقابل پدیده روحیه‌ای تازه گرفته دوست دارد به امیر قلعه‌نویی ببازد و نه سرمربی گل‌گهر سیرجان که به‌تازگی قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده است. دو طرف عمیقاً دوست دارند برنده این میدان باشند بخصوص مجیدی که چند روز قبل توانست مهدی رحمتی، یکی از مدعیان بالقوه نیمکت استقلال در آینده را هم شکست دهد و به 8 امتیازی صدر جدول برسد.
بی‌شک اگر مجیدی بتواند گل‌گهر را هم مغلوب کند، امیدهایش برای خلق شگفتی در ادامه لیگ برتر بیشتر خواهد شد اما پیروزی او مقابل گل‌گهر باید با شکست‌های سپاهان و پرسپولیس مقابل مقابل فولاد و مس رفسنجان توأم باشد تا فاصله امتیازی استقلال با این دو تیم که اکنون روی عدد 8 ایستاده، کمتر شود.
البته امیر قلعه‌نویی نیز به‌سادگی از کنار سه امتیاز این بازی نخواهد گذشت. او می‌داند اگر این سه امتیاز را از استقلال بگیرد، به دو امتیازی تیم مجیدی می‌رسد و حتی از اقبال رسیدن به جایگاه سومی جدول نیز برخوردار خواهد شد؛ رتبه‌ای که برای گل‌گهر بسیار تحسین‌برانگیز خواهد بود و چه‌بسا موجب صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد هم شود.
قلعه‌نویی با این دیدگاه گام به گل‌گهر گذاشته و بی‌میل نیست که در اولین سال حضورش در این باشگاه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای این مجموعه به ارمغان آورد تا شاید بعد از سال‌ها این‌بار با تیمی ناشناخته گام به عرصه بازی‌های باشگاهی در آسیا بگذارد.
تقابل جمعه‌شب در حقیقت رویارویی اهداف پنهان و آشکار مربیان دو تیم است و تیمی برنده این جدال مهم و حساس خواهد بود که برای لحظه‌لحظه این بازی برنامه داشته باشد و به‌دقت حریف را آنالیز کرده باشد و ایضاً در جریان بازی با تعویض‌های مناسب کفه ترازو را به سود خود سنگین کند.
به نظر می‌رسد مجیدی با برخورداری از مهدی قایدی و آرمان رمضانی تازه جان‌گرفته، شانس بیشتری برای پیروزی در این میدان خواهد داشت هرچند تیم گل‌گهر را هم نباید دست‌کم گرفت که با فوتبال رندانه‌اش تیم‌های بزرگ را هم گاهاً گمراه و زمینگیر می‌کند.
استقلال و گل‌گهر جمعه‌شب ساعت 21:50 رخ‌دررخ هم قرار می‌گیرند.
 

Page Generated in 0.0061 sec